تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815660940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الهام درنشست هفتگي-3:تكذيب واريز نشدن 32هزارميليارد تومان درآمد نفت به خزانه/ مالكي مي آيد!


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: الهام درنشست هفتگي-3:تكذيب واريز نشدن 32هزارميليارد تومان درآمد نفت به خزانه/ مالكي مي آيد!
سخنگوي دولت خبر واريز نشدن 32 هزار ميليارد تومان درآمد نفت در سال 85 به خزانه داري كل كشور را نادرست خواند و تاكيد كرد: اگر كساني مي خواهند اين مسئله را دامن بزنند ما مايل هستيم اين مسئله به شيوه قضايي رسيدگي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسين الهام سخنگوي دولت در ادامه نشست خبري خود با خبرنگاران در پاسخ به سئوالي درباره تعامل دولت با مجلس هشتم، اظهار داشت: رئيس جمهور درافتتاحيه مجلس هشتم پيشنهاداتي را درخصوص همكاري هاي مشترك بين دولت و مجلس را در موضوعات مختلف ذكر و اعلام كرد دولت خود كارشناسي با تجربه و ورزيده در مسائل اجرايي كشور است كه مي تواند بنابر تعبير رهبري به عنوان يك نرم افزار در خدمت مجلس براي خدمت به كشور باشد.

وي افزود: بنابراين هيچ محدوديتي در همكاري نيست. ظرفيت هاي همكاري نيز در حوزه گسترده خود موجود است و در حوزه عمل و اجرا نيز چارچوب هاي قانوني كاملا تعريف شده براي مجلس و دولت است و با لحاظ چارچوب هاي قانوني مي توان همكاري هاي خوبي داشت.

سخنگوي دولت در خصوص وظيفه نظارتي مجلس نيز گفت: دولت نيز همواره از يك نظارت توانمند، عادلانه، كارشناسانه و شجاعانه حمايت كرده و آن را فرصت خوبي براي دولت مي داند.

الهام در خصوص رياست مجلس هشتم كه سئوال يكي از خبرنگاران بود، گفت: انتخابات رئيس مجلس از اختيارات مجلس است و توجه ما به نهاد مجلس است كه با آن همكاري داريم دولت هم با رئيس مجلس نهايت همكاري و تعامل را خواهد داشت.

وي تاكيد كرد: فضاي مديريت كشور به همراهي و همدلي همه مسئولان قوا نياز دارد. دولت با هر مسئولي در جاي خود همكاري خواهد كرد .سخنگوي دولت ابراز اميدواري كرد: افق مديريت كشور با همكاري هاي محكم تر و مستحكم تر به پيش برود.

الهام در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه از او پرسيد آيا تعامل دولت و مجلس به همان صورت پيشين ادامه خواهد يافت يا تغييراتي در اين تعامل صورت خواهد گرفت، گفت: همكاري دولت و مجلس چارچوب هاي قانوني دارد و هيچ كس نمي تواند چارچوب هاي قانوني را تغيير دهد. قانون اساسي ضوابط و معيارها را مشخص كرده بنا براين ارتباط و همكاري ها و هماهنگي هاي قانونمند هيچ گاه تغيير نكرده و نخواهد كرد علاوه بر آن اميدواريم همفكري ها، همگرايي ها و هم افزايي هايي كه در عرصه بين الملل وجود دارد و ضروري است همچنين در حوزه داخل، به صورت زايد الوصف به جلو برود.

خبرنگاري در خصوص انتشار خبر واريز نشدن 32 هزار ميليارد تومان از درآمد نفت در سال 85 به خزانه داري كل كشور كه توسط خبرگزاري هاي داخلي منتشر شده، سئوال كرد كه الهام گفت: اين مبلغ كجا رفته، آدرسش را داريد؟ جالب است اطلاعاتم را كامل كنم.

وي ادامه داد: اگر بشود 32 هزار ميليارد تومان را در كشوري كه سيستم خزانه داري و قانون اساسي، نظارت ديوان محاسبات و ديگر نظارت ها را دارد از سيستم خارج كرد روش آن را يادبگيريم و اين پول را براي مردم استفاده كنيم و مشكل مردم را حل كنيم در اين حين خبرنگاري با صداي بلند گفت اين گزارش تفريغ بودجه است اما الهام پاسخي به اين صحبت نداد و گفت: بارها گفته ايم نظام اجرايي و مالي كشور چارچوبهاي منظم و بسته اي دارد همه درآمدها به خزانه ريخته مي شود. همه دريافت ها از خزانه است سقف همه دريافت ها و پرداخت ها طبق برنامه بودجه و نظارت ديوان محاسبات زير نظر مجلس براي تفريق بودجه است و دستگاه هاي نظارتي متعددي براي كنترل وجود دارد اگر اين شدني است به ما نيز اين فوت كوزه گري را ياد دهيد تا در جاهايي به نفع مردم از آن استفاده كنيم.

الهام تصريح كرد: اما ما فكر نمي كنيم كه چنين مسئله اي باشد. اگر بنا باشد اين مسئله در محكمه رسيدگي شود و اگر كساني مي خواهند در خبرگزاري ها اين مسئله را دامن بزنند در شيوه قضايي به مسئله رسيدگي شود اما سيستم كشور سيستمي نيست كه چنين مسائلي قابل وقوع باشد.

وي خاطر نشان كرد: اگر هست و دليل دارند مشخص كنند و بررسي قضايي كنند اما اگر نيست انتشار اين مسائل به معناي وقوع جرم است و افترا به يك دستگاه محسوب مي شود. به هر حال ما مايليم حرف دقيق، مستند و واقعي زده شود.سخنگوي دولت تاكيد كرد: وجود چنين مسائلي در سيستم ما مشكل است.

خبرنگاري از سفر نوري المالكي به ايران جويا شد و پرسيد گفته مي شود سفرنخست وزير عراق به ايران براي اين است كه وي توضيحات ايران درباره صحبت هايي كه هيئت عراقي در ايران با مسئولان بر سر دخالت ايران در امور داخلي عراق داشته از ايران جواب بگيرد، آيا اين جنگ رواني است يا صحت دارد كه سخنگوي دولت پاسخ داد: رفت و آمد ما با كشور همسايه، دولت و دولت قانوني عراق يك رفت و آمد مستمر است. همكاري هاي مختلف اقتصادي، سياسي، فرهنگي در همه عرصه ها با توجه به ظرفيت دو كشور وجود داشته و اين رفت و آمدها عادي است.

الهام در خصوص زمان سفر مالكي به ايران گفت: هنوز در خصوص اين سفر به طور دقيق برنامه ريزي نشده است.

وي در خصوص زمان سفر رئيس جمهور به لبنان نيز گفت: اگر در مورد اين سفر برنامه ريزي شود آن را اعلام مي كنيم.

سخنگوي دولت در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد رئيس جمهور گفته بود براي المپيك به پكن نمي رود، آيا اين موضوع صحت دارد كه الهام گفت: براي المپيك تصميم قطعي گرفته نشده ايشان دعوت شده و قرار بود بر اساس حجم برنامه ها و مسائل دولت اين مورد را بررسي كنند و نظر دهند. اما در مورد المپيك پاسخ دادند كه قصد دارند شركت كنند.

خبرنگاري در مورد تاريخ سفر خاويرسولانا به ايران پرسيد كه الهام اظهار داشت: بحث بسته پيشنهادي 1+5 مطرح است كه آنها بنا دارند از طريق سولانا و نمايندگان دولت هاي مربوطه آن بسته را بفرستند كه جمهوري اسلامي با آن موافقت كرده تا بسته پيشنهادي را ارائه كنند اما زمان آن را هنوز قطعي نكرده اند.

الهام در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه گفت در آخرين گزارش آژانس تاكيد شده كه ايران به خواسته شوراي امنيت مبني بر تعليق فعاليت هاي صلح آميز هسته اي اش توجهي نكرده، حال اگر در پيشنهادات 1+5 گفته شود در كشوري غير از ايران غني سازي صورت گيرد، جمهوري اسلامي قبول خواهد كرد كه سخنگوي دولت پاسخ داد: در مورد تعليق؛ اين مسئله ديگر قابل بحث نيست و جمهوري اسلامي ايران از اين موضوع عبور كرده و تعليق موضوعيت ندارد و قابل طرح نيست زيرا موضع دولت و جمهوري اسلامي در اين جهت روشن است.

وي افزود: در مورد پيشنهادات نيز آنچه حق كشور است و موضوع قابل معامله اي نيست قبال بررسي است و محروميت از حق نمي تواند موضوع پيشنهادي باشد اما ساير پيشنهاداتي كه با چارچوب حفظ حقوق كشور همراه باشد و به سمت محروميت زايي حركت نكند براي حوزه هاي همكاري قابل پيشنهاد خواهد بود بايد ديد پيشنهادات چيست. معمولا دولت به طور دقيق پيشنهادات را بررسي مي كند و پاسخ خواهد داد.

الهام در خصوص توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد اگر توافقنامه قبل و بعد از همه پرسي انجام شود چه اثري بر ايران و منطقه خواهد داشت، يادآور شد: اين بستگي به مردم عراق، نخبگان، سياسيون عراق دارند آنها مسائل كشورشان،هويت ملي وفرهنگي واستقرار خود را بطور طبيعي مثل هركشورديگري مد نظر قرار مي دهند و در خصوص مسائل و قراردادهايي كه مربوط به خودشان است تصميم خواهند گرفت.

وي افزود: ما طبيعتا تصميم ملت ها براي حفظ هويت و استقلال خود را باور داريم و مطمئنيم كه به اين سمت خواهند رفت فكر نمي كنم چيزي كه ملت عراق درباره آن تصميمي نگرفته اند ما بتوانيم با فرض وقوع آن در مورد آن قضاوت كنيم.

خبرنگاري از الهام در خصوص قرائت گزارش تحقيق و تفحص از قوه قضائيه در روزهاي پاياني مجلس هفتم پرسيد و نظر وي را به عنوان وزير دادگستري جويا شد كه الهام گفت: من در اينجا سخنگوي دولت هستم اجازه دهيد در جاي ديگري اظهار نظر كنيم.

در ادامه اين نشست خبري خبرنگاري درباره وضعيت "تاجيك" سفير سابق ايران در اردن پرسيد و گفت وكلاي تاجيك اعلام كردند كه اميدوارند با استناد به چند تبصره كاري كنند كه حكم استرداد به آمريكا منتفي شود با توجه به اينكه آقاي تاجيك بيش از يك سال است كه در بازداشت به سر مي برد و فرصت او براي دفاع رو به پايان است، جمهوري اسلامي به طور مشخص چه كاري انجام خواهد داد، الهام گفت: وزارت خارجه در چارچوبي كه بايد از حقوق اتباع ايراني دفاع كند كار خود را انجام مي دهد يك ايراني و يك شهروند هر كجا باشد بايد مورد حمايت دولتش باشد. وزارت خارجه در اين مورد به وظايفش عمل خواهد كرد تا در چارچوب هاي متعارف از حقوق شهروندان دفاع كند.

خبرنگاري از سخنگوي دولت پرسيد منابع سياست خارجي ايتاليا اعلام كردند كه از سوي جمهوري اسلامي درخواستي براي ديدار رئيس جمهور در سفر به رم با مقامات ايتاليا دريافت نكرده اند اما اعلام شده از پاپ تقاضاي ديدار شده است و واتيكان با يك ديدار كوتاه موافقت كرده، در اين مورد توضيح دهيد كه وي گفت: آنچه گفته شده صحبت هاي رسمي نيست و چنين تقاضايي از سوي رئيس جمهور نشده است. حضور رئيس جمهور براي يك اجلاس بين المللي است روابط ما با كشورها در چارچوب اصل قبول و توسعه همكاري هاي دو جانبه و تعاملات در مسائل مختلف بين المللي است و در نشست هاي بين المللي و دو جانبه نيز چه در متن و چه درحاشيه نشست ها معمولا مسائل مورد علاقه پيگيري ومورد مذاكره قرار مي گيرد و اين يك امر متعارف در نشست هاي بين المللي است.

الهام در پايان گفت : حضور رئيس جمهور در ايتاليا به منظور شركت در يك اجلاس بين المللي است و اين سفر با اين رويكرد برنامه ريزي شده است. اصل اساسي ما با تعامل با ديگر دولت ها همكاري بين المللي و مشترك براي كمك به حل مسائل بين المللي است.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن