تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821233212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقام سازمان ملل خواستار رهبري ژاپن در كمك به توسعه قاره آفريقا شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مقام سازمان ملل خواستار رهبري ژاپن در كمك به توسعه قاره آفريقا شد
توكيو- معاون دبيركل سازمان ملل ، ابراز اميدواري كرد كه ژاپن رهبري كمك براي توسعه كشورهاي قاره آفريقا را كه با چالشهاي دراين قاره روبرو هستند بر عهده گيرد.

به گزارش روز چهارشنبه تلويزيون سراسري ژاپن (ان .اچ .كي ) ، خانم آشا رز ميگيرو كه تانزانيايي است درمصاحبه اختصاصي با اين شبكه چهارمين كنفرانس بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقا (‪ )TICAD‬را فرصتي براي ايجاد يك چارچوب جديد براي تامين كمكهاي جهاني در راستاي توسعه اين قاره توصيف كرد.

به گزارش ايرنا به نقل از ان .اچ .كي ، ميگيرو، افزود: در جريان برگزاري اين كنفرانس با رهبري ژاپن ، موضوعات و چالشهايي كه قاره آفريقا هم اينك با آن روبرو است ، مطرح خواهد شد.

وي از فقر،نرخ بالاي مرگ و مير ناشي از بيماريها، بخصوص مرگ و مير مادران و نوزادان و درگيري و خشونت در قاره آفريقا به عنوان بخشي از چالشهايي فراروي اين قاره ياد كرد و از جامعه جهاني خواست تا در راستاي مقابله با اين مشكلات در كشورهاي قاره آفريقا، همكاري كنند.

معاون دبيركل سازمان ملل ،گفت : اين كنفرانس بايد در زمينه هشدارهاي مربوط به تاثيرات شديد گرمايش جهاني بر كشورهاي واقع در قاره آفريقا به بحث و تبادل نظر بپردازند.

ميگيرو، از بروز خشكسالي و سيل در كشورهاي واقع در قاره آفريقا به عنوان نشانه‌هايي از تغييرات آب و هوايي و گرمايش جهاني ياد كرد و گفت :
نتيجه اين بلايا بروز وبا ، ديگر بيماريهاي مسري در اين منطقه و همچنين كمبود غذا در اين قاره خواهد بود.

چهارمين كنفرانس بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقا(‪ )TICAD‬روز چهارشنبه با حضور روساي بيش از چهل كشور آفريقايي در شهر بندري يوكوهاما در مجاورت توكيو ، آغاز بكار كرد.

كنفرانس توسعه آفريقا نخستين بار در سال ‪ ۱۹۹۳‬ميلادي به ميزباني ژاپن در توكيو پايتخت اين كشور با همكاري برخي سازمانهاي بين‌المللي از جمله سازمان ملل متحد،برنامه توسعه ملل متحد (‪ )UNDP‬و بانك جهاني و با تمركز بر اهميت قاره آفريقا و ضرورت توسعه آفريقا آغاز بكار كرد.

اين كنفرانس كه پس از آن به نام كنفرانس توكيو براي توسعه آفريقا معروف شد ، هر پنج سال يكبار برگزار مي‌شود .

موضوع كنفرانس امسال به سوي آفريقاي پرطراوت : قاره موفقيت و اميدواري است و ارتقاي رشد اقتصادي در آفريقا، ايجاد اعتماد در خصوص امنيت بشري در راستاي دستيابي به اهداف توسعه هزاره و تحكيم صلح و ثبات و توجه به مسايل زيست محيطي و موضوعات مرتبط با تغييرات آب و هوايي از جمله محورهاي اساسي مورد بررسي و تبادل نظر در اين نشست بين‌المللي است .
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 348]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن