تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819473578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت وگوي كيهان با يك محقق تاريخ معاصر پيدا و پنهان بهائيت


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: گفت وگوي كيهان با يك محقق تاريخ معاصر پيدا و پنهان بهائيت
سرويس سياسي آنچه در پيش رو داريد گفت و گويي است با سيد كاظم موسوي كارشناس و محقق تاريخ معاصر كشورمان درباره فرقه بهائيت و پيشينه آن و همچنين خصوصيات و ويژگيها و دامنه فعاليت اين فرقه كه به جهت اطلاع و آشنايي مخاطبان تقديم مي گردد: ¤ به عنوان اولين سوال در خصوص پيشينه و تاريخچه بهائيت توضيح بفرماييد؟ بهائيت مولود سرويس هاي امنيتي استكبار جهاني است و با حمايت هاي آنها به رشدش ادامه داد و در طول تاريخ نكبت بارش همواره يكي از قدرت هاي استكباري از آن حمايت كرده است و امروزه نيز با توجه به اينكه قبور سران اين فرقه در رژيم صهيونيستي است اسرائيل قبله آمال بهايي ها است و حامي اصلي آنها هم خود اسرائيل است. ¤ فعاليت هاي فرقه بهائيت و تاثيرگذاري اش در قبل از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي چگونه بوده است؟در جريان هاي تاريخي كشورمان، بهائيت تاثيرگذاري بسيار زيادي داشته است؛ در جريان مشروطه اين فرقه نقش ايفا كردند و حتي در كميته مجازات كه كميته اي بود كه دست به ترور مخالفين مي زدند حضور داشتند. در افول قاجار و برآمدن پهلوي اول نيز بهائيت در كنار يهودي ها و فراماسونري ها نقش بسزايي داشت. بهايي ها در دوره پهلوي اول در دولت هايي كه شكل گرفت و حكمراني كردند حضور داشتند. بعد از جريان 1320 كه دولت پهلوي دوم شكل گرفت وارد عرصه سياسي شدند البته در جريان واقعه ماه رمضان 1334 قدري عقب نشستند ولي با حمايت هاي شخص محمد رضا پهلوي دوران طلايي آنها رقم خورد و تا آخرين روزهاي حاكميت رژيم پهلوي بر اين مملكت در واقع بهايي ها حكومت كردند چرا كه عناصر آنها در دولت امير عباس هويدا به خوبي مشهود هستند. در فضاي سالهاي 56 و 57 بهايي ها وقتي ديدند در اين مملكت جايگاهي ندارند و عنقريب است كه انقلاب اسلامي به پيروزي برسد، رو آوردند به مظلوم نمايي و در سطح بين المللي به طور گسترده و باحمايت آن روز آمريكا برخي نظرها را به سمت خودشان جلب كردند تا جايي كه خبرنگاري در نوفل لوشاتو از حضرت امام(ره) سوال مي كند كه در دولت آينده شما بهائيت چه جايگاهي دارد؟ كه ايشان با رد اين مطلب تاكيد كردند كه آنها را به رسميت نمي شناسند. ¤ پس از پيروزي انقلاب اسلامي چطور؟بهايي ها پس از پيروزي انقلاب اسلامي با نامه پراكني ها و ارتباط گيري با سفارت كشورهاي غربي خاصه آمريكا سعي كردند كه فضايي منفي عليه نظام نوپاي انقلابي مردم ايران ايجاد كنند كه مستندات اين واقعه در اسناد لانه جاسوسي در معرض مطالعه قرار دارد. قابل توجه است كه بعد از حركت هاي جاسوسي كه اينها در همان اوايل انقلاب داشتند در سال 1362 دادستان وقت كل كشور رسماً تشكيلات بهائيت را به علت فعاليت عليه امنيت ملي، غير قانوني اعلام كرد و اين فرقه ديگر از لحاظ تشكيلاتي نمي بايست در كشور فرصت حضور پيدا مي كرد. اما از آن پس تا چند سال پيش بهايي ها به مرور زمان توسط عناصر رهبري شان كه از اسرائيل دستور مي گرفتند گستاخي را به جايي رساندند كه هم تشكيلات خودشان را احياء كردند و هم اينكه تبليغ بهائيت را بطور جدي آغاز كردند كه نقطه شروع اين جريان نامه اي بود كه آنها به رياست جمهوري وقت آقاي خاتمي ارائه دادند و از آن تاريخ به بعد رهبران اين فرقه با سر دادن شعار عدم دخالت در سياست سعي كردند كه وارد عرصه فرهنگي - اقتصادي شوند و در واقع با اين تاكتيك خواستند بدون آنكه وارد حوزه سياست شوند اعمال نفوذ كنند تا نهايتاً بتوانند استقلال و رسميت خودشان را بدست آورند و اخيراً بنابر فرموده دادستان كل كشور جناب آقاي دري نجف آبادي و سخنگوي محترم دولت آقاي دكتر الهام، بهايي ها پا را فراتر گذاشتند و وارد حوزه امنيت شدند. ¤ پس عملاً بهائيت، تشكيلات خود را نه تنها منحل نكرده بلكه گسترش هم داده است. بله سير حركتي بهائيت در دوران نظام جمهوري اسلامي نشان مي دهد كه اين فرقه ضاله نه تنها تشكيلات خود را طبق دستور قضايي كشور منحل نكرده بلكه آن را در تمامي زوايا گسترش دادند وحتي طبق دستور سران فرقه كه در اسرائيل مي نشينند و فرماندهي اين جريان را برعهده دارند سعي كردند كه با اعمال جاسوسي، امنيت نظام جمهوري اسلامي ايران را بر هم بزنند. كه خوشبختانه مقامات امنيتي جمهوري اسلامي با هوشياري تمام جلوي اين مفسده را با دستگيري سران اين فرقه گرفتند. اميد است فرماندهان اسرائيلي اين افراد به اين نتيجه برسند كه ديگر نمي توانند با فرقه هايي همچون بهائيت عليه امنيت ملي كشورمان در جهت جاسوسي خود استفاده كنند.¤ مردم و آحاد ملت در برخورد با بهائيت چه نقشي را مي توانند ايفاء كنند؟مردم فهيم و ملت شهيدپرور ايران اسلامي همواره در عرصه هاي مختلف حضور جدي در حمايت از نظام داشتند و در اين مقطع نيز بايد وارد عرصه شوند و با تماميت خواهي اين فرقه ضاله مبارزه كنند و به مانند گذشته حمايت قاطع و پشتيباني خودشان را از دولت و مسئولين نظام ادامه دهند چرا كه جريان بهائيت از بدو تاسيس جز مبارزه با اسلام و حاكميت ملي ايران چيزي را در سر نپروراندند.¤ نقش رسانه ها و اصحاب مطبوعات در مبارزه با جريان بهائيت چطور؟بستر آگاهي افكار عمومي در خصوص ماهيت بهائيت بايد ايجاد شود و رسانه ها، مطبوعات و حتي نويسندگان، شاعران، محققان و هر كسي كه در عرصه فرهنگ مي تواند حركتي و كمكي كند بايد وارد اين عرصه شوند.من دست تك تك افراد محققي كه در اين حوزه بتوانند قلم فرسايي كنند مي فشارم و اميدوارم كه در اين زمينه احساس مسئوليت كنند.¤ خب، اگر موافق باشيد كمي جزئي تر و تخصصي تر پيرامون فرقه بهائيت و خصوصيات و ويژگي هاي آن توضيح بفرماييد؟در يك كلام مي توان گفت بهائيت جمع حاكمي هستند كه براي رسيدن به آمال و اميال شخصي و فرقه اي با اعمال برخي روشها و متد روانشناسي اقدام به مريدسازي نموده و براي بقاء از اعضا مانند يك ماشين در جذب و عضوگيري استفاده مي نمايد.رهبران فرقه ضاله بهائيت براي بقاء و ادامه حيات تشكيلات خويش از تكنيك ها و فرآيندهاي رواني، بازسازي فكري و شستشوي مغزي براي عضوگيري، تغيير دادن افراد و استثمار پيروان خود استفاده مي كنند. ادامه اين رويه از سوي ايشان تاثير عميقي بر سلامت رواني، اقتصادي، سياسي، فرهنگي، اعتقادي،... و حتي تباه شدن زندگي ها خواهد داشت.براي ارزيابي بهائيت بايد سه فاكتور رهبران، ساختار و بازسازي فكري مورد بررسي قرار گرفته، البته براي فهم بهتر اين فرقه بايد ساختار و عملكرد آن را فارغ از سيستم اعتقادي اش ارزيابي كرد.يكم) رهبران و نقش آنها؛ بعد از مرگ شوقي افندي بنا به تقريرات به جا مانده از ميرزا حسينعلي (بهاء) و عباس افندي (عبدالبهاء) ركن اساسي بهائيت كه همان رهبري است شورايي گرديد. و همانند ديگر فرق گروه رهبران در بالاي ساختار قرار گرفته و تصميم گيري در ايشان متمركز است.1)چنين القاء ميكنند كه داراي ماموريتي خاص در زندگي ميباشند.2) تمايل به اعمال اراده و تسلط داشته و دارند. اين رهبران نياز به داشتن برش و جذبه براي جذب كردن، كنترل و اداره افرادشان دارند. آنها مريدان خود را وادار مي كنند تا در شرايطي خانواده، شغل، سابقه كاري خود را براي پيروي از آنها رها كنند. در بسياري از موارد، آشكار يا پنهان، آنها نهايتا دارايي، پول و زندگي پيروان خود را تحت كنترل مي گيرند.3) تكريم و ستايش را بر روي خود متمركز نموده اند.دوم) ساختار؛ در اين فرقه همانند ديگر فرق، رهبران در بالا و پيروان در قائده هرم تشكيلاتي قرار دارند. در اين نوع ساختار خودكامگي به اوج خود رسيده و هر دادخواستي فقط به جمع رهبران ميرسد و سيستم قضايي وجود ندارد و حكم او حكم نهايي وواجب الاجرا است.رهبران اين فرقه مدعي هستند كه سنت شكني كرده و چيز بديعي ارائه نموده اند و تنها سيستم موفقيت آميز را براي تغييراتي كه مشكلات زندگي يا ضعف ها و نارسايي هاي جهان را حل مي كند به وجود آورده اند. آنها براي حفظ سيستم به اعضاي خويش القاء مي كنند «كه برگزيده ايد و جزء خواص هستيد» در حالي كه ديگران از شما پايين تر هستند.آنها در بين اعضاء دورويي و سيستم اخلاقي دوگانه را اشاعه مي دهند. از اعضا خواسته مي شود در درون گروه باز و راستگو باشند و همه چيز را در برابر رهبران اعتراف نمايند. در همان حال تشويق مي شوند از غير عضوها با حيله و نيرنگ سوء استفاده كنند.به هر حال فلسفه حاكم بر اين فرقه اين است كه وسيله هدف را توجيه مي كند. نظريه اي كه به اين فرقه اجازه مي دهد تا اخلاقيات خاص خودشان را خارج از مرزهاي اخلاقي نرمال جامعه به وجود بياورند.سوم) بازسازي فكري يا مجاب كردن؛ از خصوصيات بارز بهائيت خودكامه بودن يا تمام خواهي در كنترل رفتار احبا و همچنين خودكامگي ايدئولوژيك، علي رغم شعار عدم تعصب، ابراز تعصب و افراطي گري در جهان بيني دارد. از احبا انتظار صرف فزاينده وقت، انرژي و پول يا ساير منابع براي اهداف معين شده را دارد. و به آنان القاء مي كنند كه به سپردن تعهد كامل براي رسيدن به درجه اي چون رستگاري نياز دارند. به احبا ديكته مي كنند كه چگونه به امورات شخصي بپردازند در چه محلي ساكن شوند و يا چگونه فكر كنند و چه بگويند.احبا در جامعه بهائي از الزامات، محتوا و تعهد مدارج بعدي آگاه نيستند و اطلاعات كمي از اهداف واقعي رهبران خويش دارند. اين تاكتيك ايزوله كردن فرد، يكي از مكانيزم هاي بهائيت براي كنترل و ايجاد وابستگي اجباري است.¤ چه افرادي و به چه طريقي بيشتر مورد هدف بهايي ها براي عضو گيري قرار مي گيرند؟وقتي راجع به فرقه ها و افرادي كه تحت نفوذ آنها درآمده اند مي شنويم بلافاصله تلاش مي كنيم كه خودمان را از چنين افرادي جدا كرده و تصور مي كنيم كه هيچ كس نمي تواند من را وادار به انجام چنان كارهايي بكند. در واقع سعي داريم كه وضعيت ذهن و افكارمان را خدشه ناپذير جلوه دهيم. پذيرش اينكه تبليغات تجاري برروي ما اثر مي گذارد بسيار سخت است. و اين واقعيت را نمي خواهيم پذيرا باشيم كه امكان مورد سوءاستفاده قرارگرفتن داريم و هستند افرادي كه با آموزش هايي كه ديده اند به راحتي مي توانند با برخورد، عتاب و بحث ما را وادار به انجام خواسته هايشان نمايند.ناگفته نماند هركسي مستعد اغفال شدن توسط اربابان سوءاستفاده گر است مگر اينكه به سرچشمه زلال هدايت بشري وصل باشد ليكن در صورت وجود داشتن شرايط خاصي براي برخي از افراد امكان كشيده شدن به درون فرقه ها وجود دارد كه از آن جمله مي توان به شرايط ناپايدار اجتماعي- اقتصادي، شرايط خانوادگي و... اشاره نمود.در رابطه با محب شدن تنها يك تيپ از افراد نيستند كه گرفتار مي شوند بلكه بايد يكي از دو شرط اصلي را دارا بوده تا در برابر عضوگيري فرقه آسيب پذير باشد، آن دوشرط، بودن در حالت افسردگي و قرارداشتن در ميان درگيري هاي مهم است.يك فرد افسرده و احتمالا غير وابسته احتمال بيشتري دارد تا در برابر پيشنهاد يك عضو گير فرقه، خصوصا اگر پيشنهاد با تمايلات فردي يا احساس كنجكاوي فرد مطابق باشد، خام شود. هر فرقه اي جاذبه ها و تاكتيك هاي خودش را براي كشاندن افراد جديد و عضوگيري فرد دلخواهش دارد. روش عضوگيري يا محب سازي بهائيت، فرد به فرد است كه در اكثر موارد توانسته قدري پيشرفت براي فرد عضوگير موفقيت حاصل كند ولي صد درصد نبوده است. گروه ديگري هستند كه خودشان در جستجوي فرقه ها بوده و از قشر فرهيخته جامعه مي باشند. كنجكاوي ايشان را به دام فرقه مي اندازد. برخي از اين افراد اساتيد دانشگاه هستند كه نهايتا عضوگير فرقه مي شوند، و اين سمت را همواره تكذيب كرده و از اقرار به آن اجتناب مي ورزند.در حقيقت رهبر فرقه بعد از محكم نمودن جاي پاي چند عضو آنها را براي پيوستن به يك فرقه در نتيجه يك روند اتفاق مي افتد كه توسط يك عضوگير فرقه به جريان در مي آيد. افراد عضوگيري شده در بدو امر خود نمي دانند به كجا مي روند و كاملا از اهداف فرقه بي اطلاع بوده و با شستشوي مغزي است كه به عنوان يك عضو فعال مي توانند در جهت تحقق بخشيدن به اهداف پيدا و پنهان فرقه گام بردارند.¤ به عنوان آخرين سؤال بفرماييد هدف نهايي فرقه بهائيت چيست؟هدف اين فرقه اين است كه اعلام رسميت و قانوني بودن خودش را از نظام بگيرد لذا جريان مقابله و مبارزه با بهاييت بايد به يك جريان مردمي تبديل شود تا دولت و حاكميت در اين قضيه تنها نمانند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن