تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819504304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكميلي/ سلطانيه : هيچ سوالي بدون پاسخ نمانده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تكميلي/ سلطانيه : هيچ سوالي بدون پاسخ نمانده است
علي اصغر سلطانيه كه پس از نشست توجيهي خود با اعضاي شوراي حكام پيرامون گزارش اخير البرادعي درباره ايران با خبرنگارن سخن مي‌گفت، افزود: در نشست‌هاي اخير در تهران بر موضوع مطالعات ادعايي متمركز بوديم و در اين زمينه حتي به ‪ ۲۰‬سوال ديگر آژانس نيز پاسخ گفتيم .

وي همچنين يادآوري كرد كه مدارك مرتبط با اين موضوع در بيستم ماه جاري ميلادي به آژانس ارايه شده است و ما ثابت كرديم كه اسناد جعلي است.

سلطانيه تاكيد كرد كه طي مذاكرات دو ماه گذشته به آقاي هاينونن و همكارانش بيش از يكصد سند ارايه داديم كه نشان مي‌داد چرا اين اسناد را جعلي مي‌دانيم .

وي با تاكيد بر اين كه چنين چيزي در حيطه اختيارات آژانس نيست، افزود:
نكته قابل توجه آنكه مدرك مرتبط با پروژه نمك سبز كه مبناي قضاوت قرار گرفته بود در اين نشستها مورد بررسي قرار گرفت و در نهايت هيات آژانس جعلي بودن آن را قبول كرد.

سلطانيه همچنين گفت : بخشي از آن چيزي كه به عنوان سند درباره فعاليتهاي نظامي ارايه مي‌شد فاقد مهر محرمانه يا فوق سري بود و چطور ممكن است چنين چيزي به صورت عادي در دسترس قرار گيرد و فاقد چنين مهرهاي اطمينان بخشي باشد.

وي تاكيد كرد: تاريخ ، اسامي ، اماكن و بسياري از ديگر مشخصه‌هاي مورد استناد در اين مدارك با هم همخواني ندارد و آژانس نيز در روند مذاكرات به همين نتيجه رسيد.

سلطانيه با اشاره به بخشي از مفاد گزارش اخير گفت : هر كشوري اطلاعاتي درباره فعاليتهاي متعارف نظامي از جمله موضوعات انفجاري دارد ولي مساله اين است كه از ما خواسته مي‌شود كه براساس اطلاعات جعلي آن لب تاپ اطلاعات مربوط به فعاليت‌هاي متعارف نظامي خود را در اختيار آنها قرار دهيم .

سلطانيه گفت : چنانچه كشوري درباره فعاليت‌هاي كشور ديگري مدركي قابل استناد دارد به طور معمول بايد آن را در اختيار آژانس قرار دهد و منتظر بماند كه دبيرخانه تحقيق خود را در اين زمينه انجام دهد نه اين كه با اخلال گري مشكلات زيادي را براي آژانس و ديگران فراهم كند.

وي در بخش ديگري از اين گفت و گو تاكيد كرد كه در حال حاضر به دليل دخالت‌هاي آمريكا چالش جديدي در فعاليت فني دبيرخانه آژانس فراهم شده است و سعي مي‌شود كه روندي خاص به آن ديكته شود اما ما اجازه تداوم آن را نخواهيم داد.

وي همچنين گفت : ما همواره تاكيد كرده‌ايم كه قبل از اتمام تحقيقات دبيرخانه ، فشار آوردن به اين نهاد براي انتشار گزارشهاي ناقص و جهت دار نه تنها باعث سوء تفاهم مي‌شود بلكه اعتبار آژانس را زير سوال مي‌برد.

سلطانيه افزود: به دليل همين مساله بسياري از اعضاي حاضر در نشست امروز نسبت به موضوع توجيه نبودند.

وي تاكيد كرد كه در گزارش اخير، مدير كل مراتب نارضايتي خود را از دخالت و مانع تراشي‌هايي كه به روند فعاليت فني آژانس لطمه زده اعلام كرده است و آقاي هاينونن نيز تاييد نموده كه اين مساله مشكلاتي ايجاد كرده است اروپام**‪۱۵۴۳**۱۱۵۸**۳۷۱‬
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 275]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن