تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815347062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انديشمندان تاجيك: امام خميني(ره) شخصيتي نادر در دنياي اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: انديشمندان تاجيك: امام خميني(ره) شخصيتي نادر در دنياي اسلام است
شماري اين افراد در گفت وگو با ايرنا اعلام كردند: امام خميني چهره برتر در بين شخصيت‌هاي سياسي يكصدسال اخير در جهان اسلام بود و رهبري او در انقلاب اسلامي ايران و ديدگاههاي سياسي و ديني او منحصر به فرد است .

سعيد ابراهيم نظر عضو هيات رييسه حزب نهضت اسلامي تاجيكستان گفت : امام خميني (ره ) كه از شخصيت‌هاي مهم عصر ماست براي من يك الگوي برجسته ديني بوده و خواهد بود.

وي افزود:يكي از خصلت‌هاي بارز آن حضرت همانندي سخن و عمل او بود چون هر آنچه مي‌گفتند به آن دقيقا عمل مي‌كردند.

وي اظهار داشت : امام از چهره‌هاي برجسته و در عين حال مردمي‌ترين فرد جامعه بودند كه اين شاخصه‌ها باعث شهرت ،نفوذ و تقويت جايگاه بي‌سابقه ايشان در جامعه ايران و جهان اسلام شد.

وي گفت :عملكرد امام خميني در دوران رهبري انقلاب اسلامي و وصيت نامه الهي و سياسي او سرشار از تفكرات و خصلت‌هاي كم نظير و الگوي مسلمانان جهان است .

حكمت الله سيف الله زاده جامعه شناس تاجيك نيز قيام امام خميني و پيروزي انقلاب اسلامي ايران را آغاز تحولات بزرگي در منطقه و جهان دانست و گفت : تاثير انديشه‌هاي امام و انقلاب اسلامي به حدي وسيع و گسترده بود كه از قلمرو يك كشور خيلي زودفرا رفت و عالم گير شد.

وي افزود: تاثير سخنان و آنچه كه امام تبليغ كرد در جهان اسلام تحولات بزرگي به وجود آورد و سطح شناخت و آگاهي سياسي و ديني مسلمانان را بالا برد و نيز نگاه ملل غرب را به جامعه مسلمانان تغيير داد.

به اعتقاد اين جامعه شناس تاجيك ، انقلاب اسلامي ايران و انديشه‌هاي سازنده امام خميني (ره) سبب اعتماد به نفس مسلمانان و آزاديخواهان شد و در فروپاشي اتحاد شوروي سابق و كمونيسم تاثيرگذار بود.

وي گفت : در پي فروپاشي اتحاد شوروي مردم كشورهاي منطقه آسياي مركزي از جمله تاجيكستان كه پاي بند به فرهنگ اسلامي هستند از تعليمات امام بهره مند شدند و درسهاي مثبتي را براي استقرار و گسترش فرهنگ ملي و مذهبي خود كسب كردند.

عبدالملك سعيداف امام جماعت مسجد يك چنار شهر دوشنبه و از روحانيون بانفوذ تاجيكستان نيز گفت : امام خميني از نوابغ روزگار خود است كه در راه خدا خدمت كرد و با سخن و عمل راستين جايگاه اسلام و روحانيت را دوباره به جايگاه اصلي خود بازگرداند.

وي افزود: امام نه فقط جمهوري اسلامي ايران را بنيان نهاد بلكه در پيشرفت جهان اسلام و نشر تفكرات پوياي اسلامي نيز نقش موثر و برجسته اي داشت .

وي اظهار داشت : استواري و اخلاص بي‌پايان ايشان در اجراي منويات دين اسلام باعث شان و منزلت بالا و ماندگاري او در ميان ايرانيان و ديگر مسلمانان جهان شد.

محمدصديق قاديري استاد دانشگاه ملي تاجيكستان نيز از امام به عنوان شخصيت نادر و منحصر به فرد نام برد و گفت : در تاريخ معاصر بشري شخصيتي را نمي‌توان براحتي سراغ داشت كه مانند امام با وسعت دانش و ديد وسيع باشد.

وي افزود: امام خميني (ره ) فردي فقيه ، رهبر سياسي مقتدر، فيلسوف ، زاهد ، عابد و نيز يك شخصيت ديني و فرهنگي بااخلاص بود و اين خصلت‌ها در مجموع باعث شد كه رهبر مبارز و شايسته زمان شده و به يك شخصيت ملي ، جهاني و تاريخي تبديل شود.

خورشيد عطاالله روزنامه نگار و سردبير هفته نامه فرژ تاجيكستان هم تعليمات امام خميني (ره ) را سازنده و بسيار با ارزش براي ملت ايران و ديگر ملتهاي مسلمان دانست .

وي گفت : امام با رفتار، گفتار و عمل خود ملت ايران را بعد از يكصد سال تاريكي و ديكتاتوري دوباره زنده كرد و در جايگاه اصلي خود قرار داد.

وي افزود:امام بود كه با دانش و فهم فراگير خود ارزش‌هاي عرفاني ، فلسفي ، و سياسي را براي ملت ايران به ارمغان آورد و با استفاده از آن براي ايجاد يك نظام جديد بر پايه ارزش‌هاي اسلامي و ملي همت گماشت .

اين روزنامه نگار تاجيك گفت : در دوراني كه نظام‌هاي سياسي موجود در جهان پوسيده و رو به زوال است انديشه‌ها و افكار امام خميني ارزش خود را بيش از پيش نشان مي‌دهد.

وي تاكيد كرد: كشورهاي داراي نظام‌هاي مختلف و سياست مداراني كه انديشه و افكار متفاوت از هم دارند امروز در روابط و مناسبات خود مجبورند براي نظام اسلامي و انديشه اسلامي كه بنيان گذار آن امام خميني است حساب ويژه اي باز كنند.
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن