تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815265455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

15 خرداد نقطه عظمت تاريخ انقلاب اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: 15 خرداد نقطه عظمت تاريخ انقلاب اسلامي
قدرت روحانيت براي رژيم پهلوي نگران كننده بود و آنها درپي اين بودند كه قدرت دين و مرجعيت را تضعيف كنند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در در ديدار جمعي از مردم ورامين كه به مناسبت سالروز 15 خرداد 42 صورت پذيرفت، گفت: 15 خرداد جزو نقطه هاي عظمت تاريخ انقلاب است و مردم ورامين اين افتخار را دارند كه نام شهرشان در تاريخ انقلاب مي درخشد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به وقايع تاريخي پيش از 15 خرداد كه منجر به اين قيام شد، تأكيد كرد: قدرت روحانيت براي رژيم پهلوي نگران كننده بود و آنها درپي اين بودند كه قدرت دين و مرجعيت را تضعيف كنند.
وي افزود: روحانيت در واقعه 15 خرداد روابط خود را با مردم نزديكتر و با تركيب دين و اراده مردم قدرتي ايجاد كرد كه رژيم طاغوت را به لرزه درآورد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: قدرت عظيمي كه از تركيب دين و مردم به وجود مي آيد نيروي بسيار مهمي است كه انقلاب اسلامي توانست آن را به وجود آورد و حلقه اين اتصال ولايت فقيه است كه در نظام حكومتي جمهوري اسلامي به درستي تعبيه شده است.
آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: اگر به مقتضاي اسلام و خواست مردم حركت كنيم قوي و پايدار خواهيم بود و اگر از اين دو غافل شويم قدرت هيچگونه تحولي نخواهيم داشت.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تشكيل جمهوري اسلامي و تركيب اين دو كلمه را بر مبناي توجه به جايگاه دين و مردم عنوان كرد و گفت: امام خميني(ره) نيز با درك جايگاه دين و همينطور مردم عنوان جمهوري اسلامي را تأييد و به مردم عرضه كردند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با تقدير از برگزار كنندگان همايش 15 خرداد، آن را گامي مهم براي تكريم شهداي اين حادثه مهم عنوان كرد و گفت: برگزاري اين گونه مراسم ها پرچم و تابلويي است كه اعلام مي كند راه شهدا در جمهوري اسلامي ايران ادامه دارد.
وي با اشاره به برخي مشكلات مردم ورامين كه در اين ديدار به آن اشاره شد ابراز اميدواري كرد با تلاش مسئولان اين مشكلات برطرف شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به خواست مردم شهر ورامين براي اتصال مترو تهران به شهر ورامين تاكيد كرد: تجربه كلانشهرهاي دنيا ، تحقيقات در خصوص آلودگي هاي زيست محيطي و اتلاف وقت همه بيانگر اين است كه توسعه مترو اجتناب ناپذير است و اهميت منطقه ورامين و تركيب جمعيتي آن ارتباط متروي تهران با اين شهر را مضاعف مي كند.
وي با اشاره به دو معضل گراني و بيكاري كه بسياري از مردم را رنج مي دهد تاكيد كرد : منابع زيرزميني ، نيروي انساني تحصيل كرده و مكتب انسان ساز ما سرمايه هايي است كه با استفاده از آن مي توان اين دو مشكل را حل كرد.
در ابتداي اين ديدار آيت الله محمودي امام جمعه شهرستان ورامين در سخناني گفت : مردم ورامين از بدو نهضت و قيام 15 خرداد با نثار جان ، ارادت خود را به دين ، مرجعيت و روحانيت به اثبات رسانده اند.
همچنين نقوي نماينده مردم شهرستان ورامين در مجلس شوراي اسلامي با اعلام برخي مشكلات مردم اين منطقه خواهان تلاش براي رفع اين معضلات شد.
در اين ديدار با اهداء لوح تقدير و هدايايي از چند تن از خانواده هاي شهداي 15 خرداد تقدير شد.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن