تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814278250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح بهداشتي كردن كارگاههاي قاليبافي جدي ترين برنامه مركز فرش ايران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: طرح بهداشتي كردن كارگاههاي قاليبافي جدي ترين برنامه مركز فرش ايران
مشهد - خبرگزاري مهر:‌ معاون مركز ملي فرش ايران گفت: طرح بهسازي و بهداشتي كردن كارگاههاي قاليبافي در سر لوحه كار مركز ملي فرش ايران قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمد‌رضا عابد عصر امروز در حاشيه نمايشگاه فرش دستباف مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص طرح بقا (طرح بهداشتي كردن كارگاه‌هاي قاليبافي) اظهار داشت: به دليل اينكه اعتبارات اين طرح در اختيار وزارت بهداشت و درمان قرار دارد توجه كمتري به طرح شده است.

وي تصريح كرد: طي جلسه مشتركي كه با وزارت بهداشت و درمان تشكيل شد پيشنهاد داده شد كه طرح بقا در اختيار متولي آن يعني مركز ملي فرش ايران قرار بگيرد و اين مركز طرح بهسازي و بهداشتي كردن كارگاه‌هاي قاليبافي را سرلوحه كار خود قرار داده است.

وي گفت: بهداشتي كردن حدود 30 هزار كارگاه مد نظر است كه سعي داريم حدود 250 هزار كارگاه قاليبافي روستايي را در قالب طرح بقا قرار دهيم.

عابد تصريح كرد: مركز ملي فرش ايران طرحي را براي تخصيص تسهيلات ارزان قيمت در خصوص تهيه مواد اوليه مرغوب ارائه داده است كه با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده اميدواريم در سال جاري اين مواد اوليه را از طريق تشكل‌هاي دست اندركار فرش مانند اتحاديه‌هاي تعاوني روستايي در اختيار توليد كنندگان قرار دهيم.

معاون مركز ملي فرش ايران گفت:‌ يكي از مشكلات فرش دستباف ايران استفاده از فرش ايراني در دنيا با نام كشورهاي ديگر است.

وي تصريح كرد: در همين زمينه مركز ملي فرش با همكاري اداره كل مالكيت‌هاي صنعتي، خصوصيات مناطق جغرافيايي كشور را در زمينه فرش پيگيري كرده و ثبت ملي و سپس ثبت جهاني خواهد كرد.

عابد اظهار داشت: در همين راستا 15 منطقه شناسايي شده است كه قرار است توسط بخش خصوصي به ثبت برسد و اظهار نامه‌ اين مناطق با همكاري اتحاديه‌هاي صنفي تكميل و به اداره ثبت ارسال خواهد شد.

سومين نمايشگاه فرش دستباف مشهد تا 10 خرداد ماه در نمايشگاه بين المللي مشهد داير است.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن