تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813009691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قطار خرمشهر به انديمشك راه اندازي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: قطار خرمشهر به انديمشك راه اندازي شد
قطار محلي خرمشهر - اهواز و انديمشك و بالعكس با حضور جمعي از مسوولان محلي فعاليت خود را آغاز كرد.

به گزارش ايرنا مدير عامل راه‌آهن جنوب شنبه در مراسم آغاز بكار اين قطار به خبرنگاران گفت: با توجه به نياز شديد مردم استان و تقاضاي مكرر مسوولان خوزستان، قطار خرمشهر به انديمشك راه‌اندازي شد.

"عليرضا احتشامي" افزود: محدوديتهايي در راه‌آهن كشور در زمينه نيروي كششي و واگن وجود دارد ولي با توجه به پيگيري مسوولان استاني و عنايت مديران راه آهن كشور شاهد راه‌اندازي قطار در اين مسير بوديم.

وي گفت: اهميت قطار محلي در خوزستان به اندازه قطار سراسري است و متقاضيان استفاده از خدمات قطار محلي در راه‌آهن جنوب از تمامي اقشار جامعه هستند.

احتشامي افزود: نقش راه‌آهن جنوب در حمل و نقل كشور بر كسي پوشيده نيست و مي‌توان اين را از رشد جابجايي مسافران مشاهده كرد.

وي گفت: در دو ماه نخست امسال ‪ ۲۵۶‬هزار و ‪ ۷۰۱‬نفر توسط راه آهن جنوب جابجا شدند كه ‪ ۱۴۰‬هزار نفر از آنان مسافران درون استاني بودند.

مدير عامل راه‌آهن جنوب طول مسير قطار خرمشهر به انديمشك را ‪ ۲۶۲‬كيلومتر اعلام كرد و گفت: قطار در اين مسير با سرعت ‪ ۸۰‬تا ‪ ۹۰‬كيلومتر در ساعت مسافران را جابجا مي‌كند.

وي افزود: قطار ياد شده روزانه ‪ ۲‬هزار نفر را در اين مسير جابجا مي‌كند.

قطار روزانه ساعت ‪ ۶/۱۵‬صبح از خرمشهر حركت كرده و پس از گذر از اهواز، ساعت ‪ ۱۰‬صبح به انديمشك مي‌رسد.

ساعت برگشت قطار از انديمشك به خرمشهر نيز روزانه ‪ ۱۵‬بعداز ظهر است.

ناوگان ريلي راه‌آهن جنوب پارسال پارسال دو ميليون و ‪ ۵۹۰‬هزار و ‪۸۹۶‬ مسافر را در مسيرهاي اهواز - تهران، اهواز- مشهد ، اهواز- كارون، اهواز - بندر امام خميني (ره) و برعكس جابجا كرده كه نسبت به سال پيش از آن با رشد ‪ ۱۰‬درصدي همراه بوده است.

ميانگين تردد مسافر روزانه در راه‌آهن جنوب را ‪ ۹‬هزار و ‪ ۵۰۰‬نفر ذكر كرد و گفت: افزايش قطارهاي مسير اهواز- مشهد، دليل اصلي افزايش در تردد مسافر بوده است.

همچنين ميانگين تردد مسافر درون استاني توسط ناوگان ريلي راه آهن جنوب در پارسال را چهار هزار نفر اعلام كرد و گفت:با افزايش قطار در مسير خرمشهر به انديمشك ، ميزان جايجايي مسافر درون استاني افزايش مي‌يابد.

روزانه چهار قطار محلي در مسير اهواز - بندر امام كار جابجايي مسافر را بر عهده دارند.

همچنين چهار قطار در مسير اهواز- تهران و اهواز - مشهد فعال هستند.ك/‪۲‬ ‪۶۴۰/۷۱۶۲‬
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 569]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن