تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814690074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارج‌نامه محمدصادق ‌كيا منتشر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ارج‌نامه محمدصادق ‌كيا منتشر مي‌شود
ارج‌نامه محمدصادق ‌كيا از چهره‌هاي برجسته فرهنگي ايران منتشر مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط عمومي مركز پژوهشي ميراث مكتوب، كتاب ارج نامه صادق كيا در راستاي پاسداشت بزرگان عرصه فرهنگ و ادب ايران به زودي عرضه مي شود.

ارج‌نامه محمدصادق ‌كيا سومين اثر از يك مجموعه 20 جلدي است كه هر كدام موضوع مستقلي را دارا هستند. اين مركز پيش از اين ارج نامه هاي ملك الشعرا بهار و حبيب يغمايي را منتشر كرده است.

شهروز نباتي مدير روابط عمومي اين مركز با اشاره به اينكه مؤلف اين ارج نامه، عسكر بهرامي است گفت: مجموعه حاضر به بررسي آثار و انديشه‌ها و فعاليتهاي پژوهشي صادق كيا به ويژه در زمينه تصحيح و چاپ متون، پرداخته است.

محمد صادق كيا استاد زبان و ادبيات پهلوي دانشگاه تهران از چهره‌هاي برجسته فرهنگي ايران در سال 1299 ش. در تهران به دنيا آمد و پس از گذراندن تحصيلات مقدماتي و عالي در رشته زبان و ادبيات فارسي در دانشگاه تهران، موفق به دريافت درجه دكتري شد و در همان دانشگاه تدريس زبان و ادبيات پهلوي را آغاز كرد.

كيا در كنار تدريس در دانشگاه، ده ها كتاب و مقاله در زمينه‌هاي مختلفي نظير زبانهاي باستاني، ادبيات فارسي و گويشها و فرهنگ عامه تأليف كرد و در مقام مدير اجرايي، جريانهاي فرهنگي بسياري را پايه‌گذاري و هدايت كرد.

وي در تحقيق لهجه ها (گويشها) مقالاتي نوشته و چندين متن معتبر پارسي را تصحيح و به طبع رسانده است. «معيار جمالي (قسمت فرهنگ)»، «نصاب طبري»، «كتاب قلب در عربي» و «گويش آشتيان» از تأليفات وي در رشته زبان شناسي به شمار مي رود. او در سال 1380 شمسي درگذشت.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن