تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814289755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با فشارهاي آمريكا و عربستان؛سنيوره نامزد 14 مارس براي نخست وزيري لبنان شد/حذف حريري با مداخله خوجه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با فشارهاي آمريكا و عربستان؛سنيوره نامزد 14 مارس براي نخست وزيري لبنان شد/حذف حريري با مداخله خوجه
اعضاي جريان غربگراي 14 مارس تحت فشارهاي آمريكا و عربستان، بار ديگر فواد سنيوره را به عنوان نامزد خود براي نخست وزيري لبنان برگزيدند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه الاخبار چاپ بيروت، نيمه شب گذشته بعد از دو روز رايزني، سرانجام سران 14مارس تصميم گرفتند تا فواد سنيوره نخست وزير كنوني لبنان را به عنوان نامزد تشكيل دولت جديد معرفي كنند.

درحالي "فواد سنيوره" به عنوان نامزد نخست وزير جديد لبنان معرفي شد كه يك جريان قوي در بين گروه هاي 14 مارس به ويژه نمايندگان اهل تسنن خواستار معرفي سعد الحريري به عنوان نامزدي سمت نخست وزيري شدند و درمقابل طرف ديگر در اين گروه با همكاري "عبدالعزيز خوجه" سفير عربستان در بيروت خواستار ابقاي سنيوره به عنوان نخست وزير لبنان شدند.

اين منبع خبري با اشاره به اينكه رايزني هاي دو روزه سران 14 مارس، تماسهايي را با عربستان و آمريكا و ديگر كشورها مي طلبيد؛ تصريح كرد:"عبدالعزيز خوجه" ساعاتي قبل ،از جده به بيروت بازگشت و در رايزني هاي سران گروه حاكم شركت كرد.

درعين حال يك منبع آگاه ديگر از اين رايزني ها خاطرنشان كرد :"ميشل سيسون" كاردار سفارت آمريكا در بيروت روزگذشته در طول روز آرام و قرار نداشت و با بيشتر شركت كنندگان در نشست تماس گرفت و حمايت واشنگتن را از كشورش اعلام كرد.

ازديگر سو منابع آگاه اعلام كردند: در عين حال تلاشهايي براي متقاعد كردن "محمد الصفدي " رئيس جناح الطرابلسي براي احراز پست نخست وزيري در حال انجام بودتا در صورت انتخاب نشدن سعد الحريري به عنوان نامزد نخست وزيري لبنان، وي معرفي شود. درعين حال وي نيز آمادگي خود را براي ورود به اين موضوع اعلام كرد و از حمايت اوليه بيشتر نمايندگان وابسته به جريان 8 مارس و جمعي از نمايندگان وابسته به 14 مارس برخوردار شد.

درادامه اين تلاشها، سفير عربستان در بيروت دربرابر حاضران اعلام كرد: كشورش بر اين باور است كه انتخاب يكي از اين دو نفر يعني سنيوره و حريري به نفع لبنان است كه قصدي وي دور شدن الصفدي از گردونه رقابت بود.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن