تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814180475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح‌هاي گويا پس از 131 سال


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: طرح‌هاي گويا پس از 131 سال
سه طرح نقاش سرشناس اسپانيايي كه 131 سال در يك كلكسيون خصوصي در سوئيس نگهداري مي‌شد و كسي از آن خبر نداشت، ژوئيه امسال در حراجي كريستي لندن به حراج گذاشته مي‌شود.


خبرگزاري فرانسه اعلام كرد اين آثار كه آخرين بار سال 1877 در يك حراجي از 105 اثر فرانسيسكو گويا ثبت شدند، جداگانه به فروش مي‌رسند و پيش‌بيني مي‌شود در مجموع بيش از دو‌ميليون پوند (9/3‌ميليون دلار) فروخته شوند.
كريستي در بيانيه‌اي اعلام كرد اين مهمترين مجموعه طراحي‌هاي هنرمند اسپانيايي است كه در 30 سال اخير به حراج گذاشته شده است. به گفته بنجامين پرونت، مسوول برگزاري اين حراجي، طراحي‌هاي گويا كه در سال‌هاي 1790 خلق شده‌اند، از زمان فروش در حراجي سال 1877، در قاب نگه‌داري نشده و در معرض نور نبوده‌اند و به همين دليل اكنون در بهترين شرايط قرار دارند.
يكي از اين طراحي‌ها «آنها پايين مي‌آيند» نام دارد و متعلق به آلبوم «جادوگران و زنان» است. اين اثر چهار زن را نشان مي‌دهد كه در حال پرواز با هم مي‌جنگند. پيش‌بيني مي‌شود «آنها پايين مي‌آيند» بين 800‌هزار تا 2/1‌ميليون پوند فروخته شود.
طرح ديگر «لامپينوس پاسبان يك اسب مرده را بخيه مي‌زند» از آلبوم «تصاويري از اسپانيا»، شورش روستايي‌ها در ساراگوسا در قرن هجدهم را تصوير مي‌كند. قيمت پيشنهادي اين اثر 600 تا 800‌هزار پوند است. طرح سوم «توبه» نام دارد و به همان آلبوم تعلق دارد. اين طرح تصوير مردي است كه كنار يك صليب نشسته، در حالي كه مانند شخصيت «جيغ» اثر ادوارد مونش، چشمانش به سوي آسمان و دهانش باز است. «توبه» نيز مي‌‌تواند بين 700 تا 900 پوند به فروش برسد.
فرانسيسكو دي گويا (1828-1746) از مهم‌ترين نقاشان مدرن و خالق آثاري معروف چون دو تابلو «دوم مه 1808» و «سوم مه 1808» است. بسياري از آثار او در موزه پرادو اسپانيا نگهداري مي‌شود.
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 807]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن