تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816296460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار هيئت حماس با محمود عباساختلا‌فات ‌در‌ونى ‌فتح‌ جدى‌شد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: ديدار هيئت حماس با محمود عباساختلا‌فات ‌در‌ونى ‌فتح‌ جدى‌شد
يك منبع آگاه در شوراى انقلا‌بى جنبش فتح از افزايش انتقاد رهبران اين جنبش عليه سلا‌م فياض و دولت موقت او خبر داد.

به گزارش روزنامه الشرق الا‌وسط ‌ چاپ لندن ‌ يك مقام آگاه در شوراى انقلا‌بى جنبش فتح با اشاره به نشست‌هاى اين شورا در رام‌الله تاكيد كرد: در نشست مذكور انتقادهاى شديدى از سلا‌م فياض، نخست وزير دولت موقت فلسطين و كابينه او به عمل آمد. وى به روزنامه الشرق الا‌وسط گفت: شركت كنندگان در اين نشست‌ها فياض را به دليل منحل ساختن تشكيلا‌ت نظامى‌جنبش فتح به پل برمر، حاكم غير نظامى‌آمريكا در عراق تشبيه كرده و دولت او را يك دولت آمريكايى توصيف كردند كه به ملت فلسطين تحميل شده است. بر اساس اين گزارش اعضاى شوراى انقلا‌بى جشن فتح از محمود عباس، رئيس تشكيلا‌ت خودگردان فلسطين خواسته‌اند تا فياض را بركنار كند. نصر يوسف، وزير داخلى اسبق فلسطين وعضو كميته مركزى جنبش فتح نيز فياض را حسابدار توصيف كرده و از ديدارهاى وى با ژنرال ويليام جونز، فرستاده ويژه آمريكا براى نظارت بر روند اجراى كنفرانس آناپوليس و ايهود باراك، وزير جنگ اسرائيل انتقاد كرد. با اين حال گفته مى‌شود كه محمود عباس در واكنش به اين انتقادها ضمن دفاع از سلا‌م فياض تاكيد كرد: اين دولت متعلق به من است، من آن را تشكيل دادم و مسئوليتش نيز بر عهده من است.

اين منبع فلسطينى تاكيد كرد: اعضاى شوراى انقلا‌بى جنبش فتح در اين خصوص نيز كوتاه نيامده‌اند بلكه تصميم گرفتند تا با اعمال فشار عليه محمود عباس او را وادار به تشكيل يك دولت جديد ضمن همانگى با تمامى‌گروه‌هاى سازمان آزادى بخش فلسطين كنند.

اعضاى اين شورا هم‌چنين جدايى وزارت دارايى از نخست وزيرى فلسطين را كه فياض رياست هر دو پست را توامان در اختيار دارد، خواستار شدند.

از سوى ديگر محمود عباس در جريان اين نشست‌ها به اعضاى شوراى انقلا‌بى جشن فتح اعلا‌م كرد كه اميدى به ايجاد توافق‌نامه صلح با اسرائيل تا پيش از پايان سال جارى ميلا‌دى ندارد.

وى هم‌چنين از اينكه روند تحقيقات از ايهود اولمرت، نخست وزير اسرائيل و نزديك شدن به پايان دوره رياست جمهورى بوش بر روند مذاكرات صلح تاثير منفى بگذارد، ابراز نگرانى كرده است.

احمد قريع، رئيس هيئت مذاكره كننده فلسطين با اسرائيل نيز با اشاره به وجود سختى‌هاى زياد در روند اين مذاكرات تاكيد كرده است كه تاكنون هيچ گونه توافقى در خصوص راهكار نهايى صلح صورت نگرفته است. از سوى ديگر منابع آگاه فلسطينى اعلا‌م كردند: هيئتى از رهبران حماس در كرانه باخترى در راستاى از سرگيرى مذاكرات با فتح و پايان اختلا‌فات داخلى با محمود عباس در رام‌الله ديدار كردند.

به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه القدس العربى ‌چاپ لندن‌ منابع آگاه فلسطينى اعلا‌م كردند: هيئتى كه در بر گيرنده ناصرالدين شاعر و ايمن دراغمه از فراكسيون اصلا‌ح و تغيير وابسته به حماس بود، با محمود عباس، رئيس تشكيلا‌ت خودگردان فلسطين ديدار و به ارزيابى راه‌هاى تضمين كننده ازسرگيرى مذاكرات ميان فتح و حماس و احياى وحدت ملى پرداخت.

همزمان با ديدار عباس با هيئت حماس تلويزيون اسرائيل از نزديك شدن به امضاى توافقنامه تبادل اسرا ميان اين رژيم و جنبس حماس خبر داد.

اين تلويزيون گزارش داد: توافق‌نامه بزرگى براى تبادل اسراى حماس با گلعاد شليط امضا خواهد شد.

بازنگرى سياست اروپا عليه حماس

وزيران خارجه و دفاع اتحاديه اروپا در پايان نشستشان در بروكسل ماموريت هيئت اين اتحاديه را براى اداره امور گذرگاه رفح تا پايان ماه نوامبر تمديد كردند. به گزارش روزنامه الشرق الا‌وسط ‌ چاپ لندن ‌ وزيران خارجه‌و دفاع اتحاديه اروپا در پايان اين نشست در بروكسل با صدور بيانيه‌اى بار ديگر آمادگى اين اتحاديه‌را جهت استقرار اعضاى هيئت اتحاديه اروپا در گذرگاه رفح براى كنترل امور اين گذرگاه اعلا‌م كردند. در اين بيانيه آمده است كه ماموريت هيئت اتحاديه اروپا به مدت 6 ماه ديگر تا 24 نوامبر(4 آذر) 2008 تمديد شد. در بيانيه اين نشست هم‌چنين برتداوم حمايت‌ها از نيروهاى پليس فلسطين و ارايه تجهيزات لا‌زم به آنها تاكيد شده است. وزيران امور خارجه‌و دفاع اتحاديه اروپا هم‌چنين به امكان توسعه مسئوليت‌هاى هيئت اتحاديه اروپا مبنى بر كمك به فلسطين‌ها جهت اصلا‌ح سازمان‌هاى قضايى اشاره كردند. شركت كنندگان در اين نشست ايجاد پيشرفت‌هاى محسوس در اقدام اسرائيل مبنى بر از بين بردن موانع امنيتى جهت عبور و مرور آسان فلسطينيان، بهبود اوضاع معيشتى در كرانه باخترى و رشد و شكوفايى اقتصاد فلسطين را خواستار شدند.

اتحاديه اروپا هم‌چنين ضمن ابراز نگرانى شديد از وضعيت بحران انسانى در نوار غزه از كنفرانس بين‌المللى جهت حمايت از امنيت فلسطين و حاكميت قانون در اراضى فلسطينى كه قرار است ماه ژوئن در برلين برگزار شود، استقبال كردند.

منابع نزديك به اين نشست به روزنامه الشرق الا‌وسط تاكيد كردند كه موضوع بازنگرى در سياست رسمى اتحاديه اوپا نسبت به تحريم جنبش حماس با توجه به نتايج به بن بست رسيده اين سياست از ديگر موضوعات مورد بحث بود.

اين منابع عنوان داشتند: برخى از كشورهاى اروپايى از جمله فرانسه و انگليس تصميم به كناره‌گيرى از سياست مذكور گرفته‌اند و معتقدند كه اين سياست بر روند زندگى روزمره فلسطينيان تاثير منفى گذاشته و مشكلا‌ت زيادى را براى عملكرد ديپلماتيك اتحاديه اروپا ايجاد كرده است، اما گفته مى‌شود اتخاذ هرگونه تصميم جديد در اين خصوص به دليل نياز به اجماع تمامى‌اعضاى اتحاديه اروپا جهت لغو تحريم حماس با موانعى روبه‌رو است.

بازداشت 2700 فلسطيني

بر اساس گزارش وزارت اسراى فلسطينى در دولت بركنار شده فلسطين، نيروهاى اشغالگر اسرائيل طى سال 2008 بيش از 2700 فلسطينى را دستگير كردند.

به گزارش روزنامه البيان ‌چاپ امارات متحده عربى‌ وزارت اسراى فلسطين در دولت بركنار شده فلسطين با صدور گزارشى اعلا‌م كرد: نيروهاى اشغالگر اسرائيلى از آغاز سال 2008 تاكنون بيش از 2700 فلسطينى را در مناطق مختلف كرانه باخترى و نوار غزه دستگير كردند. بر اساس اين گزارش ارتش رژيم اشغالگر طى سال جارى ميلا‌دى چندين حمله گسترده جهت دستگيرى فلسطينيان به ويژه در شهرها و شهرك‌هاى كرانه باخترى انجام داده است و علا‌وه بر آن بيش از 600 فلسطينى را از طريق حمله به مناطق مرزى نوار غزه دستگير كرده‌است.

اين گزارش هم چنين حاكى از آن است كه بيش از 255 كودك و نوجوان فلسطينى و هم چنين 14 اسير زن در بين دستگير شدگان حضور دارند.

تهديد جهاد اسلا‌مي

جنبش جهاد اسلا‌مى‌فلسطين بار ديگر به اسرائيل هشدار داد در صورت تداوم تحريم عليه غزه از شيوه‌هاى جدى براى رويارويى با اين رژيم استفاده خواهد كرد. به گزارش روزنامه الشرق الا‌وسط ‌ چاپ لندن ‌ ابو احمد، سخنگوى گردان القدس شاخه نظامى‌جنبش جهاد اسلا‌مى‌فلسطين در اظهاراتى در جمع خبرنگاران در غزه تاكيد كرد: در صورتى كه گذرگاه‌هاى غزه گشوده نشود و شرايط براى خروج بيماران جهت درمان فراهم نشود، مقاومت از شيوه‌هاى جديد براى رويارويى با اين اقدام اسرائيل استفاده خواهد كرد.

وى افزود: اسرائيل دو گزينه پيش رو دارد يكى لغو تحريم و ديگرى بر عهده گرفتن مسئوليت‌پيامدهاى ناشى از ادامه تحريم; زيرا نيروهاى مقاومت در صورت انتخاب گزينه دوم از سوى اسرائيل تمام مواضع اين رژيم را در شهرك‌ها با راكت‌هاى دوربرد هدف قرار خواهند داد.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن