تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821131908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - استقلال، قلعه‌نويي و نوستالژي جام‌حذفي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ورزش - استقلال، قلعه‌نويي و نوستالژي جام‌حذفي


ورزش - استقلال، قلعه‌نويي و نوستالژي جام‌حذفي

امير وفايي: ته مانده هيجانات فوتبالي فصل 87 – 86 در ورزشگاه تختي اهواز روي صحنه مي‌رود. جدال بر سر فتح جام‌حذفي در راهيابي به ليگ قهرمانان آسيا انگيزه‌هاي استقلال و فولاد را به اوج مي‌رساند و نبرد مرگ و زندگي را به خصوص براي استقلال كه فصل كابوس‌واري را پشت سر گذاشته و اميدوار است با قهرماني در جام‌حذفي بيش از اين از رقيب سنتي عقب نماند؛ به تصوير مي‌كشد. قاعده كلي و عجيب جام‌حذفي فوتبال ايران – برگزاري تك‌بازي در خانه يكي از دو تيم - در بيش از 90 درصد موارد حكم به برتري تيم ميزبان مي‌دهد و بسياري از شگفتي‌هاي جام در قالب پيروزي ميزبان ضعيف بر مهمان قدرتمند و با چنگ زدن به شانس بازي در ورزشگاه خانگي ظهور كرده است. فولاد كه به لحاظ بضاعت و نيروي انساني تفاوتي با مدعيان ليگ برتري ندارد به دومين حضور خود در عرصه مي‌انديشد و استقلال كه مدت‌هاست در هيچ مسابقه‌اي با انگيزه صددرصد وارد زمين نشده، به جبران خروار ناكامي‌ها در فصلي كه گذشت اميدوار است.»

امير قلعه‌نويي يك بار در پايان فصل 81 – 80 كه طي آن استقلال در آخرين هفته ليگ اول حرفه‌اي جام قهرماني را به پرسپوليس تقديم كرد؛ به عنوان سرمربي جديد اين تيم وارد صحنه شد و جام را برد. انگيزه بزرگ او امروز در تكرار اين عنوان و البته راهيابي به آسيا و جبران حذف استقلال از اين مسابقات به واسطه دير ارسال شدن مدارك به AFC شكل مي‌گيرد.
اميدواري
فولاد: علاوه بر اينكه تيم پرمهره و ناشناخته‌اي دارند بايد به اقبال بلند قرمزهاي جنوب در عرصه جام‌حذفي هم اشاره كنيم. فولاد در مراحل قبلي تيم‌هاي مدعي و بزرگي چون استقلال اهواز، سايپا و پاس همدان را از پيش رو برداشته و با عبور از سخت‌ترين قرعه ممكن به نيمه‌نهايي رسيده است. آنها مقابل استقلال اهواز تا آخرين ثانيه‌ها بازي را باخته بودند اما پنالتي اعلام شده از سوي مسعود مرادي فولاد را به جام باز گرداند. استقلال اهواز و پاس را در شرايطي مغلوب كردند كه در هر دو بازي ابتدا در ضربات پنالتي از حريف عقب افتادند اما در ادامه با خلق مجموعه‌اي از اتفاقات عجيب و غريب به دور بعد راه پيدا كردند. اگر بپذيريم شانس يكي از فاكتورهاي تعيين‌كننده كسب موفقيت در مسابقات حذفي است گريزي از اين واقعيت نيست كه فولاد از اين حيث بدون رقيب پيش مي‌رود و احتمال حضور اين تيم در بازي فينال چه از لحاظ ميزباني در بازي امروز و چه از نظر برخورداري از فاكتور شانس نسبت به استقلال بيشتر است.
استقلال: بازگشت امير قلعه‌نويي تنها نكته‌اي است كه اميدها را براي خروج موقتي استقلال از بحران زنده مي‌كند. او در گذشته ثابت كرده تخصص ويژه‌اي در ارتقاي سطح روحي – رواني بازيكنان دارد و تيم‌هايش معمولا جهش ‌انگيزشي ناگهاني و ويژه‌اي را بروز مي‌دهند. استقلال يك بار در شرايط مشابه امير قلعه‌نويي را جانشين منصور پورحيدري كرد و تا قهرماني جام‌حذفي پيش رفت. بازيكناني مثل وحيد طالب‌لو، اميرحسين صادقي، پيروز قرباني و محمد نوازي كه در زمان فيروز كريمي با افت فاحشي روبه‌رو شدند براي بازگشت به فرم سابق انگيزه بالايي دارند. شايد استقلال از نظر روش بازي و پيشرفت تاكتيكي تفاوت چنداني با گذشته نكرده باشد اما تاثير فاكتور انگيزه و تلاش مفرط براي كسب نتيجه را هم نبايد ناديده گرفت.
ترديد
فولاد: جدايي ناگهاني آگوستو ايناسيو و انتخاب دستيار او به عنوان سرمربي جديد فولاد در حالي كه تيم مربي پرتغالي بر صدر جدول گروه در ليگ يك تكيه زده بود و در جام حذفي هم قدرتمندانه پيش مي‌رفت، شوك عجيبي بود كه از سوي مديريت اين باشگاه اعمال شد و مي‌توان در انتظار و نتايج منفي آن نشست. از سويي ذهن فولاد به شدت درگير بازي پلي‌آف صعود به ليگ برتر است و آنها در اين شرايط رودرروي تيمي مي‌ايستند كه دغد‌غه‌‌اي جز قهرماني در جام‌حذفي ندارد.
استقلال: تغيير سيستم از 1-3-2-4 به 2-5-3 (روش مورد علاقه قلعه‌نويي) ترديدهايي را به‌وجود مي‌آورد. هر چند كه استقلال هرگز در دفاع خطي موفق نبود و مدافعاني مثل منتظري، قرباني و صادقي در روش سه دفاع معمولا مقتدرتر عمل مي‌كنند. از سويي مصدوميت مهرداد پولادي و سعيد بيات، استقلال را در ميانه زمين با كمبود نيرو مواجه مي‌كند اما قلعه‌نويي در تلاش است با استفاده از پژمان منتظري به عنوان هافبك دفاعي و مجتبي جباري و محسن يوسفي در كنار او بر اين مشكل فائق شود.
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 579]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن