تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816429171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لنكراني: با شربت‌ ترياك ‌در داروخانه مخالفيم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: لنكراني: با شربت‌ ترياك ‌در داروخانه مخالفيم
وي خطاب به مسئولان امور دانشجويي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي گفت: برنامه‌ريزي‌هاي شما نبايد تنها براي طيف خاصي از دانشگاه باشد، و در يك دانشگاه با يك هزار و هفتصد دانشجو مثلاً‌ 150 نفر باشند كه در تمام اردوها و خدمات دانشجويي شركت كنند و بقيه از اين خدمات محروم باشند.
وزير بهداشت گفت: بحث شربت ترياك، صرفاً يك مسأله درماني نيست و بايد جنبه‌هاي اجتماعي آن هم در نظر گرفته شود. با اين حال، اين تصور اشتباهي است كه روزي شربت ترياك در داروخانه‌ها عرضه خواهد شد و ما قطعاً با چنين كاري مخالفيم.

به گزارش فارس، كامران باقري‌لنكراني امروز در حاشيه همايش معاونان دانشجويي و فرهنگي وزارت بهداشت و در جمع خبرنگاران‌ افزود: شربت ترياك با متادون متفاوت است، متادون به عنوان يك درمان جايگزين براي معتادان خاصيتي دارد كه تمايل به مصرف مواد مخدر را كم مي‌كند و كسي كه متادون مصرف مي‌كند، ديگر دنبال مواد مخدر نمي‌رود، اما شربت ترياك اين طور نيست.

وي ادامه داد: فعلاً با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر، پروژه تحقيقاتي شربت ترياك در حال انجام است و ما منتظر نتايج اين تحقيق هستيم. برداشت ما اين است كه شربت ترياك نمي‌تواند يك راهكار كلي براي اعتياد باشد و بايد براي گروه‌هاي خاص، در شرايط خاص و با اعمال محدوديت‌هاي قانوني توزيع شود، اينكه خيال كنيم، شربت ترياك را مي‌توان در داروخانه‌ها توزيع كرد و هر كس مي‌تواند استفاده كند، تصور اشتباهي است و ما قطعاً با آن مخالفيم.

وي درباره نرخ بالاي اعمال جراحي بيني در ايران گفت: البته در اين‌باره برخي كشورهاي آمريكاي لاتين مشكل‌دار‌تر از ما هستند،‌ اما در كشور ما نيز متأسفانه ميزان اين اعمال جراحي كه با تقاضاي كاذب و تقاضاي غير‌معقول مواجه است، بيش از اندازه است و ما در اين زمينه اطلاع‌رساني خوبي نداشته‌ايم.

وي افزود: مردم بايد بدانند كه عمل جراحي زيبايي بيني به حال عوارضي دارد كه گاهي خطرناك و حتي در مواردي مرگ فرد را در پي دارد، مرگي كه جزء عوارض طبيعي چنين اعمال جراحي است و الزاماً به علت قصور پزشك نيست.

وي گفت: اختلاف‌نظر گروه‌هاي پزشكي براي انجام عمل زيبايي بيني هم به علت تقاضاي بالا و سودآوري اين كار است كه ناشي از ضعف ما در اطلاع‌رساني درباره مخاطرات چنين ‌عمل‌هايي است.

وزير بهداشت همچنين درباره گردشگري سلامت توضيح داد: در گردشگري سلامت ما بايد جهش بزرگي را انجام دهيم، اين كار با ساز و كار كنوني كه يك نفر براي خود يك مسئوليت حاشيه‌اي داشته باشد، پاسخ نمي‌دهد، ما تلاش مي‌كنيم براي اين كار مسئوليت مستقلي را در وزارت بهداشت تعريف و ساز و كار جديدي طراحي كنيم تا پاسخگوي مديريت اين كار باشد.

وي گفت: البته در سطح كلانتر صادرات برخي خدمات فني در عالم پزشكي نيز نوعي توريسم درماني ‌معكوس به شمار مي‌رود كه در اين زمينه نيز فعاليت‌هايي انجام مي‌شود‌، اما در مجموع به دنبال ساختار مناسب‌تري براي توسعه گردشگري سلامت در كشور هستيم.

وي در زمينه فعاليت‌هاي معاونت جديد دانشجويي وزارت بهداشت نيز توضيح داد: حدود 110 هزار دانشجو در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي در حال تحصيلند و چون ما در اين دانشگاه‌ها از مقطع ديپلم براي دكتراي حرفه‌اي هم دانشجو مي‌گيريم، طول دوره تحصيل در اين دانشگاه‌ها از دانشگاه‌هاي ديگر بيشتر است.

باقري‌لنكراني گفت: بودجه دانشجويي وزارت بهداشت 36 درصد افزايش يافته است، البته بخش عمده اين اعتبار صرف حقوق پرسنل مي‌شود،‌ اما در زمينه خدمات دانشجويي نيز شاهد ارتقاي كمي و كيفي خدمات و تخصصي‌تر شدن امور هستيم كه با استقلال معاونت دانشجويي از سال گذشته اين امور با جديت بيشتري پيگيري مي‌شود.

وي افزود: صندوق رفاه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي نيز نسبت به دانشگاه‌هاي دولتي ديگر تسهيلات رفاهي بيشتري در اختيار دانشجويان قرار مي‌دهد و متوسط تسهيلات و وام‌هاي علوم پزشكي از ديگر دانشجويان 30 تا 40 درصد بيشت‌ر است.

وي همچنين به پژوهشي كه از سوي نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي انجام داده است اشاره كرد و گفت: نتايج اين تحقيق نشان داد كه 87 درصد دانشجويان علوم پزشكي هميشه نماز مي‌خوانند، 70 درصد اين دانشجويان به طور مرتب روزه مي‌گيرند و دو سوم دانشجويان دانشگاه‌هاي علوم پزشكي اهل صدقه و نذر هستند.

وي گفت: نتايج اين تحقيق نشان داد كه 90 درصد اين دانشجويان مخالف آمريكا هستند و اين كشور را يك كشور استكباري و دشمن ايران مي‌دانند و به اين موضوع اعتقاد راسخ دارند؛ اين تحقيق بر خلاف تحقيقي است كه چند سال پيش انجام شده بود و نشان مي‌داد كه تمايل دانشجويان ايراني نسبت به آمريكا بيش از كشورهاي منطقه خاورميانه است.

وي خطاب به مسئولان امور دانشجويي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي گفت: برنامه‌ريزي‌هاي شما نبايد تنها براي طيف خاصي از دانشگاه باشد، و در يك دانشگاه با يك هزار و هفتصد دانشجو مثلاً‌ 150 نفر باشند كه در تمام اردوها و خدمات دانشجويي شركت كنند و بقيه از اين خدمات محروم باشند.

وي گفت: من با هر تصميمي كه جلوي نوآوري و خلاقيت دانشجويان را بگيرد، مخالفم، ولي به شدت از محدوديت‌هايي كه براي دانشجويان مصوب كرده‌ايم، دفاع مي‌كنم. ما با اردوهاي مختلط دانشجويي مخالفيم و هر جا باشد با برگزار كنندگان آن شديداً برخورد مي‌كنيم. همچنين اجازه فعاليت تشكل‌هاي غيرقانوني را در دانشگاه‌ها نمي‌دهيم، اما غير از اين مواد باشد، دانشجويان فضاي خلاقيت و نوآوري داشته باشند.

وي افزود: دانشحويان كمبود منابع و محدوديت‌هاي قانوني را مي‌پذيرند، اما دو چيز را نمي‌پذيرند؛ يكي تبعيض و ديگري پيچاندن آنها هنگامي كه بايد يك خدمت را به عنوان حق قانوني دانشجويي بگيرند؛ بنابراين، نبايد دانشجويان را براي آنچه قانوناً بايد دريافت كنند، معطل كنيم.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن