تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816254366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نارضايتي مردم اسپانيا از اوضاع اقتصادي رو به فزوني است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نارضايتي مردم اسپانيا از اوضاع اقتصادي رو به فزوني است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مادريد ـ افزايش بها و كاهش تقاضا براي خريد مسكن در اسپانيا كه موجب ركود و بحران شديد در اين بخش شده در كنار ساير مشكلات ديگر نظير بيكاري و تورم، مردم اين كشور از شرايط موجود بسيار ناراضي و در برخي مواقع مستاصل كرده است.


بنابرگزارش ايرنا، افزايش بهاي مسكن و نرخ بهره وام هاي بانكي در اسپانيا علاوه بر كاهش تقاضا و ايجاد ركود در اين بخش، موجب افزايش نرخ بيكاري نيز در اين كشور شده است.
ركود حاكم بر بازار مسكن در اسپانيا به حدي رسيده كه در بسياري از مواقع فروشندگان واحدهاي مسكوني نه تنها بايد ماهها در انتظار يافتن مشتري بمانند، بلكه بايد قيمت منازل خود را نيز بشدت كاهش داده و به سطح نازلي برسانند.
مطبوعات اسپانيا روز چهارشنبه در اين باره گزارش دادند كه شرايط موجود، فروشنده يك واحد مسكوني 70 متري در مادريد را وادار به فروش آن از طريق عرضه برگه هاي سهام پنج يورويي كرده است.
بنابراين گزارش، يك مرد اسپانيايي كه از فروش خانه خود عاجز مانده با اتخاذ يك شيوه ابتكاري و بي سابقه، اقدام به عرضه 64 هزار برگه سهام پنج يورويي براي فروش خانه خود از طريق قرعه كشي كرده است.
بنا براين گزارش، اين مرد بيكار كه در يكي از شهركهاي مجاور مادريد اقامت دارد، بخاطر اينكه قادر به پرداخت اقساط وام مسكن و يا فروش خانه خود نيست، اين تصميم عجيب را گرفته است.
وي قرار است كه پس از فروش 64 هزار برگ سهم 5 يورويي در روز 25 ارديبهشت ماه سال آينده خانه خود را از طريق قرعه كشي در محضر به صاحب آن واگذار كند.
بنابر اين گزارش، آپارتمان 70 متري اين مرد در شهرك "سين پوزوئلو" در منطقهاي خوب و در نزديكي مادريد قرار دارد و او با اين روش بي سابقه مي تواند آن را به مبلغ 320 هزار يورو به فروش برساند.
خاطر نشان مي شود كه افزايش شديد قيمت واحدهاي مسكوني در گذشته، اكنون بازار مسكن اسپانيا را با ركود و بحران بي سابقه اي روبرو كرده است به گونه اي كه بسياري از فروشندگان و انبوه سازان تحت شرايط كنوني ناچار به كاهش قيمت واحدهاي ساختماني خود حتي تا سطح 40 درصد شده اند.
اين در حاليست كه تقاضا براي منازل اجاره اي در اين كشور افزايش و در نتيجه آن اجاره بهاي واحدهاي مسكوني بشدت رو به فزوني گذاشته كه به نوبه خود موجب بروز مشكلات ديگر و نارضايتي بيشتر مردم اسپانيا شده است.
دولت جديد سوسياليست اسپانيا به رياست "خوزه لوييس رودريگز زاپاته رو" كه از پيش از انتخابات ماه مارس گذشته نيز با مشكلات اقتصادي و اعتصابات فراوان در بخش هاي مختلف روبرو بود، پيس از اين انتخابات نيز هنوز نتوانسته چشم انداز روشني براي حل اين مشكلات ارايه كند.
اعتصاب پاركبانان شهر مادريد و معلمان اسپانيا در روزهاي اخير نمونه هاي روشني از نابساماني اوضاع اقتصادي اسپانياست كه در ماه گذشته حتي مسئولان دولتي اين كشور را ناچار كرد كه نرخ رشد اقتصادي پيش بيني شده براي سال جاري ميلادي را از 3/1 درصد به 2/4 درصد كاهش داده و اعتراف كنند كه نرخ رشد مذكور غير كارشناسي و دست نيافتني بوده است.
دولت سوسياليست همزمان با برگزاري انتخابات ماه مارس و پيش از آن نيز با اعتصابات مختلف از جمله اعتصاب رانندگان اتوبوسهاي شهري و كاركنان شهرداري مادريد روبرو بود.
اعتصاب كاركنان شهرداري مادريد كه موجب انباشته شدن زباله هاي شهري در خيابان ها و معابر اصلي اين شهر شد، موج فزاينده اي از نارضايتي مردم اين شهر توريستي را به همراه داشت كه در سال گذشته پذيراي بيش از هفت ميليون گردشگر بود.
اين در حاليست كه مالك يكي از بانكهاي معتبر اسپانيا اخيرا اعلام كرد كه تنها در سه ماهه اول سال ميلادي جاري بيش از دوهزار ميليارد يورو سود كسب كرده است كه اين امر در جاي خود خشم بسياري از شهروندان اسپانيايي را عليه دولت زاپاته رو برانگيخت.
حزب سوسياليست اسپانيا كه براساس نتايج نظرسنجي هاي انجام شده پيش از انتخابات فاصله اش با حزب رقيت (حزب مردمي) بسيار كم شده و از اين بابت بسيار بيمناك شده بود، در آن شرايط براي پيروزي در انتخابات حتي ناچار شد كه كليساي كاتوليك اين كشور را به اتهام حمايت از حزب مردمي به رهبري "ماريانو راخوي" تهديد به قطع كمكهاي دولتي كند.
اگرچه حزب سوسيالست با ترور يك عضو سابق و غير شاخص خود (كه در بخش دريافت عوارض يك اتوبان كار مي كرد) كه توسط اعضاي "اتا" شاخه نظامي سازمان جدايي طلبان باسك يك روز قبل از انتخابات سرانجام توانست با خوش اقبالي آراي شناور را كسب كرده و بر حزب رقيب خود پيروز شود و براي بار دوم حكومت به دست گيرد، بااين حال هنوز نتوانسته تدبيري اساسي براي رهايي مردم از فشارهاي اقتصادي ناشي از نرخ تورم، بيكاري، افزايش هزينه هاي سرسام آور زندگي و... اتخاذ كند.
گزارش منابع خبري حاكيست كه دولت سوسياليست اسپانيا در روزهاي آينده نيز بايد منتظر اعتصاب گسترده ماهيگيران اين كشور به دليل افزايش زياد بهاي مواد سوختي باشد.
اعتصاب ماهيگيران اروپايي كه در روزهاي گذشته ايتاليا و فرانسه را فراگرفته بود و ساركوزي را ناچار به ارايه درخواست نرخ بهره بانكي كرده كه البته با مخالفت اتحاديه اروپا روبرو شده است، بدون شك در اسپانيا كه عمده غذاي مصرفي مردم اين كشور را ماهي و ساير مواد غذايي دريايي تشكيل مي دهد، تبعات وسيع تري به همراه خواهد داشت.
شبد**اروپام** 2230**350**1477**1456
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن