تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814790712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با وجود گسترش مخالفتها؛يك مقام عراقي مدعي نهايي شدن توافقنامه امنيتي بغداد-واشنگتن تا يك هفته ديگر شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با وجود گسترش مخالفتها؛يك مقام عراقي مدعي نهايي شدن توافقنامه امنيتي بغداد-واشنگتن تا يك هفته ديگر شد
يك مقام مسئول عراقي با اشاره به سري بودن روند مذاكرات درباره توافقنامه امنيتي بين بغداد و واشنگتن و با وجود مخالفتهاي گسترده ملت، مراجع و نمايندگان پارلمان عراق با آن،مدعي شد اين توافقنامه تا يك هفته ديگر امضا مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، يكي از مسئولان امنيتي بلندپايه عراقي در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت : توافقنامه امنيتي بين عراق و آمريكا تا يك هفته ديگر به امضا مي رسد.

اين مقام مسئول كه خواست نامش فاش نشود، همچنين تصريح كرد: مذاكرات و ديدارهاي بين مسئولان عراقي و آمريكايي در مراحل اخير و در آستانه امضاي اين توافقنامه طولاني مدت قرار دارد.

وي تصريح كرد: تا زمان توافقات اوليه ، اين مذاكرات به صورت محرمانه است و بعد از توافقات اوليه محور اين مذاكرات به پارلمان عراق عرضه مي شود.

اين مقام مسئول امنيتي عراقي درادامه اين اظهارات با اشاره به مخالفت بعضي كشورهاي همسايه عراق با اين توافقنامه با وجود اعلام نشدن محتواي آن مدعي شد: ايران تبليغات رسانه اي و سياسي را عليه دولت عراق و عليه اين توافقنامه آغاز كرده است،زيرا احساس مي كند؛ توافقنامه مذكور امنيت اين كشور را تهديد مي كند و اين درحالي است كه توافقنامه مذكور مانع هرگونه حمله اي از خاك عراق به كشورهاي همسايه مي شود.

وي درادامه ادعاهاي خود گفت : اين توافقنامه امنيت عراق را حفظ خواهد كرد و بر حاكميت اين كشور تاكيد مي كند و به نفوذ ايران در عراق!، پايان مي دهد.

درحالي اين مقام مسئول چنين ادعاهايي را مطرح كرد كه مراجع تقليد شيعيان عراق نيز مخالفت خود را با انعقاد توافقنامه امنيتي طولاني مدت بين بغداد و واشنگتن اعلام كرده اند.

دراين راستا سخنگوي جريان صدر روزگذشته در نجف اظهارداشت : آيت الله سيستاني و ساير مراجع ديني نجف با اين پيمان مخالف هستند.

درعين حال يكي از پايگاه هاي خبري عراق، با اشاره به نشست اخير نوري المالكي نخست وزير عراق با آيت الله سيستاني در نجف اشرف نوشت : به نظر مي رسد يكي از مهمترين محورهاي مذاكرات دو طرف دراين نشست درباره توافقنامه امنيتي مذكور بود، به گونه اي كه منابع آگاه اعلام كردند: آيت الله سيستاني مخالفت شديد خود را با اين موضوع ابراز داشت و به نوري المالكي تاكيد كرد : تا زماني كه زنده است، هرگز اجازه انعقاد چنين توافقنامه اي را نخواهد داد.

نوري المالكي" نخست وزير عراق و "جرج بوش" رئيس جمهوري آمريكا ماه نوامبر سال 2007 پايه و اساس توافقنامه همكاري و دوستي طولاني مدت بين دو كشور را كه شامل سه محور سياسي، اقتصادي و امنيتي مي شود، به امضا رساندند.

گفته مي شود كه اكثر نمايندگان پارلمان عراق با اين توافقنامه مخالف هستند؛ توافقنامه اي كه هم اكنون، گفتگوهاي محرمانه درباره آن، درجريان است و قرار است در تابستان امسال به آينده برسد؛ اين توافقنامه به آمريكايي ها، حقوق كنسولي (معروف به كاپيتولاسيون) مي دهد و زمينه احداث 14 پايگاه نظامي دائمي را براي آنها فراهم مي كند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 415]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن