تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801209603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۷ خرداد: در شهر چه خبر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ۷ خرداد: در شهر چه خبر


رفتارها- پس از خريد از فروشگاه‌ها براي انتقال اجناس خريداري شده چاره‌اي نيست، جز اينكه آنها را در كيسه‌هاي پلاستيكي قرار بدهيم.

كيسه‌هاي بي‌كيفيت

اما شمار زيادي از شهروندان در تماس تلفني با ستون «در شهر چه خبر» از كيفيت اين كيسه‌ها گله كرده‌اند. آنها مي‌گويند كيفيت كيسه‌ها به شدت پايين آمده و گاهي حتي قبل از ريختن اجناس درون آنها، در حالي كه مشتري قصد باز كردنشان را دارد، پاره مي‌شوند.

اين در حالي است كه در صورت پاره شدن كيسه‌ و غير قابل استفاده شدن كالاهاي درون آن هيچ يك از مسئولان فروشگاه پاسخگوي ضرر و زيان مشتري نخواهند بود.

به اين معضل تازه هم بايد تمايل نداشتن تعداد معدودي از صندوقداران را به عرضه كيسه پلاستيكي كافي - متناسب با حجم خريد مشتري- افزود كه همين موضوع، شكايت‌هاي مشتريان را افزايش مي‌دهد.

اپراتور‌هاي مبادي آداب

وقتي در به در دنبال يك شماره تلفن مي‌گرديم، اولين گزينه‌اي كه به ذهن مي‌رسد تماس با شماره ۱۱۸ است. اين مركز به طور چشمگيري نياز شهروندان به دانستن شماره‌ تلفن ادارات، بيمارستان‌ها و... را برطرف كرده و اتلاف وقت را به حداقل مي‌رساند.

اما جدا از كارآمدي اين خط تلفني، اخيرا نحوه پاسخگويي آن نيز بهبود يافته و به حقوق مردم بيشتر از گذشته توجه شده است.

در گذشته اپراتور‌هاي زحمتكش اين خطوط به سرعت شماره تلفن را براي تماس گيرنده تكرار مي‌كردند و در صورت اشتباه امكان پيگيري موضوع وجود نداشت اما پس از چندي هر كدام از اپراتور‌ها داراي يك كد مشخص شدند و وظيفه اعلام شماره تلفن به سامانه گويا -اعلام شماره‌ها توسط صداي ضبط شده- سپرده شد.

اخيرا نيزسامانه گويا ابتدا كد اپراتور را اعلام كرده و قبل از اعلام شماره تلفن مورد نظر تماس گيرنده، عبارت «لطفا يادداشت بفرماييد» پخش مي‌شود. پس از اعلام شماره تلفن هم بار ديگر كد اپراتور براي اطلاع تماس گيرنده تكرار و از وي تشكر مي‌شود.

اين نوع خدمات رساني كه همراه با احترام كامل انجام مي‌شود به طور حتم در به وجود آوردن احساس رضايتمندي در مردم بسيار موثر است.

لزوم سرپوش گذاشتن

در برخي مناطق شهر خبري از سرپوش‌هاي كانال‌هاي آب، برق، تلفن و فاضلاب نيست. با نبود اين سرپوش‌ها علاوه بر موتورسواران و حتي رانند‌ه‌هاي خودرو، سلامت رهگذران نيز به خطر مي‌افتد.

از سوي ديگر با تعطيل شدن مدارس كه زمان زيادي نيز به آن نمانده، والدين دانش‌آموزان به محل بازي‌ كودكان، حساس‌تر مي‌شوند و چاله هاي بي سرپوش يكي از مهمترين نگراني‌هاي آنها است. والدين پيوسته به بچه‌ها توصيه مي‌كنند از بازي كنار اين مناطق خودداري كنند.

چاه‌هاي موجود در برخي بوستان‌هاي شهرهاي كوچك و بزرگ نيز يكي ديگر از اين نگراني‌ها است. در برخي‌ از بوستان‌ها درپوش فلزي يا چوبي روي چاه قرار مي‌گيرد كه اين درپوش‌ها به راحتي كنار رفته و چند وقت يكبار حوادثي را رقم مي‌زنند.

استتار تابلو‌ها

ظرف ۲ ماه گذشته درختان حسابي سبز شده و جلوه زيبايي به شهر داده‌اند. اين در حالي است كه برگ‌هاي فراوان و پهن آنها گاهي اوقات جلوي برخي تابلو‌هاي راهنمايي و رانندگي را مي‌گيرند و آنها را استتار مي‌كنند.

با اينكه به طور معمول راننده‌هايي كه جريمه مي‌شوند در بيشتر موارد به واقع مقصر بوده‌اند اما بايد براي درصد ناچيزي از قبض‌هاي جريمه‌‌اي كه به دليل مخفي شدن تابلو‌ها پر مي‌شوند نيز تمهيدي انديشيده‌ شود.

متاسفانه مخفي شدن تابلو‌ها شامل تابلو‌هاي راهنماي مسير نيز مي‌شود و برخي از آنها به طور كامل با شاخ و برگ‌ درختان پوشيده شده‌اند. با توجه به اينكه سبزي برگ‌هاي درختان دست‌كم تا روزهاي پاياني فصل تابستان تداوم خواهد داشت به همين دليل خارج كردن اين تابلوها از استتار امري ضروري به نظر مي‌رسد.

تاريخ درج: 7 خرداد 1387 ساعت 20:22 تاريخ تاييد: 8 خرداد 1387 ساعت 00:46 تاريخ به روز رساني: 8 خرداد 1387 ساعت 00:32
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن