تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815357726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ظرفيت انتقال نفت منطقه چشمه خوش تا نيمه امسال افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ظرفيت انتقال نفت منطقه چشمه خوش تا نيمه امسال افزايش مي يابد
تهران - مديرمهندسي و ساختمان شركت نفت مناطق مركزي ايران از برنامه هاي اين شركت براي افزايش ظرفيت انتقال نفت چشمه خوش (خوزستان) و افزايش ظرفيت ذخيره سازي نفت در تلمبه خانه سبزآب خبر داد.


به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از شركت ملي نفت ايران، "محمدرضا نقيبي" اظهار داشت: شركت نفت مناطق مركزي در راستاي افزايش ظرفيت انتقال نفت ميدان چشمه خوش، سه پروژه مجزا تعريف كرده كه پروژه اول، مبني بر انتقال نفت اين ميدان به اهواز با استفاده از 150 كيلومتر خط لوله 20 اينچ، اوائل امسال به صورت رسمي در مدار قرار گرفت.

وي ادامه داد: انتقال نفت منطقه چشمه خوش به منظور انتقال به پالايشگاه هاي شمالي كشور با استفاده از 65 كيلومتر خط لوله 24 اينچ، به تلمبه خانه سبزآب از ديگر پروژه هاي اين بخش است.

وي تاكيد كرد:همچنين در پروژه سوم، احداث يك خط لوله از اهواز3 به منطقه بوستر برنامه ريزي شده كه اين دو پروژه، طبق برنامه تا پايان شهريورماه سال جاري به بهره برداري مي رسند.

نقيبي در ادامه به برنامه هاي شركت نفت مناطق مركزي در راستاي افزايش ظرفيت ذخيره سازي نفت در تلمبه خانه سبزآب نيز اشاره كرد و گفت: هم اكنون سه مخزن 120 هزار بشكه اي در اين تلمبه خانه موجود است و بر اساس برنامه قرار است سه مخزن 245 هزار بشكه اي ديگر نيز در اين مجموعه احداث شود.

به گفته وي با اين اقدام، امكان ذخيره سازي بيشتر نفت در سبزآب ميسر مي شود و مي توان در زمان مقتضي از نفت ذخيره شده، بهره جست.

مديرمهندسي و ساختمان شركت نفت مناطق مركزي ايران در زمينه افزايش ظرفيت فرآورش نفت خام در واحد بهره برداري چشمه خوش نيز توضيح داد: در حالي كه اوايل امسال، ظرفيت فرآورش نفت در اين واحد تنها 55 هزار بشكه در روز بود، اين ظرفيت در پايان ارديبهشت ماه به 145 هزار بشكه رسيد و هم اكنون برنامه افزايش ظرفيت فرآورش به 180 هزار بشكه در دستور كار است.

نقيبي تاكيد كرد: افزايش ظرفيت فرآورش واحد بهره برداري چشمه خوش با توجه به برنامه هاي توسعه اي شركت ملي نفت ايران در منطقه غرب كارون، بسيار حائز اهميت است.

اقتصام**9189**1601

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80216855

شنبه|ا|17|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن