تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815386941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسن الحسن : مشكل لبنان به تعيين رئيس جمهور منحصر نمي شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: حسن الحسن : مشكل لبنان به تعيين رئيس جمهور منحصر نمي شود
كارشناس مسائل سياسي گفت: با وجود اختلافات گروه هاي سياسي و مذهبي لبنان، دخالت كشورهاي ديگر مثل آمريكا، انگليس و فرانسه ، چالش هاي اين كشور را دو چندان كرده است.
حسن الحسن در گفتگوي اختصاصي با سايت شبكه خبر با بيان اينكه درگيري در خاورميانه يك درگيري بين المللي است، افزود: انگليس ، فرانسه ، آلمان و آمريكا دنبال منافع خود در منطقه هستند .

اين كارشناس مسائل سياسي تصريح كرد: آمريكا به صورت يكجانبه از دولت سنيوره طرفداري مي كند و همين مسئله باعث به نتيجه نرسيدن مذاكرات لبنان مي شود.

كارشناس مسائل خاورميانه با بيان اينكه مشكل لبنان به كرسي رياست جمهوري اين كشور منحصر نمي شود، افزود : با برگزيده شدن ميشل سليمان به عنوان رئيس جمهور، مشكلات مهم و بحران ساز از جمله انتخاب نخست وزير با دخالت هاي آمريكا همچنان در اين كشور حل نشده باقي خواهد ماند.

حسن الحسن گفت : با وجود طايفه ها ، مذاهب و گروه هاي سياسي متعدد در لبنان، هر از چندگاهي اين كشور، آماج درگيري و كشمكش ميا ن گروه هاي مخالف است.

وي افزود: از جنگ جهاني دوم تا امروز ،غرب و در راس آن آمريكا با موجوديت دادن به رژيم اسرائيل در منطقه ، مشكلات زيادي را براي جهان اسلام به وجود آوردند.

اين كارشناس مسائل سياسي گفت : آمريكا در تلاش است با حمايت از رژيم اسرائيل ،اوضاع را به نفع خود و اين رژيم در منطقه هدايت كند.

حسن الحسن با اشاره به اينكه ، با وجود گروه هاي سياسي و مذهبي متعدد ، تمام گروه ها ، خواهان به دست گرفتن حقوق حقه خود هستند، افزود: دخالت هاي ديگر كشورها مثل آمريكا ، انگليس و فرانسه اين چالش ها را دو چندان كرده است .

وي گفت تا زماني كه گروه هاي مختلف فكري سياسي در لبنان وجود دارند ، چالش ها و كشمكش ها همچان وجود خواهند داشت.
اين كارشناس مسائل خاورميانه افزود: تغيير قانون انتخابات و مطرح شدن خلع سلاح حزب الله، مشكلات جديدي است كه رئيس جمهور جديد با آن روبه روست.

حسن الحسن اظهار داشت: انتخاب ميشل سليمان با موافقات همه گروه ها حاصل نشده بلكه گروه 14 مارس ناگزير به پذيرش او بودند و در واقع ميشل سليمان به مقام رياست جمهوري لبنان يك سال پيش انتخاب شده اما قدرت را به دست نگرفته بود.

اين كارشناس مسائل سياسي افزود: گروه هاي وابسته به 14 مارس هيچ وقت براي لبناني ها تصميم نگرفته اند؛ مگر خط مشي خود را از آمريكا و پاريس دريافت كرده اند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن