تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820084623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با مهر ابراز شد:اخذ ماليات سنگين از معاملات مكرر مسكن از نگاه كارشناسان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر ابراز شد:اخذ ماليات سنگين از معاملات مكرر مسكن از نگاه كارشناسان
در حالي كه برخي از كارشناسان بخش مسكن اجراي مصوبه اخير شوراي عالي مسكن در رابطه با اخذ ماليات 20 تا 30 درصدي از اشخاصي كه در سه مرحله اقدام به خريد و فروش مسكن مي كنند را داراي تاثيرات منفي بر بازار مسكن دانستند برخي ديگر از تاثيرات مثبت آن بر اين بازار گفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصوبه اخير شوراي عالي مسكن در رابطه با اخذ ماليات 20 تا 30 درصدي از اشخاص حقيقي و حقوقي كه خريد و فروش مسكن را در سه مرحله انجام دهند، از سوي برخي از كارشناسان مسكن مورد بررسي قرار گرفت.

رئيس انجمن انبوه سازان مسكن و ساختمان كشور در خصوص مصوبه اخير شوراي عالي مسكن بيان كرد: توليدكنندگان مسكن در تمام نقاط دنيا معاف از پرداخت عوارض و ماليات هستند و اين ابزار تشويقي براي توليد منجر به ايجاد تعادل در بازارمسكن مي شود، اين در حالي است كه در سالهاي اخير سود حاصل از توليد مسكن در كشور نصيب دلالان شده است.

مجتبي بيگدلي افزود: مصوبه اخير شوراي عالي مسكن مسير ماليات را ازسوي توليدكنندگان مسكن به سمت سوداگران اين بخش هدايت مي كند و اين امر تبعات مثبتي بر بازارمسكن برجاي خواهد گذاشت؛ زيرا خريد و فروش مسكن درسه مرحله براي آنان سودآور نخواهد بود.

عليرضا سرحدي يكي از كارشناسان مسكن با اشاره به افزايش قيمت مسكن به دنبال اجراي مصوبه مذكور اظهارداشت: پرداخت هزينه حتي به عنوان ماليات از سوي توليدكنندگان مسكن سبب افزايش قيمت مسكن براي خريداران و مصرف كنندگان مي شود و اجراي اين مصوبه تاثير مستقيم بر بازار خريد و فروش مسكن نخواهد داشت.

كارشناس مسكن افزود: اخذ ماليات از سوداگران بخش مسكن در نهايت بر روي قيمت مسكن تاثيرمنفي بر جاي مي گذارد و مشكلات اين بخش را دو چندان مي كند.

احمد رضا عاملي از ديگر كارشناسان بخش مسكن درمورد مصوبه شوراي عالي مسكن اظهار داشت: آنچه مسلم است شوراي عالي مسكن با اين مصوبه سعي در تحقق تثبيت قيمتها در بازار مسكن و كند شدن روند افزايشي آن را دارد؛ اما اتخاذ سياستهاي ناگهاني با عوارض جانبي براي بخش مسكن همراه خواهد بود.

وي تصريح كرد: اجراي اين مصوبه گرچه ممكن است به تثبيت قيمتها منتهي شود؛ اما به طور حتم سمت و سويي مغايربا اين هدف نيز درآن نهفته است كه مي تواند تاثيرات منفي براين بازار داشته باشد.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن