تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815412371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس انجمن آسم و آلرژي ايران: بيش از3 ميليون كودك در كشور داراي علائم بيماري آسم هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس انجمن آسم و آلرژي ايران: بيش از3 ميليون كودك در كشور داراي علائم بيماري آسم هستند
خبرگزاري فارس: رئيس انجمن آسم و آلرژي ايران گفت: سه و نيم ميليون كودك در كشور ما داراي علائم بيماري آسم هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، مصطفي معين امروز در سمينار كشوري آسم، آلرژي و ايمونولوژي كه در دانشگاه علوم پزشكي قزوين برگزار شد، افزود: طبق مطالعات صورت گرفته ميزان شيوع علائم آسم در كودكان ايراني10 درصد است بدين معنا كه علائم بيماري آسم در 5/3 ميليون كودك ايراني ديده شده است.
وي ادامه داد: طي چند دهه گذشته شيوع بيماري و مرگ و مير آسم را در سطح جهاني شاهد بوده‌ايم به طوري كه هم اكنون بيش از 300 ميليون بيمار مبتلا به آسم در دنيا تخمين زده شده كه سالانه 250 هزار تلفات انساني و هزينه‌هاي كلان بهداشتي - درماني و اقتصادي را براي جوامع مختلف به همراه داشته است.
رئيس مركز تحقيقات ايمونولوژي، آسم و آلرژي دانشگاه علوم پزشكي تهران اضافه كرد: اگر چه بيشترين شيوع آسم در كشورهاي توسعه يافته صنعتي گزارش داده مي شود ولي بيشترين تلفات در كشورهاي در حال توسعه است.
وي افزود: تغيير سبك زندگي كشاورزي در محيط پاك و طبيعي روستا به زندگي در فضاي آلوده صنعتي، سكونت در آپارتمان‌ها و فضاهاي بسته شهرهاي بزرگ و استرس‌هاي رواني و اجتماعي ناشي از آن، از جمله مهمترين دلايل بروز بيماري آسم و آلرژي هستند.
معين ادامه داد: بيماري آسم و آلرژي بيماري مهمي است كه خسارت‌هاي بهداشتي - درماني و اجتماعي - اقتصادي آسم در سطح جهاني از نظر ايجاد هزينه‌هاي مستقيم پزشكي و هزينه‌ها غير پزشكي رو به افزايش است.
وي تصريح كرد: ساليانه در حدود 15 ميليون نفر در دنيا به علت بيماري آسم دچار ناتواني شده و از تحصيل، اشتغال و زندگي خود بازمي‌مانند كه يك درصد از كل بار بيماري‌ها را در سطح جهاني به خود اختصاص مي دهد.
رئيس انجمن آسم و آلرژي ايران اعلام كرد: پيش بيني مي شود كه تا سال 2020 بر تعداد مبتلايان به آسم 10 ميليون نفر اضافه شود كه به همان نسبت نيز بر ناتواني‌هاي ايجاد شده و هزينه‌ها نيز افزوده مي‌شود.
وي در ادامه با اشاره به لزوم تعامل بين پزشكان متخصص و مردم اظهار داشت: متخصصان بايد با مردم ارتباط برقرار كنند و يافته‌هاي علمي خود را هرچند كه تخصصي و پيچيده است به مردم آموزش دهند و اين تعامل به ويژه در بيماري‌هايي نظير سرطان و ديابت بايد بيشتر باشد.
معين در پايان خاطر نشان كرد: هنوز در كشور ما چنين تعاملي بين پزشكان و مردم به صورت مطلوب ديده نمي شود كه اميدواريم با وجود بيش از 200 انجمن علمي تخصصي شاهد آموزش و تعامل بيشتر پزشكان متخصص با مردم باشيم.
انتهاي پيام،/ص
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن