تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816309014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/اولين گردهمايي رابطين سياسي ارتش/ بروجردي: - بازدارندگي هنر ارتش است - اساس كار مجلس هشتم تعامل مثبت با دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /اولين گردهمايي رابطين سياسي ارتش/ بروجردي: - بازدارندگي هنر ارتش است - اساس كار مجلس هشتم تعامل مثبت با دولت است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

علاء الدين بروجردي با اشاره به وقوع انقلاب اسلامي اظهاركرد: دو ابرقدرت بزرگ دنيا زمينه‌ساز تولد قدرت جديدي شدند كه محور آن اسلام است و مبناي تجديد حيات و رنسانس اسلامي همين بود.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ رييس كميسون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس هفتم در اولين گردهمايي رابطين سياسي ارتش كه امروز(پنحج‌شنبه) برگزار شد، اضافه كرد: امكان نداشت بدون اتخاذ اين سياست و با تأسي و رفات با يكي از اين دو ابرقدرت، تبديل به نظام قدرتمندي شويم كه امروز به اقرار همان قدرتها تعيين‌كننده‌ترين و قدرتمندترين محور در منطقه هستيم.

وي با اشاره به دخالت آمريكا در لبنان و نيز جنگ سي و سه روزه افزود: تفكر ايماني و خداباوري و ولايي به ميزان زيادي در جوامع مختلف قدرت ايجاد مي‌كند. تمام محاسبات آمريكا اين بود كه در همان هفته‌هاي اول كار را براي لبنان تمام مي‌كنند ولي بعد ديدند كه وضعيت به گونه‌اي ديگري است.

بروجردي با بيان اينكه كه يكي از نكاتي كه در سياست‌هاي حضرت امام وجود داشت و امروز هم مقام معظم رهبري با صلابت آن را دنبال مي‌كنند، ثبات در تفكرات سياسي و بينش‌هاي راهبردي در جهان است، عنوان كرد: اگر مي‌بينيد امروز نظام جمهوري اسلامي ايران با وجود همه فشارها، محكم و مقتدر ايستاده است به خاطر دنبال كردن همين سياست است. مساله قابل توجه ديگر در اين راستا نيز استفاده از تمام ظرفيت‌هاي جهان اسلام است كه امام خميني به اين مساله توجه ويژه‌اي داشتند.

رييس كيمسيون سياست‌خارجي و امنيت ملي مجلس هفتم در ادامه درباره ارزيابي خود از وضعيت كشور در سه دهه پس از انقلاب اظهار كرد: برخي اعتراض مي‌كنند كه با وجود گذشت اين مدت از انقلاب،‌ امروز مشكلات اقتصادي و معيشتي بيداد مي‌كنند و بر مردم فشار مي‌آورد؛ ما هم در مجلس همين نظر را داريم و فكر مي‌كنيم كه يكي از كاستي‌ها مساله تورم و مشكلات اقتصادي است ولي اگر در سطح كلان به آنچه اتفاق افتاده است نگاه كنيم خواهيم ديد كه پيش از انقلاب 60 هزار مستشار آمريكايي هر كار كه مي‌خواستند در ايران انجام مي‌دادند.

وي ادامه داد: در آن زمان كشور ما به ظاهر كشور مستقلي بود ولي اينطور نبود و در يك ذلت اعلام نشده قرار داشت. گرچه به ظاهر وضعيت بسياري از مسايل خوب بود ولي چه چيزي بالاتر از حفظ استقلال يك كشور وجود دارد؟

بروجردي با اشاره به استقلال كشور در بخش‌هاي نظامي و تجهيزات و ادوات جنگي افزود: امروز ما قطعات بسيار ظريف، حساس و تجهيزات مختلفي را در كشور مي‌سازيم در حالي كه در آن زمان به خودمان متكي نبوديم ولي امروز در اوج اقتدار هستيم.

وي عامل بازدارندگي را مهم‌ترين هنر يك ارتش و ملت در عرصه جنگ دانست و با اشاره به مساله هسته‌اي ايران اظهار كرد: در مساله هسته‌اي نيز بايد همين راه را برويم. امروز ما دانش هسته‌اي را كاملاً در اختيار داريم و اين كه به ما بگويند اين را نداشته باشيد، اوج بي‌تدبيري و بي‌دانشي است.

وي همچنين درباره مبارزه با مفاسد اقتصادي در مجلس اظهار كرد: انتظار افكار عمومي از مجلس اين است كه با مفاسد به خصوص در آن بخش كه به امنيت ملي برمي‌گردد با قاطعيت برخورد شود.

بروجردي در برابر سوالي درباره امضاي قطعنامه عليه ايران از سوي روسيه پاسخ داد: در عالم سياست هيچ چيز به عنوان رفاقت دائم وجود ندارد و كشورها به دنبال منافع ملي خود هستند. ديپلماسي در يك جمله يعني شكار فرصت‌ها و ما اگر بتوانيم كشورهايي مانند چين و روسيه را حتي دو سال كنار خود نگه داريم، اين يك هنر است. مثلاً آمريكا همواره به سوريه فشار مي‌آورد و اين هنر جمهوري اسلامي است كه سوريه را در كنار خود داشته است. روسها نيز پيشتر هم گفته بودند كه ناگزير هستيم قطعنامه را امضاء كنيم.

در ادامه اين سوال مطرح شد كه آيا انتخاب لاريجاني به سمت رياست مجلس به معناي شرطي براي عدم كانديداتوري وي در انتخابات رياست جمهوري خواهد بود يا نه ؟ كه بروجردي پاسخ داد: بعيد مي‌دانم چنين باشد؛ رييس مجلس در عين رياست مي‌تواند داوطلب انتخابات رياست جمهوري شود و به لحاظ قانوني هم منعي وجود ندارد و فكر نمي‌كنم كه چنين شرطي هم مطرح باشد.

وي در ادامه در پاسخ به سوالي درباره دلايل بروز تورم در كشور اظهار كرد: تورم دلايل مختلفي دارد. قطعنامه‌ها و تحريم‌ها حتماً در اين زمينه تاثيرگذار هستند. ظاهر قضيه اين است كه قيمت نفت بالا رفته و وقتي نفت گران مي‌شود بايد وضع بهتر شود ولي در صحنه عمل خيلي به نفع ما نيست. پديده خشكسالي هم مزيد بر علت است. اين زنجيره، حلقه‌هاي مختلفي دارد و مجموعه تمهيداتي نياز دارد كه اميدواريم تدابير مختلف دولت و مجلس بتواند در اين زمينه موثر باشد.

علاء الدين بروجردي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره خائن بودن يا نبودن بني‌صدر اظهار كرد: كسي كه در موقعيت رياست جمهوري با لباس زنانه و با سركرده منافقين از كشور فرارمي‌كند، همين فرار او يك خيانت است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بروجردي در حاشيه اين گردهمايي در جمع خبرنگاران افزود: قطعاً بني‌صدر يك عنصر خائن است و اميدوارم روزي در پاي ميز محاكمه در برابر ملت ايران حاضر شود.

وي در ادامه با اشاره به بسته پيشنهادي ايران در مساله هسته‌اي گفت: با ارائه بسته‌هاي پيشنهادي ايران و غرب جاده‌ي يك‌طرفه تعامل با غرب در عرصه هستي دوطرفه شد.

رييس كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس هفتم افزود: در مذاكراتي كه به دنبال انتقال بسته غرب به ايران صورت خواهد گرفت، هر دو طرف بسته‌هاي پيشنهادي خواهند داشت و بدين ترتيب اگر غرب در اين زمينه تدبير به خرج دهد راه خوبي براي حل مشكلات خواهد بود.

بروجردي همچنين درباره گزارش اخير البرادعي با بيان اينكه اين گزارش مثل هميشه دو پهلو بود، در تشريح اين مطلب اظهار كرد: بخشي از آن خوب بود و در بخش ديگر نكاتي ذكر شده بود كه مي‌توانست ذكر نشود ولي به هرحال فضاي كلي گزارش مثبت است.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 350]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن