تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815659107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشكلات قلبي و عروقي پرخطرترين بيماري ها در كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: مشكلات قلبي و عروقي پرخطرترين بيماري ها در كشور است
رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: در حال حاضر بيماري‌هاي قلبي عروقي در رديف اول بيماري‌هاي پرخطر كشور قرار گرفته ‌است، اين بيماري ناشي از دو عامل ديابت و فشار خون است كه با درمان به موقع، پيگيري و مداخلات به موقع و تغيير روش زندگي مي توان باعث كم شدن مرگ و مير افراد در اثر اين بيماري شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي برنا، عليرضا زالي رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در كارگاه تعالي باليني گفت: طرح تعالي باليني كاري بنيادي است كه براساس آخرين يافته‌هاي علمي و پژوهشي در كشورهاي درحال پيشرفت درحال انجام است.
رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در ادامه با بيان اينكه امروزه نگاه سنتي در عرصه خدمات به بيماران ديگر پاسخگوي نخواهد بود خاطر نشان ساخت: با توجه به افزايش پيچيدگي‌هاي عرصه سلامت در دنيا، ديگر نمي توان با نگاه سنتي در عرصه خدمات به بيماران پاسخگو بود بنابراين در اين زمينه نياز به يك تغيير و تحول اساسي داريم.

زالي افزود: طبابت باليني و ارائه خدمات به بيماران هم از لحاظ علمي و هم از لحاظ باليني دستخوش تغييير و تحولات زيادي در سطح جهان شده و علم پزشكي بصورت لحظه اي درحال تغيير و تحول است.

وي از افزايش تاثير و وزن عوامل موثر بر بيماري ها و حجم كارهاي عملي و مقاله ها در سال هاي اخير خبر داد و تصريح كرد: اين مسائل باعث گيجي و سردرگمي افرادي مي شود كه در عرصه بهداشت به كار باليني مشغول هستند.
زالي از هجوم فناوري‌هاي نوين برون مرزي در كشورمان خبر داد و گفت: سه موضوع مهم در نظام سلامت شامل سيماي مرگ، بيماري و سلامت است.

وي رسيدن به تعالي خدمات باليني را بسيار مهم توصيف كرد و اظهار داشت: اگر اين كار در كشور صورت نگيرد در آينده نزديك بدون سلاح در مبارزه با بيماري ها و ارائه خدمات باليني خواهيم ماند.
اين جراح مغز و اعصاب دست مايه و خميرمايه خدمات باليني در دنيا را تعهد ذكر كرد و گفت: همه افراد در عرصه نظام سلامت در ابتدا بايد با هماهنگي به فعاليت پرداخته و متعهد باشند كه اين موضوع ارتباط مستقيم و غيرمستقيم با طرح تعالي باليني دارد.
زالي داشتن دغدغه‌، بسنده نكردن به وضع موجود و شكوفا كردن طرح‌هاي نو را از ديگر مسائل موثر در زمينه تعالي باليني ذكر و بيان داشت: همه افراد نظام سلامت بايد همواه اين دغدغه را داشته باشند كه به اين وضعيت بسنده نكرده و در شكوفا سازي طرحي نو كوشا باشند.

وي افزود: درحقيقت طبابت باليني بايد به روز، مطابق بر استاندارد و همراه با اثربخشي فوق‌العاده باشد. موضوع اثر بخشي در سوش هاي باليني و ارائه خدمات به بيماران بسيار مهم است.
رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در ادامه اولين گام ورود به بحث تعالي خدمات باليني را مرور نظام مند شواهد دانست و افزود: اين مرور هوشمندانه بسيار مهم و تاثيرگذار است كه كار بسيار سختي است.

وي تصريح كرد: براي دستيابي به تعالي باليني بايد دو مولفه در كنار هم آرايش هوشمندانه و هماهنگ دست يابند. يكي از اين مولفه ها خدمات كلينيكال بوده كه در بيمارستان ها، مطب، مراكز درماني و... بايد سياست گذاري باليني صورت گيرد كه در طراحي اين سياست گذاري شرايط بومي و اقليمي و مولفه فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي موثر هستند. مولفه دوم كه درواقع به عنوان شاغول مهم در اين زمينه بشمار مي رود، حاكميت باليني است كه ابزار اين موضوع مميزي باليني است. به علت غلط بودن ابزار مميزي باليني، ماحصل آنچه كه درحال حاضر بصورت سنتي در دانشگاه هاي علوم پزشكي، وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشكي و شركت هاي بيمه اي درحال انجام است، باعث بهبود وضعيت تعالي خدمات باليني در كشور نمي شود.

زالي به تغيير سيماي بيماري ها در ايران اشاره كرد و خاطر نشان ساخت: به عنوان مثال در حال حاضر بيماري‌هاي قلبي عروقي در رديف اول بيماري‌هاي پرخطر كشور قرار گرفته ‌است، اين بيماري ناشي از دو عامل ديابت و فشار خون است كه با درمان به موقع، پيگيري و مداخلات به موقع و تغيير روش زندگي مي توان باعث كم شدن مرگ و مير افراد در اثر اين بيماري شد.

اين جراح مغز و اعصاب در ادامه بحث آموزش و توانمند سازي را در تعالي باليني بسيار مهم ذكر كرد و گفت: اين كار بايد نهادينه سازي شود زيرا براي انجام هركاري بطور مستمر نياز به نهادينه سازي است و ماحصل اين كار تكان دادن نظام سلامت خواهد بود.

وي ارتباط تنگاتنگ عرصه خدمات باليني با تعاليم و موارد علمي را مدل منحصر به فرد جهاني در دنيا دانست و افزود: از چند ماه قبل كليد اين طرح خورده شده است كه از پيشرفت برنامه نيز راضي هستيم و درحال حاضر اين برنامه خوب پيش مي رود.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن