تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815409587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقام افغان: ارتباط ميان طالبان و رهبري جبهه ملي افغانستان سازنده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مقام افغان: ارتباط ميان طالبان و رهبري جبهه ملي افغانستان سازنده است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): كابل ـ سخنگوي جبهه ملي افغانستان ارتباط ميان رهبري جبهه ملي اين كشور و گروه طالبان را سازنده دانست و گفت كه تماس ها نتايج مثبتي دارد.


سيد "حسين فاضل سانچاركي" روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: ميان جبهه ملي و طالبان تا كنون مذاكراتي صورت نگرفته اما تماس ها برقرار است.
وي افزود: طالبان دو هفته پيش نامه اي به رهبري اين تشكل فرستاد كه ديدگاه هاي مثبتي نسبت به مسايل كشور در آن مطرح شده بود.
سانچاركي در عين حال تاكيد كرد كه اين نامه مربوط به كساني است كه ستون فقرات گروه هاي مسلح را تشكيل مي دهند.
وي گفت: محتواي نامه حاكي از قبول كنوانسيون هاي جهاني، پذيرش حضور زنان و دختران در جامعه، علاقه مندي به افغانستان و غيره است.
سانچاركي افزود: ممكن است برخي افراد و يا طيف هايي از جنگجويان طالبان به علت وابستگي هايي كه دارند علاقه مند به گفت وگو و مذاكره براي برون رفت از مشكل كنوني افغانستان نباشند.
اين مقام افغان همچنين از تلاش هاي حكومت افغانستان براي كاهش حضور بعضي افراد در حاكميت كه آنان را نيروهاي ريشه دار سياسي دانست، انتقاد كرد.
وي افزود: اين نيروها با سه دهه مشكل كشور آشنايي دارند و به جاي مشاركت در دولت از ميزان حضور آنان در حاكميت كاسته مي شود.
سانچاركي در عين حال وجود اختلاف و احتمال انشعاب در رهبري جبهه ملي را تكذيب كرد و گفت: اين موضوع در حالي مطرح شد كه تشكيل حزب فراگير ملي مطرح است.
وي تاكيد كرد: هماهنگي و تفاهم در جبهه ملي وجود دارد و براي معرفي نامزد در انتخابات رياست جمهوري در مهر 1388 خورشيدي عجله اي نداريم و نامزد واحدي را پس از اجماع معرفي خواهيم كرد.
وي گفت: وفاق و اعتماد ملي كم شده، نيروهايي از حاكميت رانده شدند وضعيت امنيتي رو به وخامت است و مردم با چشم انداز سياه و تاريك رو به رو هستند.
سانچاركي در ادامه از نشست ماه ژوئن پاريس در مورد افغانستان استقبال كرد و گفت: در اين نشست بايد تعهدات كنفرانس لندن، دلايل ناتواني در جذب و مصرف كمك هاي بيشتر از سوي حكومت افغانستان بررسي گردد.
اين مقام افغان ادامه داد: در نشست پاريس بايد چالش هاي اصلي و حاكميت قانون بررسي شود و دلايل دوري حكومت از مردم و افزايش نارضايتي ها نيز جستجو شود.
اين فعال سياسي اظهار داشت: جبهه ملي نسبت به سخنان برخي مقام هاي رهبري طالبان پاكستان بر جهاد در افغانستان نگران است و از دولت مي خواهيم اين موضوع را از مجاري ديپلماتيك پيگيري كند و از پاكستان خواسته شود تا مانع نفوذ دهشت افكنان به افغانستان شود.
سانچاركي با اشاره به تفاهم اسلام آباد با طالبان پاكستاني تاكيد كرد: افغانستان قصد مداخله در امور پاكستان را ندارد اما آنچه باعث نگراني شد، تهديد طالبان به ادامه جنگ در افغانستان است.
وي اضافه كرد: در اين ارتباط به فشار جامعه جهاني به پاكستان نياز است تا شورشيان براي خرابكاري وارد افغانستان نشوند.
آساق**332**1071**1366
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن