تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806355488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيش فعالي در بزرگسالان موجب از دست رفتن 20 روز كاري در سال مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بيش فعالي در بزرگسالان موجب از دست رفتن 20 روز كاري در سال مي شود
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): نتايج يك تحقيق بين المللي نشان مي دهد اختلال بيش فعالي كمبود توجه كه تا بزرگسالي ادامه داشته باشد مي تواند باعث از دست رفتن دستكم 20روز كاري در سال شود.


به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از واشنگتن، اختلال بيش فعالي كمبود توجه كه همواره يك مشكل خاص كودكان محسوب مي شود اولين بار در سال 1845 توسط پزشكي به نام دكتر فيليپ هاينريش هافمن تشريح شد.
اخيرا مشخص شده است بيش فعالي در برخي افراد تا بزرگسالي ادامه پيدا مي كند و با توجه به اين موضوع ، محققان به ارزيابي تاثير اين اختلال در كارگران پرداختند.
اين تحقيقات به سرپرستي دكتر رون ده گراف از موسسه اعتياد و سلامت رواني هلند نشان داد نداشتن قدرت تمركز حواس منجر به از دست رفتن 1/22 روز كاري در سال از جمله 7/8 روز غيبت بيشتر از محل كار مي شود.
محققان مي گويند غربالگري كارگران از نظر اختلال بيش فعالي و ارايه درمان ، در نهايت براي كارفرمايان مقرون به صرفه خواهد بود.
دكتر رونالد كسلر از دانشگاه هاروارد و نويسنده اين گزارش مي گويد از آنجا كه بيش فعالي در بزرگسالان به صورت پنهان است، شمار واقعي آنان روشن نمي شود.
كسلر به اشاره به عوارض بيش فعالي شامل غيبت از محل كار، بروز حوادث و عملكرد پايين ، اين اختلال را مشكل بزرگي توصيف مي كند.
كسلر مي گويد پرداخت هزار دلار هزينه درمان كارگراني كه دچار افسردگي مي تواند از 4 هزار دلار كاهش بهره وري پيشگيري كند.
ليندا اندرسون رييس انجمن اختلال بيش فعالي بزرگسالان مي گويد درمان و حمايت هاي محيط كاري مي تواند در اين زمينه حياتي باشد.
اندرسون كه خود در اين تحقيق مشاركت نداشته است مي گويد بيشتر مردم بيش فعالي را مشكل كودكان مي دانند، اما وقتي اين اختلال تا بزرگسالي ادامه يابد افراد در محيط كار خود دچار مشكل مي شوند و نياز به كمك خواهند داشت.
او مي افزايد تحقيق جديد ميزان بيش فعالي را در بزرگسالان كمتر از حد واقعي برآورد كرده است زيرا بسياري از مبتلايان بيكار هستند كه در اين تحقيق بررسي نشده اند.
محققان دريافتند بيشترين كاهش بهره وري به صورت كاهش كيفيت و كميت كار نمود پيدا مي كند نه غيبت از محل كار .
بسياري از كارفرمايان غيبت گاه به گاه را جزو هزينه هاي كاري محسوب مي كنند، اما معمولا انتظار دارند كارگران هنگامي كه حضور دارند كار كنند.
كشف اين نكته كه بيشترين كاهش كارايي مرتبط با بيش فعالي در روزهاي كاري رخ مي دهد ، از نظر يك كارفرما ناراحت كننده و قابل توجه است.
محققان در اين مطالعه 7 هزار و 75 كارگر 18 تا 44 ساله را در 10 كشور بررسي كردند. بطور ميانگين 5/3 درصد اين افراد دچار بيش فعالي كمبود توجه بودند.
نتايج اين تحقيق در شماره آنلاين مجله Occupational and Environmental Medicine (طب كار و محيط زيست) منتشر شده است.
در سال 2006 تحقيقي به سرپرستي كسلر نشان داد 4/4 درصد بزرگسالان 18 تا 44 ساله در آمريكا علايم بيش فعالي دارند و از ناتواني رنج مي برند.
تحقيق جديد ميزان بيش فعالي را در كارگران آمريكايي 5/4 درصد برآورد كرده است كه به طور ميانگين منجر به از دست رفتن 3/28 روز كاري در سال مي شود.
بالاترين آمار بيش فعالي با 3/6 درصد مربوط به فرانسه بود، اما روزهاي كاري از دست رفته 1/20 روز در سال برآورد شد.
درصد بيش فعالي در بزرگسالان و تعداد روزهاي كاري از دست رفته به ترتيب لبنان با 9/0 درصد و 4/19 روز، اسپانيا با 3/1 درصد و 1/1 روز كاري، كلمبيا 9/1 درصد و 4/29 روز كاري ، مكزيك 4/2 درصد و 1/6 روز كاري، ايتاليا 4/3 درصد و 2/22 روز كاري، آلمان با 5/3 درصد و 6/13 روز كاري، بلژيك با 7/3 درصد و 5/16 روز كاري مشاهده شد. در مورد هلند با 9/4 درصد بيش فعالي محققان متوجه بهبود عملكرد كاري در اين كشور شدند. اما براي بهبود عملكرد كارگران مبتلا به بيش فعالي در هلند توضيحي داده نشده است.
در تحقيق جداگانه اي كه به تازگي منتشر شد محققان به سرپرستي كسلر دريافتند اختلالات مهم رواني ساليانه منجر به از دست دادن 193 ميليارد دلار درآمد افراد مي شود.
اين تحقيق در مجله American Journal of Psychiatry منتشر شده است.
در تحقيق جديد بين المللي علاوه بر شركتهاي داروسازي ، سازمان جهاني بهداشت و موسسه ملي بهداشت رواني آمريكا نيز حمايت هايي به عمل آورده اند.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 419]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن