تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812710282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ظرفيت ناوگان هوايي افزايش مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ظرفيت ناوگان هوايي افزايش مي‌يابد


خدمات- آرزو رستم‌زاد:
با ورود دو فروند هواپيماي توپولف به كشور، ظرفيت ناوگان هوايي در سفرهاي تابستاني افزايش پيدا كرد

رضا جعفرزاده سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: «افزوده شدن دو فروند هواپيماي توپولف 154 به ناوگان هوايي كشور در مجموع ظرفيت حمل و نقل هوايي كشور را تا 360 صندلي پروازي افزايش مي‌دهد.»
او ادامه داد: «هر سال با شروع تابستان و افزايش تقاضا براي سفرهاي تابستاني، بخشي از تقاضاي مسافران بدون پاسخ مي‌ماند كه با افزايش ظرفيت ناوگان و انجام تست‌هاي دوره‌اي هواپيماها در كشور بخش بيشتري از تقاضاي موجود پاسخ داده مي‌شود.»

جعفرزاده گفت: «پيش از اين اگر پرواز يكي از هواپيماهاي شركت‌هاي هواپيمايي دچار اشكال مي‌شد، به صورت زنجيره‌وار اين مشكل به ساير پروازها نيز انتقال پيدا مي‌كرد. اما هم اكنون اين مشكل برطرف شده است و پيش‌بيني مي‌شود در ميزان تاخير پروازها نيز كاهش قابل توجهي به وجود آيد.»

جعفرزاده اضافه كرد: «اخيرا ايكائو استانداردهاي فني سختگيرانه‌تري را براي پروازهاي هواپيماهاي ايران در نظر گرفته اما توان مهندسي داخلي كشور توان ارتقا به سطح مورد نظر را دارد و احتمال بروز مشكل در پروازهاي اروپايي شركت‌هاي هواپيمايي كم است.»
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: «پس از انقلاب اعمال محدوديت در خريد و پروازهاي شركت‌هاي هواپيمايي ايران همواره وجود داشته اما با تكيه بر توان داخل اقدام به افزايش ميزان پروازها و سطح ايمني آن كرده‌ايم و نتايج مثبتي نيز به دست آمده است.»

چندي پيش بود كه سازمان هواپيمايي كشور با هدف حذف تاخيرهاي پروازي در ايام تابستان برقراري پروازهاي فوق‌العاده را به تمام ايرلاين‌ها ابلاغ كرد.
پيش‌بيني مي‌شود كه تعداد پروازها در ايام تابستان به بيش از 3 هزار برسد. به همين دليل افزايش پروازهاي داخلي و خارجي در دستور كار شركت‌هاي هوايي قرار گرفته است.
جعفرزاده مي‌گويد: «سازمان هواپيمايي كشور در نظر دارد تا پايان سال صندلي‌هاي پرواز را تا 25 درصد افزايش دهد و بر اين اساس بخشي از اعتبارات سازمان براي خريد هواپيما در اختيار ايرلاين‌ها قرار گرفت.»

در همين راستا، در سال جاري تسهيلات بانكي ويژه‌اي براي خريد هواپيما به شركت‌هاي هواپيمايي داخلي داده مي‌شود تا آنان با در نظر گرفتن شرايط خريد ايران و دارا بودن ايمني لازم به خريد هواپيما اقدام كنند.
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري ادامه مي‌دهد: «در حال حاضر شركت‌هاي خارجي قادر به فروش هواپيماهايي كه 10 درصد از قطعات آن آمريكايي باشد به ايران نيستند و بايد انتخاب هواپيما با اين شرايط انجام شود.»
راه‌اندازي مديريت ايمني هوانوردي و تعميم آن به كليه شركت‌هاي هواپيمايي، از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان در سال جاري است كه هدف افزايش ناوگان را همراه با ايمني بالاتر پيگيري مي‌كند.

باكس:
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري مي‌گويد: «در دو سال گذشته، اعزام و پذيرش مسافر در پروازهاي بين‌المللي بيش از 28 درصد افزايش يافته است. در حقيقت در سال 85 و 86 بيش از 12 ميليون مسافر توسط ناوگان هوايي كشور در پروازهاي بين‌المللي جابه‌جا شدند كه اين ميزان نسبت به سال 83 و 84، 28/63 درصد رشد داشته است.»

او ادامه مي‌دهد: «اعزام و پذيرش مسافر در فرودگاه‌هاي كشور هم طي اين مدت 26/34 درصد رشد داشته و بر اين اساس در دو سال گذشته 49/2 ميليون نفر در پروازهاي داخلي و 13/12 ميليون نفر در پروازهاي بين‌المللي از طريق فرودگاه‌هاي كشور جابه‌جا شده‌اند.»
جا‌به‌جايي بار توسط فرودگاه‌هاي كشور نيز طي اين مدت بالغ بر 428/2 هزار تن بوده است كه نسبت به دو سال گذشته از 4 درصد رشد برخوردار بوده است.

همچنين در اين مدت 772 هزار و 806 پرواز نشست و برخاست در فرودگاه‌هاي كشور صورت گرفته است كه 526 هزار و 755 پرواز مربوط به هواپيماهاي مسافري و 236 هزار و 51 پرواز مربوط به ساير هواپيماها بوده است.

همشهري امارات

تاريخ درج: 8 خرداد 1387 ساعت 15:00 تاريخ تاييد: 8 خرداد 1387 ساعت 23:20 تاريخ به روز رساني: 8 خرداد 1387 ساعت 23:39
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 308]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن