تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814253095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني لاريجاني در اولين نطق:مجلس هشتم اجازه فريبكاري به آژانس را نمي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني لاريجاني در اولين نطق:مجلس هشتم اجازه فريبكاري به آژانس را نمي دهد


تهران - حيات

رييس موقت مجلس هشتم از حدادعادل و هيات رييسه مجلس هفتم قدرداني كرد.
به گزارش خبرنگار پارلماني حيات، رييس موقت مجلس هشتم در نخستين سخنراني خود در صحن علني مجلس از حداد عادل به عنوان سرمايه ملي كه همواره زينت بخش مجلس است نام برد و با قدرداني از زحمات هيات رييسه مجلس هفتم گفت: رياست معنوي ايشان را قدر مي نهيم و نقطه نظرات و تجربيات ايشان همواره براي ما راهگشا خواهد بود.
وي افزود: تعبير نيكوي ايشان كه مجلس نرم افزار حركت كشور است، جايگاه مجلس هشتم را به عنوان مغز متفكر نظام در تئوري پردازي و رهبري امور ديواني كشور ترسيم مي كند.
لاريجاني تصريح كرد: انتظار مقام معظم رهبري از مجلس هشتم در تصويب قوانين كارآمد، شفاف، روز آمد و با ديد بلند مدت و معطوف به منافع ملي ، مسووليت ما را در كارشناسي دقيق و استفاده هر چه بيشتر از زمان در جهت فهم و درك دقيق تر از شرايط كشور و منافع ملي بيشتر مي كند تا طرح ها و لوايح را در جهت سند چشم انداز با مباني درست بررسي كنيم.
رييس موقت مجلس هشتم افزود: تاكيد رهبر بزرگوار انقلاب بر دو عنصر نظارت و همگرايي صميمانه با ساير قوا راهبردي روشن براي مجلس هشتم خواهد بود و اميدواريم با توجه خاص نمايندگان محترم، ساز و كار نظارت شفاف و كنجكاوانه و درعين حال صميمانه با متدولوژي نوين تدارك ديده شود و اين امر را جز كارهاي آتي خود مي دانيم.
لاريجاني تصريح كرد: تاكيد به حق ايشان كه مجلس قانونگذاري راهنماي عمل دولت است و دولت در هيچ يك از زمينه ها از قوانين مصوب مجلس تخطي نكند و در موارد اختلافي گروهي از دو طرف موضوع را حل و فصل كنند،تا قبل از آنكه اختلافات، شكنندگي ايجاد كند از طريق رايزني برطرف شود.
لاريجاني افزود: باتوجه به توصيه هاي مقام معظم رهبري يعني تعامل برادرانه با رعايت حقوق قانوني از هر دو سو، اين مبناي عمل مجس هشتم قرار گيرد.
وي ابراز اميدواري كرد خداوند آنچه كه مثبت است در ذهن نمايندگان ايجاد كند.
لاريجاني به سخنان رييس جمهور در مراسم افتتاحيه مجلس هشتم مبني بر نياز كشور به مجلس مقتدر ، شجاع و كارآمد اشاره كرد و افزود: همكاري دوستانه دولت با نمايندگان براي درك بهتر شرايط زمانه و فرصت خدمت به مردم قابل تقدير و ستايش است و اميدواريم فضاي مديريت و كارشناسي دقيق تر در امور كشورايجاد شود.
رييس موقت مجلس هشتم افزود: حضور با نشاط نمايندگان در ساماندهي مجلس هشتم و نتايج آراي هيات رييسه بصورت اوليه بسيار اميدوار كننده است و هيات قانوني پيام مهمتري در بطن خود دارد كه هيات رييسه مجلس تلاش مي كند مجلس آوردگاه درگيري‌هاي حزبي نشود.
لاريجاني گفت: ما اين پيام قوي شما را گفتمان مسلط مجلس هشتم تلقي مي كنيم و براساس سوگند رييس تلاش مي كنيم كه با راهنمايي و حمايت شما نمايندگان ملت، زمينه هاي تحقق مديريت علني را فراهم كنيم و در جهت فربه ساختن بعد كارشناسي مجلس، حتي المقدور از كشمكش هاي حزبي پرهيز كنيم.
رييس موقت مجلس هشتم افزود: اميدواريم دوستان عزيز نماينده در اين خصوص هم فعالانه مشاركت كنند و هم ما را ياري نمايند.
لاريجاني در ادامه با قدرداني از سخنان تحول برانگيز شجاعانه و خيرخواهانه سيد حسن نصرالله گفت: اين مرد الهي از پيروزي بزرگ در لبنان كه همگي در سايه مقاومت و ابتكار حزب الله حاصل شد ادعايي براي قدرت و تسلط بيشتر حزبي طلب نكرد ، بلكه هدف همه تلاش هاي حزب الله را در سر بلندي ملي لبنان خلاصه كرد.
وي افزود: مهمتر از آن اعلام شجاعانه الهام از انقلاب اسلامي و دفاع از تئوري ولايت فقيه بود.
لاريجاني اظهار داشت: سيد حسن نصرالله به عنوان فرزند راستين امام راحل و دژ محكم مقاومت حزب الله در مقابل امريكا و اسراييل و نتيجه تحقق بخشي آموزه هاي آن بزرگ مرد تاريخ است و ما موضع سياسي ايشان را پيروزي بزرگتري براي حزب‌الله مي‌دانيم.
رييس مجلس هشتم همچنين به گزارش اخير البرادعي اشاره كرد و گفت: در اين گزارش ، آژانس اعلام كرده است كه تمامي مواد هسته اي كارخانه غني سازي سوخت و نيز تمامي آبشارهاي نصب شده تحت نظارت آژانس قرار دارد و همچنين هيچ نشانه اي گواه بر انجام فعاليت هاي مرتبط با باز فراوري در تاسيسات وجود ندارد و آژانس با استفاده از تصاوير ماهواره اي بر وضعيت كارخانه توليد آب سنگين نظارت دارد و با صراحت بيان داشته است كه هيچ اطلاع عملي در مورد ساخت اجزاي مواد هسته اي براي مقاصد نظامي از سوي ايران در اختيار ندارد.
لاريجاني افزود: اما متاسفانه در بندهايي از آن چند پهلو سخن گفته شده است تا بعد رسانه اي گزارش آژانس غني شود و در اين دو روزه شاهد جوسازي ها هستيم.
وي گفت: رويكرد اينگونه آژانس باعث تاسف همه كشورهاي حق طلب است ولي بايد دقت كرد كه از پاسكاري مرموزانه ديپلماتيك پرونده هسته اي بين آژانس و 1+5 پرهيز شود.
رييس موقت مجلس هشتم تصريح كرد: ما اعلام مي كنيم مجلس هشتم اجازه چنين فريبكاري را نخواهد داد.
اين سخن لاريجاني با فرياد الله اكبر منتخبان مجلس هشتم همراه شد.
لاريجاني ادامه داد: در صورت ادامه اين رفتار و مجلس هشتم با ورود به پرونده مرز جديدي براي همكاري با آژانس ايجاد مي كند.
لاريجاني بار ديگر از راي منتخبان به هيات رييسه تشكر كرد.
پايان پيام
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن