تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815640359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خاموشي‌هاي برق، هشداري براي مصرف‌كنندگان در جهت صرفه جويي بيشتر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خاموشي‌هاي برق، هشداري براي مصرف‌كنندگان در جهت صرفه جويي بيشتر است
گزارش از فرزاد نويدي
خاموشي‌هاي مكرر برق در استان كردستان و به ويژه در شهر سنندج مركز اين استان، هشداري به مشتركان اين انرژي در راستاي ضرورت صرفه جويي در تمام منابع موجود است.

عدم صرفه جويي و بالا رفتن مصرف با توجه به گرم شدن هوا موجب خاموشي‌هاي متعدد شده كه اين مساله تنها از راه صرفه جويي قابل رفع است.

صرفه جويي و استفاده صحيح از انرژي برق مي‌تواند در توزيع درست و اصولي اين انرژي بسيار موثر و موجب بي‌نيازي به قطع برق باشيم.

اين روزها و به دنبال كاهش نزولات آسماني شاهد خاموشي‌هاي گاه و بيگاه برق در استان كردستان و به خصوص شهر سنندج هستيم.

برق مناطق مختلف سطح شهر سنندج در روزهاي اخير كم و بيش به مدت يك ساعت خاموش مي‌شود.

برنامه خاموشي‌ها در مناطق مختلف شهر زمان بندي شده و برق محلات به موازات هم قطع نمي‌شود.

بسياري از شهروندان سنندجي خاموشي‌هاي برق را يك مشكل عمده در زمينه نيازهاي روزمره و همچنين احتمال سوختن وسايل برقي مي‌دانند.

خاموشي‌هاي برق بر روي كار بسياري از دستگاههاي اداري به ويژه بانك‌ها تاثير به سزايي گذاشته و اين مساله موجب سرگرداني ارباب رجوع مي‌شود.

خاموشي برق صف بانك‌ها، نانوايي‌ها و برخي از مكان‌هاي كه ارباب رجوع در طول روز به آن مراجعه مي‌كنند را شلوغ كرده است.

شايد بتوان خاموشي‌هاي برق را يكي از تبعات خشكسالي در سال جاري دانست.

به دنبال كاهش نزولات آسماني و پايين آمدن سفره‌هاي آبي و آب پشت سدها استفاده از انرژي برق نيروگاههاي آبي كشور به ميزان قابل توجهي كاهش يافته و انرژي برق مورد نياز كشور بايد از طريق نيروگاههاي گازي تامين شود.

وزير نيرو نيز در جمع خبرنگاران چند روز قبل مردم را به صرفه جويي در مصرف برق براي جلوگيري از استفاده روش‌هاي سابق جدول بندي برق دعوت كرد و اظهار داشت: نيروگاه‌هاي برق آبي دچار محدوديت هستند و از ظرفيت ‪۶۵۰۰‬ مگاوات برق اين نيروگاهها فقط قادر به بهره برداري از يك هزار تا يك هزار و ‪ ۵۰۰‬مگاوات آن هستيم.

براي جلوگيري از جدول بندي و زمان بندي مصرف برق شهروندان بايد استفاده از اين انرژي را براي خود اولويت بندي كنند و از هدر رفتن اين انرژي تا حل كامل مشكلات موجود جلوگيري نمايند.

مسوول روابط عمومي و ارتباطات مردمي شركت توزيع نيروي برق استان كردستان به صرفه‌جويي برق توسط شهروندان تاكيد دارد و مي‌گويد: افت فشار در روزهاي اخير موجب پايين آمدن فركانس شده و اين مساله موجب خاموشي‌هاي مكرر شده است.

عليرضا صديقي به خبرنگار ايرنا افزود: اين خاموشي‌ها پيش بيني نشده است و شركت توزيع نيروي برق كردستان برنامه‌اي منظم و مشخص براي در جهت خاموش كردن برق محلات و مناطق ندارد.

وي گفت: باتوجه به افت فشار و افت فركانس نيروي برق خاموشي بهترين راه حل و راهكار براي عدم آسيب رساندن به سيستم‌هاي برق شهروندان است.

وي اظهار داشت: افت فشار و فركانس مي‌تواند موجب نوسانات در جريان برق شود و اين نوسانات موجب آسيب رساندن جدي به سيستم‌هاي برق مي‌شود كه شركت توزيع برق استان خاموشي را بهتر از نوسانات مي‌داند.

وي افزود: اكنون اين شركت نوسانات برق را از مدار خارج كرده و به محض افت فشار و فركانس در مدار فورا اقدام به خاموشي مي‌كند تا از ضرر و زيان‌هاي احتمالي ناشي از نوسانات برق جلوگيري نمايد.

وي بار ديگر به صرفه‌جويي در مصرف برق توسط شهروندان و مشتركان تاكيد كرد و گفت: تنها راه برون رفت از مشكل فعلي صرفه‌جويي در مصرف و مصرف درست است.

وي ادامه داد: انرژي برق مانند ديگر انرژي‌هاي موجود نيست كه بتوان آن را ذخيره كرد و برق به محض توليد بايد وارد مدار شود و آن را بلافاصله مصرف كرد.

وي گفت: در حال حاضر ميزان توليد انرژي برق كم و مصرف بيشتر است و اين مساله موجب نوسان و خاموشي مي‌شود.

وي به شهروندان توصيه كرد كه در صورت صرفه جويي ‪ ۱۰‬درصد مصرف خود كه معادل يك لامپ ‪ ۱۰۰‬وات براي هر خانوار است مي‌توان به عدم خاموشي كمك كرد.

وي به مشتركان برق در استان توصيه كرد كه به صورت جدي در مصرف اين انرژي صرفه جويي كنند تا به مشكلات بيشتري در اين رابطه برخورد نكنيم.

مسوول روابط عمومي شركت توزيع برق كردستان ادامه داد: اين شركت اقدام به توزيع لامپ كم مصرف به ميزان بسياري در سطح استان نموده كه شهروندان با تهيه اين لامپ‌ها و استفاده از آن مي‌توانند در مصرف برق صرفه‌جويي نمايند.

صديقي افزود: همچنين اين شركت از اداره كل راه و ترابري و شهرداري نيز درخواست كرده كه روشنايي راههاي فرعي و غيرضروري و روشنايي پاركها را خاموش و يا زمان آن را كاهش دهند تا مشتركان خانگي بتوانند از نعمت روشنايي برق بهره‌مند باشند.

وي همچنين عقب افتادن ساعت كار ادارات و سازمانها را نيز خواستار شد و گفت: ساعت كار ادارات بايد يك ساعت به عقب بيافتد تا مشكل خاموشي‌ها برطرف و مشكلاتي براي مردم پيش نيايد.

وي گفت: با هماهنگي ائمه جمعه و جماعات استان در صدد ايجاد فرهنگ‌سازي به منظور صرفه‌جويي در مصرف برق هستيم.

مدير عامل شركت مديريت توليد برق كردستان كه بهره‌برداري از نيروگاه سيكل تركيبي سنندج را بر عهده دارد نيز در مورد توليد انرژي برق در اين نيروگاه گفت:نيروگاه گازي سنندج از چهار واحد با ظرفيت اسمي هر واحد ‪۱۵۹‬ مگاوات و ظرفيت اسمي ‪ ۶۳۶‬مگاوات فعاليت مي‌كند.

مجيد رحيمي فر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ميزان توليد برق اين نيروگاه بيش از نياز استان كردستان است و در تامين و توليد انرژي برق مشكلي نداريم.

وي گفت: برق توليدي نيروگاه گازي سنندج وارد مدار برق كشور مي‌شود و توزيع برق آن در مركز انجام مي‌شود و اين نيروگاه دخالتي در توزيع انرژي برق توليدي خود ندارد.

وي گفت: در فصل تابستان ‪ ۱۱۵‬تا ‪ ۱۲۰‬مگاوات و در فصل زمستان ‪ ۱۵۲‬مگاوات برق در اين نيروگاه توليد مي‌شود.

وي ادامه داد: سال گذشته دو ميليون و ‪ ۲۵۴‬هزار و شش مگاوات ساعت برق در اين نيروگاه توليد شد كه در مقايسه با سال ‪ ۸۵‬كه يك ميليون و ‪ ۲۵۸‬هزار و ‪ ۶۵۸‬مگاوات ساعت است ‪ ۷۹‬درصد افزايش داشته است.

وي پيش بيني توليد امسال را نيز بيش از دو ميليون مگاوات ساعت ذكر كرد.

وي اظهار داشت: به تناسب نياز شبكه برقي كشور اين نيروگاه تا سقف چهار ميليون مگاوات ساعت توان توليد برق را در طول سال دارد.

وي در ادامه در مورد قطعي‌هاي برق كه برخي اوقات در سطح استان رخ مي‌دهد گفت: اين قطعي‌ها ناشي از كمبود توليد برق در اين نيروگاه نيست و ربطي به نيروگاه ندارد.

وي با اشاره به كاهش نزولات آسماني در سال جاري خواستار همكاري مردم در صرفه جويي در مصرف آب و برق شد و گفت: صرفه جويي مي‌تواند به خدمات رساني در اين دو بخش تاثير فراواني بگذارد. ك/‪۴‬
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 331]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن