تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821155372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امضاي تفاهمنامه همكاري علمي، فرهنگي و كاوش دريايي بين ايران و يونان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امضاي تفاهمنامه همكاري علمي، فرهنگي و كاوش دريايي بين ايران و يونان
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): آتن - تفاهمنامه توسعه همكاري هاي فرهنگي، علمي ،كاوش و تحقيقات زير دريايي، سه شنبه شب بين دو كشور ايران و يونان، در آتن به امضا رسيد.


به گزارش ايرنا، اين تفاهمنامه با حضور "سيد طه هاشمي" معاون سازمان و رييس پژوهشگاه ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري ايران، " طوبي كرماني" رايزن فرهنگي ايران در يونان ، " ديمتريس كرياكيديس " رييس موسسه تحقيقات ملي يونان و" جرج كرونيس " رييس مركز تحقيقات دريايي يونان ، به امضا رسيد.
تفاهمنامه سه جانبه مذكور كه در هفت بند تهيه و تنظيم شده است، از جمله تفاهمنامه هاي مهم در جهت توسعه همكاري هاي دو كشور در زمينه هاي فرهنگي و علمي محسوب مي شود.
بر اساس اين تفاهمنامه طرفين در خصوص "تبادل اساتيد و كارشناسان جهت انجام طرح هاي مشترك كاوش زيردريايي، صيانت، مديريت و حفاظت ميراث فرهنگي زيرآب، اجراي برنامه هاي مشترك باستان شناسي، تشويق و تلاش براي همكاري هاي مشترك در سطح بين المللي، برگزاري سمينارهاي فرهنگي و علمي مشترك، تبادل و آموزش دانشمندان جوان دو كشور به ويژه در زمينه تعاملات ايران و يونان و چاپ و انتشار نتايج تحقيقات مشترك براي مدت پنج سال از زمان امضاي اين تفاهمنامه " توافق كردند.
اين تفاهمنامه در چارچوب تفاهمنامه تبادلات فرهنگي كه در سال 1380 بين جمهوري اسلامي ايران و يونان به امضا رسيد، تهيه و تنظيم شده است.
دكتر"ديمتريس كرياكيديس" رييس موسسه تحقيقات ملي يونان دراين رابطه به خبرنگار ايرنا گفت: ايران و يونان داراي سابقه ديرينه تاريخي و فرهنگي هستند و اين پشتوانه مي تواند به عنوان محوري در جهت توسعه همكاري هاي دو جانبه بكار گرفته شود.
وي ضمن ابراز خرسندي از امضاي اين تفاهمنامه افزود:ما معتقديم كه بايستي به گذشته خود بپردازيم و زمينه براي توسعه همكاري هاي نسل جديد را نيز بيابيم .
كرياكيديس با تاكيد بر ضرورت توسعه همكاري هاي فرهنگي و علمي دو كشور تصريح كرد: بر اساس اين تفاهمنامه كه مركز تحقيقات دريايي يونان نيز يكي از طرف هاي امضا كننده آن است، تلاش هايي در جهت توسعه كاوش هاي زيردريايي و برگزاري برنامه هاي علمي و فرهنگي در سطح دو جانبه در مرحله نخست و سپس در سطح اروپايي با حضور كشور دوست ايران، انجام خواهد شد.
وي همكاري يونان به عنوان يك كشور عضو اتحاديه اروپا و جمهوري اسلامي ايران به عنوان عضو كنفرانس اسلامي، با پيشينه تاريخي و فرهنگي غني را بسيار مهم و به نفع دو ملت يونان و ايران ، توصيف كرد.
اروپام ** 315 ** 2170 **1440**1553
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن