تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815384364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسد خطاب به موسي :ميان ايران و كشورهاي عربي مشكلي وجود ندارد/ به مشكل فلسطين بپردازيد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اسد خطاب به موسي :ميان ايران و كشورهاي عربي مشكلي وجود ندارد/ به مشكل فلسطين بپردازيد
رئيس جمهوري سوريه در ديدار خود با دبيركل اتحاديه عرب با رد پيشنهاد وي براي تشكيل كميته بررسي گفتگوي ايران با كشورهاي عربي گفت: و بايد به جاي تشكيل چنين كميته اي به حل مشكلات ملت فلسطين و ديگر مشكلات جهان عرب پرداخت.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه الاخبار، عمرو موسي پس از شركت در مراسم انتخاب ميشل سليمان به عنوان رئيس جمهوري جديد لبنان، به دمشق رفت و با بشار اسد ديدار كرد.

به گفته يك منبع ديپلماتيك عربي از منامه، دبيركل اتحاديه عرب در اين ديدار از رئيس جمهوري سوريه خواست تا به عنوان رئيس دوره اي اين اتحاديه، با تشكيل كميته اي براي بررسي موضوع گفتگوي ايراني- عربي موافقت كند تا آنچه كه عمرو موسي ازآن به مشكل ياد كرد، مورد بررسي قرار گيرد.

بشار اسد با رد اين ايده عمرو موسي اين پرسش را مطرح كرد: آيا مي خواهيد كميته گفتگويي بين كشورهاي عربي و ايران تشكيل دهيد و اين به معناي وجود مشكل بين كشورهاي عربي و ايران است؟

رئيس جمهوري سوريه در ادامه پرسيد: آيا ممكن است به من بگوييد كه مشكل كشور مغرب يا الجزاير يا فلسطين ( تشكيلات خودگردان) با ايران و يا شما ( خطاب به عمرو موسي) به عنوان يك شهروند مصري مشكلتان با ايران چيست؟ چه كسي به شما گفت كه لبنان، سوريه و فلسطين با ايران مشكل دارند؟ بلكه عربستان با ايران مشكل دارد و اين موضوع برخاسته از اين اظهار نظر عربستان است كه مي گويد از موج ادعايي تشيع در رنج است و درحالي كه اين موضوع صحيح نيست. بنابراين عربستان برود و مشكلش را با ايران حل كند.

بشار اسد افزود: من شخصا نمي پذيرم كه همه كشورهاي عربي مسئول سياستهاي عربستان شوند،زيرا بين كشورهاي عربي با ايران مشكلي وجود ندارد.

به گفته اين منبع ديپلماتيك عربي، بشار اسد درادامه اظهارات خود تصريح كرد: آنچه درحال حاضر مطلوب و مورد نظر است، پرداختن به مشكلات واقعي است. همه ما دربرابر مشكل خطرناكي قرار داريم و آن با اختلافات موجود بين حماس و فتح در مناطق فلسطيني مرتبط است.

رئيس جمهوري سوريه تاكيد كرد: ما بايد از تجربه دوحه براي تلاش بيشتر براي محقق شدن توافقات بين فلسطينيان كه امروز نيازمند حمايت ما هستند، استفاده كنيم. به طوري كه امروز آنان از سوي دشمن در محاصره هستند و كشورهاي عربي از آنها حمايت نمي كنند و اين درحالي است كه آنان بيش از هرچيز ديگر نيازمند دارو و غذا هستند.

به گفته اين منبع ديپلماتيك عربي از دوحه ، بشار اسد تلاشهاي عمرو موسي و اتحاديه عرب را در پيروزي توافق دوحه زنده كرد و همچنين آمادگي مجدد سوريه را براي كمك به اجراي بهتر اين توافقامه و اقدامات لازم براي محقق شدن توافقاتي بين گروه هاي فلسطيني اعلام كرد.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 372]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن