تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818909076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه حوادث‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه حوادث‌


نجات 6 هزار تن ماهي از اطراف آتشفشان فعال شيلي‌

شيلي: مقامهاي شيليايي پس از نجات انسان‌ها، سگ‌ها و گربه‌ها در پي آتشفشان سرانجام به سراغ ماهي‌ها رفته و شش هزار تن ماهي قزل‌آلا را هم از منطقه خارج كرده‌اند.

به گزارش آسوشيتدپرس از سانتياگو، از مقامهاي انجمن خصوصي صنايع ماهي قزل‌آلا اعلام كرد: حدود 6 هزار تن ماهي قزل‌آلا از يك مركز پرورش ماهي در هشت مايلي آتشفشان با استفاده از قايق به منطقه‌اي ديگر منتقل شدند.

آتشفشان چايتن در اوايل ماه ميلادي جاري شروع به فوران كرده و خاكستر و گاز آن مناطق گسترده‌اي از ‌آمريكاي‌جنوبي را فراگرفته است. اين مقام‌ها بعد از فوران آتشفشان 4 هزار و 500 نفر از ساكنان شهر چايتن را تخليه كردند. 8 روز بعد از آن چند صد حيوان خانگي را هم نجات دادند.

كشف نخستين فسيل دايناسور در ايران‌

براي نخستين بار در كشور بخشي از فسيل يك دايناسور در شمال مشهد كشف شد.

عضو هيأت علمي گروه زمين‌شناسي دانشگاه پيام نور مشهد گفت: چندي قبل در سفر پژوهشي به ارتفاعات براي جمع‌آوري نمونه‌هايي از ، يك نمونه فسيل شامل چند مهره و دنده از دايناسوري مشاهده شد كه با بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد قدمت آن به 100 ميليون سال قبل يعني به اواخر دوره بازمي‌گردد.

عبدالمجيد موسوي‌نيا گفت: اين فسيل‌ها كه در مجموع كمتر از 10 درصد پيكر دايناسور است براي بررسي و تشخيص دقيق به دانشگاه مونيخ آلمان ارسال شد و محققان اين دانشگاه پس از بررسي و تحقيق بر روي قطعات كشف شده اين دايناسور را از نوع شناسايي كردند.‌

وي گفت: تحقيق و بررسي براي كشف ديگر اجزاي احتمالي فسيل اين دايناسور و يا نمونه‌هاي مشابه در منطقه كلات ادامه دارد.

تلفات بارانهاي سيل‌آسا در‌چين به50 تن افزايش يافت‌

چين- شمار تلفات باران‌هاي سيل‌آسا در جنوب چين به 50 تن افزايش يافت.‌

به گزارش آسوشيتدپرس از پكن، پيش‌بيني مي‌شود بارش باران‌هاي سيل‌آسا در چين سه روز ديگر ادامه يابد.‌همچنين صدها هزار نفر از شهرستان‌هاي استان در جنوب غرب چين در پي هراس از جاري شدن سيل به مكان‌هاي امن منتقل شدند.‌

سرما در مغولستان 29 قرباني گرفت‌

مغولستان: منابع خبري مغولستان به نقل از مسئولان دولتي اين كشور گزارش دادند دست‌كم 29 نفر از جمله هفت كودك بر اثر برف و كولاك شديد در بخش‌هايي از مغولستان جان باختند. بيش از يكصد نفر ديگر نيز بر اثر اين برف و كولاك ناپديد شده‌اند. خبرگزاري نيمه رسمي چين خبر داد. بيشتر قربانيان گله‌داراني هستند كه از شدت سرما جان باخته‌اند. يكصد راس دام نيز بر اثر سرما تلف شدند.

بازداشت يك مظنون انفجار رادارهاي تعيين سرعت خودروها

فرانسه: پليس پاريس از بازداشت يك مرد مظنون به انفجار رادارهاي ترافيكي در تعدادي از مناطق حومه پاريس خبر داد.

اين بازداشت پس از وقوع انفجاري در يك ساختمان صورت گرفت و نيروهاي ويژه پليس به اين ساختمان يورش بردند.

پليس فرانسه در تعقيب اعضاي يك گروه ناشناس با نام است كه اين رادارها را در چند ماه گذشته منفجر كردند. اين رادارها مشكلات بسياري را براي رانندگان به وجود آورده است به گونه‌اي كه برخي رانندگان مدعي‌اند اين رادارها درست عمل نمي‌كنند و به اشتباه، سرعت بالايي را براي خودروهاي آنها ثبت مي‌كنند.

فروش يك قطعه الماس 101 قيراطي بي‌رنگ در هنگ‌كنگ‌

رسانه‌هاي محلي هنگ‌كنگ از فروش يك قطعه الماس 101 قيراطي به قيمت 46 ميليون و 200 هزار دلار در يك مزايده خبر دادند.‌

راديو هنگ‌كنگ امروز گزارش داد يك خريدار شخصي كه نامش فاش نشده است، اين الماس 101 قيراطي را در يك مزايده در هنگ‌كنگ خريداري كرد.

به گفته مسئولان برگزاري اين مزايده، اين الماس بزرگترين الماس بي‌رنگ به فروش رسيده در آسيا و بزرگترين الماسي به شمار مي‌رود كه در هجده سال گذشته در سراسر جهان به فروش رسيده است.




 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن