تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819098260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك روز با رييس جمهور در تمرينات تيم ملي كمك 30 ميليارد ريالي دولت به فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: يك روز با رييس جمهور در تمرينات تيم ملي كمك 30 ميليارد ريالي دولت به فوتبال


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

دكتر محمود احمدي نژاد روز جمعه در تمرينات تيم ملي فوتبال ايران حاضر شد و با بازيكنان و مربيان ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالي كه تمرين تيم ملي فوتبال ايران به منظور ديدار برابر امارات از ساعت 18:15 دقيقه روز جمعه در محل كمپ تيم‌هاي ملي آغاز شده بود، دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس جمهور با حضور بر سر تمرين تيم ملي از نحوه‌ي آماده سازي تيم ملي آشنا شد و براي دقايقي در جمع بازيكنان و اعضاي كادر فني صحبت كرد.

اين براي دومين بار است كه رييس جمهور براي آشنايي با روند آماده سازي تيم ملي بر سر تمرين تيم ملي حاضر مي‌شود.

دكتر احمدي نژاد بار اول پيش از اعزام تيم ملي ايران به رقابت‌هاي جام جهاني 2006 با حضور در زمين شماره يك ورزشگاه آزادي با روند آماده سازي تيم ملي آشنا شده بود.

تعداد زيادي از خبرنگاران و عكاسان و نمايندگان رسانه‌هاي گروهي براي پوشش خبري و تصويري در محل كمپ تيم‌هاي ملي حاضر شده بودند، همچنين تعدادي از هواداران و ليدر‌هاي تيم‌هاي مختلف با حضور در محل كمپ تيم‌هاي ملي به حمايت از بازيكنان و كادر فني پرداختند.

اين در حالي است كه براي دقايقي برخي از شعارهاي هواداران رنگ و بوي باشگاهي گرفت كه در ادامه هواداران يكپارچه بازيكنان تيم ملي را تشويق كردند.

** اميد به شما

دكتر احمدي‌نژاد در جمع ملي‌پوشان گفت: تيم ملي فوتبال ايران مي‌تواند در سكوهاي جهاني جاي بگيرد. صحبت‌هايي كه سرمربي تيم ملي مطرح كرد اميدهايي زيادي به ما داد. واقعيت اين است كه جايگاه ما در آسيا و جهان بايد بهبود يابد و ما بايد به طور قطع تيم اول آسيا باشيم. توانمندي بازيكنان و كادر فني چنين انتظاري را ايجاد مي‌كند.

وي افزود: بايد تمرينات به خوبي انجام شود. اين به ما ثابت شده است كه مي‌توانيم بهترين‌هاي دنيا را پشت سر بگذاريم و اين شدني است. زماني فكر مي‌كرديم آيا كسي مي‌تواند 100 گل به ثمر برساند و 200 بازي ملي انجام دهد. فكر مي‌كرديم اين دست نيافتني است. اما ديديم كه بچه‌هاي خودمان توانستند اين كار را انجام دهند. تيم ملي فوتبال ايران مي‌تواند قاطعانه به جام جهاني برود. ما در مقدماتي جام جهاني 98 به سختي و با سينه‌خيز به جام جهاني رفتيم. اما در رقابت‌هاي گذشته به راحتي توانستيم اين كار را انجام دهيم.

وي افزود: اگر به مرحله‌ي دوم برويم آنجا كارمان راحت‌تر است، وقتي بازيكنان ايراني روحيه مي‌گيرند، ديگر از اسم‌هاي درشت نمي‌ترسند. ما بايد در رده‌بندي (جهاني) به زير 18 برسيم. دولت و مردم پشتيباني مي‌كنند و ما براي‌تان دعا مي‌كنيم.

رييس جمهور افزود: دوست دارم دو مورد را بيان كنم، يكي سرعت عمل و استفاده از لحظات همراه با تسلط مي‌تواند كار ما را بهتر به نتيجه برساند. من تمرين بازيكنان را ديدم شما بسيار خوب بوديد ولي بعضي وقت‌ها هل مي‌شديد. نكته دوم اين است كه بايد بدن بازيكنان براي 170 دقيقه آماده باشد. يادم مي‌آيد آن زماني كه دايي بازي مي‌كرد 90 دقيقه مدام در زمين مي‌دويد، بايد بدن‌ها قوي و منعطف باشد.

احمدي‌نژاد به روند تمرين تيم ملي اشاره كرد وگفت: در يكي از صحنه‌هاي تمرين ديدم "جباري" كار خوبي انجام داد و در حالي كه مي‌توانست شوت بزند به صادقي پاس داد. اميدوارم شما هميشه موفق و سالم باشيد و پرچم افتخار را براي ايران عزيز برافراشته كنيد.

وي افزود: يك بازي مانده به صعود ايران به جام جهاني به تمرينات تيم ملي مي‌آيم و با شما بازي مي‌كنم.

رييس جمهور با اشاره به بازي تيم ملي برابر امارات ادامه داد: سطح فوتبال ما بالاتر از كشورهاي اطراف است. فوتبال آنها را به خوبي مي‌شناسيم. آنها چندبازيكن از اين طرف و آن طرف مي‌آورند و نمايش مي‌دهند. اما ايران 70 ميليون نفر جمعيت دارد و از خوزستان تا سرخس از تبريز تا فارس، از سيستان و بلوچستان جوانان با استعداد و پرتواني داريم كه مي‌توانند موفق شوند. در ليگ 18 تيمي‌مان ديديم كه امسال تيم‌ها چقدر خوب شده‌اند. يك زماني تنها دو تيم داشتيم اما در حال حاضر7 -8 تيم پرقدرت داريم. در گذشته تنها مسابقاتي سراسري برگزار مي‌شد اما در حال حاضر در رده‌هاي مختلف تيم ملي داريم. بايد نگاهمان جهاني باشد و فدراسيون هم بايد همت كند تا تيم‌هاي ما چه فوتبال، چه فوتسال، چه فوتبال ساحلي و چه تيم ملي بانوان در رقابت‌هاي جهاني موفق باشند.

رييس جمهور افزود: يك هديه هم براي بازيكنان تيم ملي پيش‌بيني كرده‌ايم كه ربطي به بازي‌هاي پيش‌رو ندارد، اميدوارم كه با تسلط و هماهنگي به وجود آمده بتوانيد مردم ايران را خوشحال كنيد و بتوانيد هديه‌اي خوب به مردم در آستانه‌ي سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) بدهيد.

** حل مشكل "علي كريمي"

هم‌چنين احمدي نژاد در جمع هواداران تيم ملي فوتبال در كمپ تيم‌هاي ملي گفت: دستور مي‌دهم مشكل "علي كريمي" حل شود.

به گزارش ايسنا، رييس جمهور پس از صحبت‌ با بازيكنان و كادر فني با تشويق تماشاگران به سمت آنها رفت و از حمايت‌هايشان از تيم ملي تشكر كرد.

رييس جمهور خطاب به آنها گفت: شعارهايي كه مي‌دهيد "ايران هميشه برنده باشد" شعار بسيار درستي است كه ما بايد در همه عرصه ها به اين شعار جامه عمل بپوشانيم.

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به تقاضاي تماشاگران مبني بر اين كه اگر امكان دارد دستور دهيد محروميت علي كريمي بخشيده شود، به آنها گفت: من همين جا از مسوولان تيم ملي مي‌خواهم تا مشكل كريمي برطرف شود، اگر مربي تيم ملي او را خواست و صلاح دانست در تيم ملي بازي كند، از او استفاده خواهد شد.

**فوتبال را كنار نگذاشته‌ام

احمدي‌نژاد هم‌چنين پس از بازديد از تمرينات تيم ملي در جمع خبرنگاران گفت: رسانه‌ها طوري عمل كنند كه آرامش لازم براي موفقيت تيم ملي فوتبال فراهم شود.

رييس جمهور در پاسخ به اين سوال كه «دفعه‌ي قبل ما شما را با پيراهن ورزشي ديديم اما اين بار با پيراهن رسمي» پس آيا شما فوتبال را كنار گذاشته‌ايد؟ با خنده گفت: ما فوتبال را كنار نگذاشته‌ايم و امروز براي تماشاي تمرين تيم ملي به اينجا آمديم.

وي در پاسخ به اين سوال كه «پيش‌بيني‌تان در مورد بازي ايران با امارات چيست؟» گفت: من اهل پيش‌بيني نيستم اما مي خواهم جوانان ايراني موفق شوند. فوتبال يك عرصه است و رسانه‌ها نبايد فضا را جوري درست كنند كه بازيكنان تحت فشار قرار بگيرند. اين فوتبال است و ممكن است يك تيم 90 دقيقه عقب باشد اما در 2 دقيقه نتيجه عوض شود. من به اين بازيكنان بسيار اميدوارم و براي موفقيت آنان دعا مي‌كنم.

احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال كه «آيا در افتتاحيه بازي‌هاي المپيك شركت مي‌كنيد؟» گفت: در افتتاحيه المپيك شركت نمي‌كنم اما به احتمال زياد در پارالمپيك حضور پيدا خواهم كرد.

وي درباره‌ي وضعيت تيم ملي فوتبال گفت: براي موفقيت تيم ملي هر كاري كه از دست‌مان بر بيايد انجام مي‌دهيم.

رييس جمهور در پاسخ به وضعيت دو تيم پيروزي و استقلال گفت: علي‌آبادي برنامه‌اي را طراحي كرده كه به اين دو تيم كه ازگذشته جزء پايه‌هاي اصلي فوتبال ايران هستند، كمك شود.

احمدي‌نژاد افزود: اميدواريم كه اين اتفاق امسال بيفتد و بتوانيم به فوتبال بيش از گذشته كمك كنيم.

رييس جمهور هم‌چنين در پاسخ به اين سوال كه از بين بازيكنان جهاني كدام يك از آنها را مي‌پسنديد، گفت: ما طرفدار جوانان خودمان هستيم، من از روي تعصب ملي اين حرف را نمي‌زنم، بازيكنان ايراني بهترين هستند.

احمدي‌نژاد درباره وضعيت حضور مارادونا در ايران، گفت: اين را بايد از مسوولان ورزش بپرسيد، با اين حال مارادونا ورزشكار بسيار خوبي در آمريكاي جنوبي بود. آمريكاي جنوبي مردم مظلومي دارد و بيش از صد سال تازيانه‌هاي استعمار بر دوش‌شان فرود آمد. فوتبال فرياد بر استعمار است. مارادونا هم از بهترين‌هاي تاريخ است و ديديم كه با او چه كردند و چه فشارهايي را بر او وارد كردند.

**منتظر شما بوديم

علي دايي، سرمربي تيم ملي نيز گزارشي را از نحوه‌ي چگونگي آماده‌سازي تيم ملي به رييس جمهور ارايه داد.

دايي گفت: "بازيكنان از صبح امروز منتظر حضور شما بودند. اردوي بسيار خوبي را از 29 ارديبهشت آغاز كرديم و پس از پايان ليگ فشرده‌ي ايران اردوي اردبيل آغاز شد و با توجه به اين‌ كه بدن بازيكنان خسته بود اين اردو تا حدود زيادي توانست شرايط بدني بازيكنان را تقويت كند. تلاش خواهيم كرد در روز دوشنبه با نمايشي خوب تيم ملي امارات را از پيش رو برداريم."

علي دايي به حمايت‌هاي سازمان تربيت بدني اشاره كرد و گفت: "سازمان تربيت بدني و شخص مهندس علي‌آبادي هميشه ياور ما بودند و ما از وي متشكريم."

احمدي‌نژاد از دايي پرسيد آيا بازيكن آسيب‌ديده‌اي داريم؟ كه دايي در پاسخ گفت: "خوشبختانه بازيكن مصدومي نداريم."

پس از صحبت‌هاي دايي جواد نكونام هم به عنوان كاپيتان تيم ملي صحبت‌هايي را مطرح كرد.

رييس جمهور پس از صحبت‌هاي نكونام از بازيكنان خواست تا درد دل‌هاي خود را بيان كنند، كه ابراهيم ميرزاپور هم با اشاره به جوان شدن تيم از مسوولان و رسانه‌ها خواست از اين تيم حمايت كنند.

رييس جمهور به شوخي به ميرزاپور گفت: قرار است كه چند موقعيت گل را از حريفان بگيري، كه ميرزاپور در پاسخ گفت: "ما تمام تلاش‌مان را خواهيم كرد."

در ادامه رييس جمهور از دايي پرسيد كه در رده‌بندي فيفا در جايگاه چندم قرار داريم كه دايي در پاسخ گفت: "ما در رده‌بندي جهاني 51 و در رده‌بندي آسيايي تيم 4 هستيم كه رييس جمهور از كادر فني تيم ملي خواست با بهبود شرايط وضعيت را براي حضور تيم ملي در ميان برترين تيم‌هاي جهان هموار كنند.

**كمك 3 ميليارد توماني

هم‌چنين رييس سازمان تربيت بدني گفت: با موافقت رييس جمهور، 3 ميليارد تومان به فدراسيون فوتبال پرداخت مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد علي‌آبادي در جمع بازيكنان تيم ملي فوتبال با تشكر از حمايت‌هاي رييس جمهور گفت: كارهايي كه در ورزش مي‌شود، حاصل ديد رييس جمهور به مقوله‌ي جوانان و ورزش است. رييس جمهور امروز علاقمند بودند كه براي انجام بازي به تمرينات تيم ملي بيايند اما قرار شد در آخرين بازي تيم ملي پيش از صعود به جام جهاني اين كار انجام شود.

وي افزود: با موافقت رييس جمهور نامه‌اي براي كمك 3 ميليارد توماني به فدراسيون فوتبال نوشته شده است.

پس از اين جمله‌ي رييس سازمان دكتر احمدي‌نژاد به شوخي گفت: ظاهرا وضع سازمان خوب است، پس چه كسي به ما پول مي‌دهد كه علي دايي در جواب گفت: "آقاي رييس جمهور پول‌ها پيش شماست و هرچقدر پول در اختيار فدراسيون بگذاريد دست فدراسيون براي تدارك تيم ملي باز مي‌شود."

احمدي‌نژاد هم در جواب گفت: "سطح تيم را بالا ببريد و با تيم‌هاي درجه يك بازي دوستانه برگزار كنيد. ما به غير از اعتبار به فدراسيون كمك مي‌كنيم كه اين تيم‌ها را به ايران بياوريم. ما ظرفيت‌مان در فوتبال چند برابر رشته‌هاي ديگر است و مي‌توانيم به موفقيت‌هاي بيشتري برسيم. متاسفانه بعضي‌ها سطح فوتبال را در رقابت‌هاي داخلي پايين مي‌آورند. به طور مثال از نيك‌بخت مي‌پرسند چرا آن پيراهنت را كشيد در صورتي كه بايد بروند و از او بپرسند كه تيم ايران در جام جهاني چه مي‌كند. بايد سوال‌ها فكر بازيكنان را بالا ببرد. انديشه‌ي ما بايد جهاني باشد. من تضمين مي‌دهم و پشتيباني مي‌كنم كه تيم ملي به رده‌هاي بالايي جهاني صعود مي‌كند. تنها براي شكوفا شدن به تمرين بيشتر نياز داريم. مي‌توانيم به راحتي از تيم‌هاي آسيايي عبوركنيم. زماني كه ايران، ايران بود بعضي از اين كشورها وجود خارجي نداشتند. همه چيز ايران جهاني است. اما در مقطعي يك سري آمدند و نگذاشتند استعدادهاي ما شكوفا شود. جايگاه ايران بايد در همه‌ي زمينه‌ها اول جهان باشد.

وي افزود: در يكي از بازي‌هاي ليگ ديدم بازيكني از تعويض ناراحت شده اين همه چيز را در فوتبال به هم مي‌ريزد بازيكنان بايد از دستور مربي پيروي كنند. آن وقت است كه پيروز مي‌شويم. شما دلتان پاك است و خدا كمك‌تان مي‌كند. در بعضي از صحنه‌ها مي‌بينم كه بازيكنان ما پس از موفقيت خدا را شكر مي‌كنند اين براي ما فرهنگ است. شما 11 نفر ياعلي، ياحسيني داريد كه مي‌تواند دل‌ها را زير و رو كند. بازيكنان مسيحي هم حضرت عيسي را دارند با قدرت به جام جهاني برويد و اطمينان دارم كه موفق مي‌شويد.

انتهاي پيام
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن