تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805453720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خطيب نماز جمعه تهران:تحولات اخير موضوع هسته اي دامي جديد است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خطيب نماز جمعه تهران:تحولات اخير موضوع هسته اي "دامي جديد" است
آيت الله هاشمي رفسنجاني تحولات فعلي در موضوع هسته اي را "دام جديد" توصيف كرد و گفت: دام جديدي براي ما گسترده اند و من فكر مي كنم اگر آژانس همينطور ادامه بدهد اعتبارش را از دست خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه تهران با اشاره به پايان مجلس هفتم و شروع مجلس هشتم، خواستار توجه مجلس جديد به نيازهاي فوري كشور شد و گفت : تريبون مجلس بايد جايي براي انسجام و وحدت باشد كه نياز امروز انقلاب اسلامي است.

وي همچنين با اشاره به وظيفه مجلس براي بررسي برنامه پنجم توسعه گفت : از مجلس و دولت انتظار مي رود كه برنامه پنجم را منطبق بر نيازهاي مردم تدوين كنند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني "سياست هاي اصل 44" را موتور سند چشم انداز توصيف كرد و گفت : مجلسي ها خودشان براي بررسي و تصميم در مورد برنامه پنجم آماده كنند، چون برنامه پنجم سكوي جهش به سمت سند چشم انداز بيست ساله است.

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنانش به ريشه ها و زمينه هاي قيام تاريخي 15 خرداد 1342 اشاره كرد و گفت : با تلاش مرحوم آيت الله حائري يزدي و آيت الله بروجردي حوزه اي در قم ايجاد شد كه سرمايه اي عظيمي براي انقلاب اسلامي شد اما بعد از رحلت آيت الله بروجردي رژيم شاه تصميم گرفت حوزه را تضعيف كند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود : در سال 1341 اين مبارزه شروع مي شود، شاه با عوام فريبي كامل موضوع "انقلاب سفيد" را مطرح كرد و براي آن رفراندوم گذاشت كه با مخالفت امام و علماء مواجه شد كه رژيم شاه خواست زهرچشمي از روحانيت بگيرد و حمله ناجوانمردانه اي به مدرسه فيضيه صورت دادند كه اين حمله باعث شد كه وعاظ بعدها روضه مدرسه فيضيه را مي خواندند و مردم با شنيدن وقايع مدرسه فيضيه گريه مي كردند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني تصريح كرد : سخنراني امام در عاشوراي سال 1342 بي سابقه بود و در آن سخنراني صريحا به شاه حمله كردند و بعد از سخنراني امام رژيم تصميم گرفت كه امام را بازداشت كند كه در 12 محرم ايشان را ربودند.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اينكه در آن زمان به اجبار به سربازي برده شده بود، گفت : در پادگان باغشاه با طلبه ها بحث مي كرديم اگر فرمان تيراندازي به مردم دادند چه كار كنيم كه من گفتم اگر چنين فرماني دادند به خود فرماندهان شليك خواهيم كرد.

وي گفت : مسجد ابوالفتح در شهرري نقطه آغاز قيام 15 خرداد 1342 بود و تظاهرات به كاخ مرمر هم رسيد شقاوتي كه در 15 خرداد ثبت شد در تاريخ بي سابقه است. امام در 15 خرداد رهبري مستقيم داشتند. بعد از 15 خرداد مبارزات زيرزميني شد و صحنه مبارزه تا آخر دهه چهل شمسي كاملا عوض شد و از سال 56 دوباره امواج خروشان مردم در خيابانها پيدا شد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني اظهار داشت : وظيفه همه قلم به دستان اين است كه نگذارند بين نظام و مردم ايجاد شود. علاقمندان به انقلاب به گونه اي براي مردم خدمت كنند كه مردم در صحنه بمانند. اگر خداي ناكرده در صندوقهاي راي شاهد آراي كافي نباشيم و اگر مردم راضي نباشد از آنچه كه بر سرشان مي آيد بين نظام و مردم فاصله مي افتد و نبايد دچار اين اشتباه شويم و به دام دشمنانمان بيفتيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اوضاع عراق گفت : در عراق هنوز خرابكاري ها و مزاحمت ها وجود دارد ولي ريشه اصلي مشكلات درعراق حضور آمريكا است و عراقيها نبايد تداوم حضور آمريكا در عراق را قبول كنند كه اين خطرناك است.

آيت الله هاشمي رفسنجاني همچنين به گزارش اخير البرادعي اشاره كرد و گفت : در پرونده هسته اي ما با آژانس كه داور انتخاب شده بود همكاريهاي زيادي كرديم و سئوالاتشان را جواب داديم و خودشان هم به اين همكاري اشاره كردند اما اخيرا تعدادي ادعا از طرف امريكا مطرح شد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سخنان ديروز معاون البرادعي گفت : ديروز آقاي هاينونن در وين اعلام كرد كه ما از 10 كشور اطلاعات گرفتيم وايران بايد به اين مسائل جديد پاسخ بدهد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني تحولات فعلي در موضوع هسته اي را "دام جديد" توصيف كرد و گفت : دام جديدي براي ما گسترده اند و من فكر مي كنم اگر آژانس همينطور ادامه بدهد اعتبارش را از دست خواهد داد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد : من نصيحت مي كنم به آمريكا و يارانش و هم به آژانس كه در اين مورد خيلي روشن است كه حق با ايران است .

وي افزود : جرم ايران از نظر آنها اين است كه خودش به اين نقطه رسيده است كه آستانه ورود به صنعت صلح آميز هسته اي است. اينها فكر مي كردند كه اين راه منحصر به آنهاست و كسي نمي تواند از اين راه عبور كند اما ايران عبور كرده است و نبايد اينگونه انتقام بگيرند. بايد مذاكره كنيم و بهتر است كه اين قدرتها و آژانس راه درستي را انتخاب كنند و ايران و منطقه را با مشكل مواجه نكنند.

هاشمي رفسنجاني تصريح كرد : بايد نشست و به صورت معقول مذاكره كرد كه قطعا به نتيجه مي رسد. زحمتي براي خودشان و ما ايجاد كردند اما اين راه غلطي است كه اميدواريم اين نصيحت خيرخواهانه ما را مورد توجه قرار بدهند.

وي با تسليت سالگرد ارتحال آيت الله فاضل لنكراني آن مرحوم را از اساتيد بزرگ حوزه معرفي كرد و خواستار بهره گيري طلاب از انديشه ها و دروس اين مرجع فقيد شد.

آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي اول نماز به تحليل محتواي اركان مختلف نماز پرداخت و با بيان اينكه اذان و نماز اشتراكات زيادي دارند گفت : اذان بيان كننده عقايد و شعائر اسلامي است.

هاشمي رفسنجاني اظهار داشت : اخلاص روح نماز است و نمازگزار بايد سعي كند مرحله و مرتبه اي از اخلاص را در نماز خود داشته باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام سپس به سوره حمد(فاتحه الكتاب) به عنوان اولين جزء نماز، سوره حمد اشاره كرد و گفت: تفسير حمد آنقدر زياد است كه حضرت علي (ع) مي فرمايند اگر اراده كنم مي توانم بار سنگين هفتاد شتر را با تفسير سوره فاتحه پر كنم.

هاشمي رفسنجاني ادامه داد : امام خميني(ره) هم بيش از هر سوره اي روي سوره حمد كار كرده اند در مورد آن تفسير نوشته اند و مجذوب اين سوره بوده اند.

امام جمعه موقت تهران "بسم الله الرحمن الرحيم" در سوره حمد را نماد و تجلي مشيت مطلقه الهي توصيف كرد.
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن