تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806956456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتخاب مودم ADSL دشوار نيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: انتخاب مودم ADSL دشوار نيست
آنلاين بمانيد

مودم‌هاي ADSL به تدريج يكي از قطعات ثابت كامپيوتر مي‌شوند و در بازار نيز بسيار بيشتر و متنوع‌تر از گذشته حضور دارند. اما هنوز كاربرد آنها در حدي نيست كه به آساني ساير قطعات بتوان براي انتخاب يك مدل مناسب تصميم‌گيري كرد. مودم‌هاي اينترنت پرسرعت علاوه بر كيفيت ارتباطي داراي ويژگي‌هاي ديگري نيز هستند. امكاناتي كه آنها در اختيار كاربران قرار مي‌دهند همگي در رابطه با كاربرد آنها است اما ويژگي‌هايي همچون اشتراك اينترنت، تعداد پورت‌هاي LAN و يا استفاده از اينترنت براي تجهيزاتي كه مجهز به شبكه بي‌سيم هستند باعث مي‌شود اين محصولات تفاوت‌هاي زيادي با يكديگر داشته باشند.

سوئيچ
يكي از اجزاي اصلي هر شبكه سوئيچ‌ها هستند. به هر كامپيوتر در شبكه يك گره گفته مي‌شود و وظيفه‌ سوئيچ‌ها ارتباط دادن اين گره‌ها به هم ديگر است. سوئيچ‌ها، برخلاف هاب‌ها، معمولا داراي پهناي باند داخلي هستند كه ضريبي از لينك‌ باندها است و مي‌توانند به سرعت بين چند ارتباط سوئيچ كنند. يك سوئيچ مي‌تواند بين دو گره چندين اطلاعات را به طور همزمان با توجه به پهناي باند بفرستند.
روترها
روترها وظايف مسيريابي در شبكه‌ها را برعهده دارند. اما معمولا اين اسم و اين اصطلاح به صورت اشتباه معني مي‌شود. در واقع وظيفه روترها اين نيست كه تشخيص دهند كه به چه نوع شبكه‌اي متصل هستند بلكه آنها تنها مسير بين دو كامپيوتر را براي ارسال داده‌هاي اطلاعاتي بررسي مي‌كنند و سعي مي‌كنند اطلاعاتي را از نوع شبكه و به نوعي شكل هندسي شبكه به دست آورند و تشخيص دهند كه از چه راه‌هايي مي‌توان به كامپيوتر مقصد دسترسي داشت. براي مثال در يك سمت يك شبكه محلي در خانه يا محيط كار را داريد و از سوي ديگر شبكه جهاني اينترنت. وظيفه روتر تشخيص اين دو نوع شبكه نيست بلكه نوع فرستادن و تشخيص مسيري كه اطلاعات بايد از آن عبور كند تا به مقصد برسد وظيفه يك روتر است. وجود چنين تجهيزاتي در مودم‌هاي ADSL و قابليت‌هاي مختلف در اين ويژگي‌ها باعث بالا رفتن قيمت مودم‌هاي ADSL مي‌شود.
قابليت بي‌سيم
برخي از مودم‌هاي ADSL داراي قابليت برقراري ارتباط بي‌سيم از طريق رابط IEEE 802.11 يا Wi-Fi هستند و از استانداردهاي A، B، G و N اين رابط براي برقراري ارتباط استفاده مي‌كنند. معمولا وجود رابط‌هاي بي‌سيم باعث فراتر رفتن قيمت از 100 هزار تومان مي‌شود. در اين رابطه ناصر صيدي –مسئول خدمات پس از فروش شركت ايزي- مي‌گويد: امكانات بي‌سيم معمولا در مودم‌هاي سطح بالا استفاده مي‌شود و بيشتر در محيط‌هايي مانند اتاق‌هاي كنفرانس و يا براي لپ‌تاپ‌ها و PDAها كاربرد دارند. همچنين فهيمه پيروزبخت –كارشناس فني سپنتا- نيز اضافه مي‌كند مودم‌هاي وايرلس براي كاربران خانگي و عادي زياد توصيه نمي‌شود.
در هنگام خريد يك مودم توجه به پورت‌هاي آن بسيار مهم است. در حال حاضر اكثر مودم‌ها از پورت‌هاي لن (LAN) و USB براي برقراري شبكه اترنت استفاده مي‌كنند. معمولا مودم يك پورت، براي تك كامپيوترها و منازل و مودم‌هاي چند پورت براي شركت‌ها كاربرد دارد.LAN پهناي باند بيشتري دارد و عيب‌يابي آن نيز آسان‌تر است. پس در صورتيكه مودم شما بيروني است و مادربوردتان از درگاه لن پشتيباني مي‌كند و يا اينكه داراي كارت شبكه هستيد بهتر است از اين نوع درگاه استفاده كنيد. البته تمام اين موارد به نوع شبكه و ترافيك آن نيز بستگي دارد.
براي خريد مودم‌هاي بي‌سيم نيز نوع استاندارد آنها در پهناي باند و نهايت شعاع قابل استفاده بسيار مهم است. به عنوان مثال در استاندارد a شبكه 802.11 بيشترين پهناي باند 54 مگابيت در فاصله 35 متري است. در استاندارد b شعاع قابل استفاده به 38 متر مي‌رسد. اما نهايت نرخ انتقال اطلاعات به 11 مگابيت كاهش پيدا مي‌كند. در مقابل در استاندارد g پهناي باند به 54 مگابيت مي‌رسد اما شعاع قابل استفاده بيش از 38 متر نيست. آخرين نوع استاندارد شبكه‌هاي بي‌سيم نيز استاندارد n است كه هم شعاع فاصل و هم پهناي باند افزايش پيدا مي‌كند. در اين استاندارد نرخ انتقال اطلاعات به 248 مگابيت و شعاع قابل استفاده به 70 متر افزايش مي‌يابد. با توجه به اين اطلاعات بستگي به حجم شبكه دو استاندارد g و n براي استفاده در شبكه‌هاي بي‌سيم مناسب هستند و مودم‌هاي با اين استاندارد براي استفاده در شبكه توصيه مي‌شوند.
تعداد پورت‌ها
تعداد پورت‌ها براي راه‌اندازي يك شبكه كامپيوتري كوچك بسيار حائز اهميت است. با خريد يك مودم با چند پورت اضافي بدون نياز به هيچ سوئيچ جداگانه و يا روتر مي‌توانيد يك شبكه راه بياندازيد. البته قيمت مودم با چند پورت تقريبا دو برابر مودم‌هاي تك پورت است براي نمونه مودم 819112 USRobatic قيمتي در حدود 49 هزارتومان دارد و داراي يك درگاه لن است در حاليكه مدل 819101 از همين برند با پشتيباني از چهار پورت داراي قيمت 71 هزار تومان است.
بيشترين تعداد پورت‌هاي لن در مودم‌هاي حال حاضر 4 پورت است و براي راه‌اندازي يك شبكه محلي كوچك در خانه كافي به نظر مي‌رسد. مودم‌هاي داراي چند پورت به راحتي مي‌توانند شبكه را به اشتراك بگذارند و در واقع به عنوان يك هاب عمل كنند. اما در مقابل معمولا مودم‌هايي كه داراي چند پورت هستند در بيشتر مواقع از درگاه USB پشتيباني نمي‌كنند و يا در نهايت از يك پورت USB پشتيباني مي‌كنند.
نويزگيرها
معمولا مودم‌هاي ADSL هيچ مشكلي براي خطوط ارتباطي تلفن‌ها ايجاد نمي‌كنند اما در مقابل تلفن‌ها با نويزي كه روي خطوط ارتباطي مي‌فرستند در اغلب موارد موجب از بين رفتن اينترنت ADSL مي‌شوند. در اين ميان تلفن‌هايي كه مكالمات را كد و به نوعي محافظت مي‌كنند بيشترين نويز را در خطوط تلفن دارند. البته هر سيستم ديگري از جمله خطوط برق قوي در نزديكي كابل‌ها و يا برخي نمايشگرهاي شماره تلفن‌ها مي‌توانند اين نويز را در خطوط ايجاد كنند. براي پرهيز از اين مشكلات معمولا توصيه مي‌شود كه براي استفاده از اينترنت از يك كابل جدا (يك خط شماره جدا) استفاده شود ويا اينكه مودم را در مسير اولين خروجي كابل تلفن قرار دهيم و يا در غير اينصورت قبل از هر دستگاه تلفن از يك نويزگير (اسپليتر يا Splitter) استفاده كرد.
نويزگيرها همراه با مودم‌ها نيستند اما اكثر شركت‌هاي خدمات‌دهنده ADSL و يا شركت‌هاي توزيع‌كننده مودم‌هاي ADSL همراه با مودم‌هاي خود كه در اختيار كاربران مي‌گذارند يك نويزگير نيز تحويل مي‌دهند البته نويز‌گير‌ها قيمت زياد گراني ندارند و معمولا قيمت آنها بين 2 تا 5 هزار تومان است. براي مثال نويزگير ALS-12 كه توسط شركت دات‌كام سيستم عرضه مي‌شود 2 هزار و 700 تومان است.
نوع مودم
نكته ديگر در هنگام خريد مودم توجه به نوع استاندارد مودم است. مودم‌هاي قديمي مودم‌هاي ADSL ساده هستند در حاليكه مودم‌هاي امروزي مودم‌هاي ADSL2 هستند. مودم‌هاي ديگري كه مدتي است وارد بازارها شده و عمر زيادي را در اين بازار تجربه نمي‌كنند مودم‌هاي ADSL2+ هستند. توان آپلود در هر سه مدل يك مگابايت در ثانيه است اما در مدل ADSL سرعت دانلود 8 مگابيت در مدل ASDL2 ا 12مگابيت و در مدل ADSL2+ 24 مگابيت در هر ثانيه است. البته تمام اين موارد بستگي به سرعت اينترنت شما دارد. اگر از كاربران عادي و خانگي هستيد سرعت بيش از 128 كيلوبيت نمي‌توانيد داشته باشيد پس نوع مودم در ايران براي طيف وسيعي از كاربران بي‌معني است. از سوي ديگر مودم شما بايد با تنظيمات شركت خدمات‌دهنده نيز سازگار باشد. مودم‌هاي امروزي اكثرا داراي ويژگي‌هاي كاملي هستند كه مي‌توان با ISPهاي مختلف از آنها استفاده كرد. اما براي اطمينان بيشتر پس از انتخاب ISP مي‌توان مودم‌هاي سازگار با خدمات شركت را از مسئولان شركت خدمات‌دهنده پرسيد.
گارانتي از ديگر مواردي است كه بايد در هنگام خريد به آن توجه ويژه شود. اكثر مودم‌هاي بازار داراي گارانتي معتبر هستند و برخي از مدل‌هاي آنها را نيز خود شركت‌هاي خدمات دهنده وارد بازار و گارانتي مي‌كنند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 392]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن