تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816608924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مقام بلندپايه عراقي: مفاد توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا اشكالاتي بسيار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك مقام بلندپايه عراقي: مفاد توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا اشكالاتي بسيار دارد
خبرگزاري فارس: يك مقام بلندپايه عراقي از وجود اشكالاتي بسيار در روند گفتگو بين آمريكايي‌ها و عراقي‌ها درباره توافقنامه امنيتي بلندمدت ميان دو كشور خبر داد.


به گزارش فارس، "سعد جواد قنديل"، مشاور معاون رئيس‌جمهور عراق در گفتگو با شبكه خبري "العالم" اظهار كرد: در پيش‌نويس توافقنامه امنيتي مورد بحث بين عراق و آمريكا اشكالاتي فراوان وجود دارد و در جريان گفتگوها نيز اشكالاتي بسيار بروز خواهد كرد.
قنديل افزود: مسئله مهم در اين مرحله بحث و بررسي مباني اساسي است كه تعيين‌كننده جزئيات توافقنامه خواهد بود و اين مباني بر حفظ و احترام به حاكميت كامل عراق و خارج كردن عراق از بند هفتم منشور سازمان ملل، تلاش براي پايان دادن كامل به حضور خارجي در عراق و برعهده گرفتن مسئوليت كامل امنيتي از سوي عراقي‌ها، شفافيت كامل در مذاكرات درباره مفاد توافقنامه و ارائه توافقنامه به مردم براي آگاهي يافتن از آن تاكيد دارد.
اين مسئول عراقي تاكيد كرد: عدم ايجاد هرگونه پايگاه نظامي نيروهاي آمريكايي از مباني و شروط اساسي توافقنامه است كه آن را شوراي امنيت ملي عراق تعيين كرده است و نيروهاي آمريكايي تا زمان بي‌نيازي نيروهاي عراقي از آنها در اجراي ماموريت‌هاي امنيتي خود در اين كشور حضور خواهند داشت.
قنديل با اشاره به اينكه توافقنامه در حال بحث و بررسي است، اظهار كرد: همه مسايل مطرح و گفته شده درباره توافقنامه صرفا نقطه‌نظرات و تحليل‌هاي رسانه‌اي است و تا اين لحظه متن رسمي آن منتشر نشده است.
وي تصريح كرد: آنچه مطرح شده صرفا پيش‌نويس‌هاي قابل بحث و بررسي و تعديل است و توافقنامه تنها در صورتي قابل اجرا خواهد بود كه دو كشور به طور قانوني و رسمي آن را تصويب كنند.
مشاور معاون رئيس جمهور عراق گفت: جريان‌ها و مراجع سياسي عراق و پارلمان ممكن است بعد از پايان‌يافتن كار تدوين توافقنامه و ارائه به مردم براي آگاهي يافتن از آن تصميم بگيرند تا توافقنامه را براي مشاركت ملت در اين تصميم‌گيري مهم و سرنوشت‌ساز به همه‌پرسي بگذارند.
قنديل تاكيد كرد: عراق هرگز اجازه نمي‌دهد كه از خاك اين كشور به ديگران تعرض شود، زيرا آن را مخالفت آشكار با قانون اساسي و به منزله خط قرمز خود مي‌شمارد.
اين مسئول همچنين خواستار درج مفاد ممنوعيت تعرض نيروهاي آمريكايي از خاك عراق به هر كشور ديگري شد.
قنديل همچنين خواستار آن شد كه اين توافقنامه حاوي مفادي براي نظارت و كنترل تحرك نيروهاي خارجي و استفاده آنها از سلاح و بخش جنايي ويژه رسيدگي به تخلفات قانوني اين نيروها باشد، زيرا بايد حاكميت عراق در اين مسئله رعايت شود و مرجع و تصميم گيرنده نهايي طرف عراقي باشد.
پيش‌نويس توافقنامه امنيتي بين بغداد و واشنگتن كه از سوي آمريكا در ژانويه (دي‌ماه) سال 2008 تنظيم شد و در 17 مارس (اسفند) به امضاي دو طرف رسيد و قرار است در اوايل جولاي (تيرماه) امسال توافق نهايي درباره آن صورت گيرد.
اين پيش‌نويس كه به "سري ‌و حساس" موسوم است، تغيير قيموميت عراق از سازمان ملل متحد به آمريكا را هدف قرار داده است و به آمريكا اجازه مي‌دهد تا فرماندهي نظامي در عراق و بازداشت افراد را بر حسب ضرورت و اوضاع امنيتي و بدون تعيين مدت زماني، به جاي نيروهاي عراق بر عهده بگيرد.
انتهاي پيام/.
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن