تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815421219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مستند گروه دورز عليه اليور استون


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: مستند گروه "دورز" عليه "اليور استون"
چند تن از اعضا گروه موسيقي" دورز" قصد دارند با نمايش مستندي عليه "اليور استون "، چهره واقعي گروه خود را به همگان معرفي كنند.


به گزارش سرويس هنري برنا به نقل از "رويترز"، اعضا باقيمانده گروه "دورز" قصد دارند تا شش ماه آينده مستندي به نمايش بگذارند، كه به گفته "ري منزارك" از اعضا سابق اين گروه اين فيلم مستندي است عليه "اليور استون".

"منزارك" آهنگساز و نوازنده سابق اين گروه ضمن انتقاد شديد از فيلم THE DOORS كه سال 1991 توسط "اليور استون " ساخته شد، اظهار داشت اين فيلم با بازي "وال كيلمر"، "جيم موريسون" را فردي روان پريش معرفي كرد و به طور كلي در اين فيلم تصوير خوبي از گروه دورز نشان داده نشد.

به گفته وي در اين مستند كه هنوز نامي براي آن انتخاب نشده است تصاوير جالبي را به تصوير مي كشد و چهره واقعي "دورز" را نمايش مي دهد.

"اليور استون" با بودجه اي 38 ميليون دلاري"دورز" را بر مبناي فيلمنامه اي از خودش و رندال جانسن" ساخت.

او در اين فيلم ظهور و سقوط اين گروه و خواننده آن را به تصوير كشيد و نام اين گروه را بر سر زبان ها انداخت.

ياد آور مي شود گروه موسيقي"دورز" توسط چهار نفر و به رهبري "جيم موريسون" در دانشكده سينماي دانشگاه" يو سي ال اي" در لس آنجلس شكل گرفت.

اين گروه در سال 1967 با ترانه "آتشم را روشن كن" به شهرت بسياري رسيد. دومين آلبوم آنها با استقبال بسياري در آمريكا روبرو شد، به ويژه آنكه گذشته از ترانه هاي پر شوري كه متناسب با روحيه شورشي جوانان دهه شصت بود، اجراهاي گروه نيز بسيار جنجال برانگيز بود. تا آنجا كه در سال 1969 پليس به مقابله با شورش مخاطبان كنسرت دورز برخاست.

پليس "موريسن" را متهم به برانگيختن شورش به اين ترتيب بسياري از كنسرت هاي گروه در آمريكا لغو شد.

در سال 1970 در اعتراض به فقدان آزادي بيان در آمريكا و لغو كنسرت هايش اين كشور را ترك كرد و در آپارتماني در پاريس در محله بوترئي اقامت گزيد و در سوم ژوئن سال بعد جسد وي در همين آپارتمان يافت شد، پليس فرانسه از انجام كالبد شكافي امتناع ورزيد و اين امر خود دليل ديگري براي بروز شايعات بسياري در مورد علت مرگ وي شد.

ترانه ها و آلبوم موسيقي گروه دورز در دهه هاي هفتاد و هشتاد از محبوبيت بسياري برخوردار بود و به ويژه در ميان جوانان صلح طلب كه "موريسون" را ضد جنگ ويتنام مي خواندند، بسيار رواج داشت.

بيست سال پس از مرگ جيم موريسون، اليور استون فيلمي براساس زندگي او با همان نام "دورز" ساخت كه با استقبال بسياري روبرو شد و بار ديگر نام اين گروه را بر سرزبان ها انداخت.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 326]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن