تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816848240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايشگاه دائمي فروش آثار هنري در موزه سينما ابتكاري نو جهت برون رفت از وضع موجود بازار فروش آثار هنري


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نمايشگاه دائمي فروش آثار هنري در موزه سينما ابتكاري نو جهت برون رفت از وضع موجود بازار فروش آثار هنري
فرهنگي. موسيقي و تجسمي
(از : پريس تنظيفي ) محمد شالويي مدير كل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشستي با محمدحسن پزشك، مدير عامل موزه ملي سينما بر راه اندازي نمايشگاه دائمي فروش آثار هنري در موزه سينما توافق كرد.

اعلام خبر توافق براي راه اندازي نمايشگاه دائمي فروش آثار هنري در موزه سينما مي‌تواند خبري خوش براي اهالي هنر كشور قلمداد شود و نشان از تدبير مديريت تازه داشته باشد.

محمود شالويي در نخستين اقدام خود پس از به دست گرفتن سكان مديريت هنرهاي تجسمي كشور با اين اقدام نشان داد كه متوجه اقتصاد هنر كشور بوده و از وضع نابسامان آن بي‌اطلاع نيست.

برپايي نمايشگاه دائمي فروش آثار هنري در موزه سينما را مي‌توان ابتكاري براي برون رفت از وضع موجود اين بازار و رسيدن به وضع مطلوب نظر مديريت هنري كشور ، قلمداد كرد اما اين ابتكار با چالش‌هايي نيز روبرو است.

پيش از هر چيز ماهيت نمايشگاه دائمي فروش آثار هنري در موزه ملي سينما مورد پرسش است، زيرا به نظر مي‌رسد اگر مكاني به شكل دائمي به داد و ستد آثار هنري اختصاص يابد در واقع يك نگارخانه هنري تاسيس شده است كه نظير آن به تعداد كافي توسط بخش خصوصي احداث شده و ديگر نيازي به ورود بخش دولتي به اين عرصه نيست.

از سوي ديگر در حالي كه نگارخانه‌ها در سراسر تهران و ديگر شهرهاي كشور پراكنده اند، ضرورت تاسيس مركزي به شكل بازار دائم هنر كشور كه همه نگارخانه‌ها در آن حضور داشته باشند، براي ايجاد رونق هنري، احساس مي‌شود گفتني است، در تمام شهرهاي مهم هنري جهان مراكزي وجود دارد كه مركز داد و ستد و بروز اتفاقات هنري به شمار مي‌روند كه اين اماكن غير دولتي هستند . براي نمونه مي‌توان به محله‌اي در پاريس اشاره كرد كه محل زندگي ، كار و برپايي نمايشگاه‌هاي هنري است و بيشترين تعداد استوديوهاي هنري و نگارخانه‌ها در اين محله تاسيس شده است.

بررسي سوابق دفتر امور هنرهاي تجسمي نشان مي‌دهد كه اين دفتر از مكان موزه هنرهاي معاصرتهران براي برپايي مهمترين اتفاقات و رويدادهاي هنري اين عرصه استفاده مي‌كند ، اما بايد به ياد داشت كه اين سابقه با نكات ديگري نيز همراه است .

ضلع شمالي موزه هنرهاي معاصر تهران پس از پارك مجمسه، فضاي مطلوب و وسيعي دارد كه اكنون بازارچه خود اشتغالي در آن داير است؟ اين بازارچه كه اسناد مالكيت رسمي آن در اختيار موزه هنرهاي معاصر است با هدف راه اندازي گذر فرهنگ و هنر تاسيس شد و هنوز بر سردر آن اين عبارت خود نمايي مي كند، اما مدت هاست كه طرح اصلي فراموش شده و ديگر اثري از خوداشتغالي هنرمنداني كه با ارايه آثار صنايع دستي كه خود خلق كرده‌اند در اين بازارچه خبري نيست.

در واقع سابقه خبري نشان مي‌دهد كه اين بازارچه محلي شده است تا دلالان و واسطه‌هاي سود جو اقدام به فروش البسه ، عينك ، مواد غذايي و ديگر موارد مصرفي مانند آنچه در يك مركز تجاري رايج است، شوند.

به ياد داشته باشيم كه توافق براي استقرار اين بازارچه در فضاي موزه هنرهاي معاصر تهران مدت معيني داشت اكنون مدت هاست به سرآمده است اما حتي حكم تخليه بازارچه نيز به دليل بي‌توجهي برخي افراد تاكنون بي‌نتيجه مانده است.

انديشه راه اندازي اين بازارچه نيز در ابتدا بسيار زيبا جلوه مي‌كرد و هدفي متعالي را نشانه رفته بود كه با همكاري موزه هنرهاي معاصر و نهاد هاي ديگر مانند وزارت كار و رفاه امور اجتماعي داير مي‌شد، اما عدم ثبات مديريت و استفاده از امكانات نهادهاي مختلف خارج از وظايف تخصصي راه به جايي برده است كه اكنون شاهد آنيم.

بنا بر اين آيا منطقي نيست كه به جاي استفاده از امكانات موزه سينما براي تاسيس نمايشگاه دائمي فروش آثار هنري ، دفتر امور هنرهاي تجسمي با تكيه بر امكانات تخصصي خود دست به تاسيس اين مركز بزند و گامي موثر و بدون شائبه در جهت گسترش هنري كشور بردارد؟
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن