تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816373147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رحيم‌ مشايي در جشنواره ميراث فرهنگي: رسانه‌ها در ميراث فرهنگي دغدغه‌آفرين بوده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رحيم‌ مشايي در جشنواره ميراث فرهنگي: رسانه‌ها در ميراث فرهنگي دغدغه‌آفرين بوده‌اند
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از رسانه‌ها براي دغدغه آفريني آن‌ها تشكر كرد و گفت: رسانه‌ها مي‌توانند در ايجاد حساسيت در مسئولان نسبت به موضوعات ميراث فرهنگي مؤثر باشند.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، اسفنديار رحيم‌مشايي، صبح امروز در مراسم اختتاميه سومين جشنواره ميراث فرهنگي اظهار داشت: امروز در اين مراسم افراد مزد توجه و فهم ارزش‌هاي تاريخي را دريافت مي‌كنند و بايد به عنوان يك نعمت بزرگ از اين پيشرفت در حفظ و حمايت ميراث فرهنگي شكرگزار باشيم.
وي در ادامه گفت: در بحث ميراث فرهنگي پيگيري و برنامه‌ريزي، توجه بيشتر دولت، ورود نخبگان، و ايجاد يك جريان توفنده به عنوان مهم‌ترين ذخيره تاريخي نياز است.
فريبرز دولت‌آبادي، معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز در اين مراسم با اشاره به اين‌كه سال گذشته سال پرخبري در حوزه ميراث فرهنگي بود، گفت: در سال گذشته در هر جلسه ميانبخشي‌ كه شركت مي‌كردم عمده مطالب مطرح شده در مورد ميراث فرهنگي بود.
وي اظهار داشت: انتقاد رسانه‌ها از حوزه ميراث فرهنگي بايد عميق‌تر صورت بگيرد و مبتني بر يك راهبرد باشد.
دولت‌آبادي ادامه داد: هم‌اكنون حساسيت افكار عمومي در رابطه با حوزه ميراث فرهنگي افزايش يافته است و به ارزش و جايگاه اين حوزه پي برده‌اند و دليل روشن اين موضوع نيز حضور عده كثيري از اصحاب رسانه در اين مراسم است.
وي تصريح كرد: اين جشنواره مقطع خوبي است تا همه پتانسيل‌ها استفاده كنيم و سال آينده فضاي جشنواره متفاوت با امسال باشد و جايگاه واقعي خود را به دست آورد.
دولت‌آبادي با تشكر از تعامل رسانه‌ها با سازمان گفت: موضوع ميراث و حفاظت از آن منجر به تعامل بيشتر ما با رسانه‌ها مي‌شود، گاهي اوقات موضوعات مطرح شده در رسانه‌ها چالش‌برانگيز است و رسانه‌ها بهترين كمك‌رسان ما در اين عرصه بوده‌اند كه اين تعامل در جهت كمك به ارتقاي حوزه ميراث فرهنگي است و تعامل رسانه‌ها با سازمان ميراث فرهنگي كمك بزرگي براي ما بوده است تا به كمي‌ها و كاستي‌هاي اين حوزه پي ببريم و اميدواريم اين تعامل در جهت كمك به ارتقاي حوزه ميراث فرهنگي باشد.
رضا موسوي مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان ميراث فرهنگي‌ در مراسم اختتاميه سومين جشنواره سراسري ميراث فرهنگي و رسانه با ارائه گزارشي از مراحل برگزاري اين جشنواره گفت: بدون شك رسانه‌ها با كاركردهاي اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي، نقشي شگرف و تعيين كننده در ترويج فرهنگ صيانت از ميراث فرهنگي و معرفي آن به مخاطبان ايفا مي‌كنند.
وي اظهار داشت: با توجه به جايگاه ويژه و منحصر به فرد رسانه‌ها در اين عرصه، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همواره كوشش كرده است تا با تشويق فعالان رسانه‌اي از اين ظرفيت به بهترين وجه در پيشبرد اهداف سازمان در حوزه فرهنگسازي بهره‌مند شود.
موسوي ادامه داد: اداره كل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري پس از دو دوره تجربه موفق در برگزاري جشنواره رسانه‌اي ميراث فرهنگي و با توجه به استقبال خوب اهالي رسانه، اقدام به برگزاري سومين دوره جشنواره به صورت گسترده‌تر و با بخش‌ها و حوزه‌هاي موضوعي متنوع‌تر كرد.
وي اظهار داشت: محورهاي موضوعي بخش سراسري جشنواره، كاربري‌هاي گردشگري آثار تاريخي، جلوه‌هاي متنوع ميراث فرهنگي، ميراث فرهنگي و توسعه پايدار، راهكارهاي شناسايي و معرفي مواريث فرهنگي، حفظ، احيا و مرمت آثار فرهنگي و تاريخي، حفظ و صيانت از ميراث فرهنگي در ابعاد ملي و بين‌المللي، چالش‌ها، موانع و راهكارهاي ثبت آثار در عرصه ميراث فرهنگي، ادبيات، هنر و ميراث فرهنگي
مشاركت مردمي و ميراث فرهنگي، ميراث فرهنگي ايران و جايگاه جهاني بوده است.
موسوي ادامه داد: جشنواره هم‌چنين داراي يك بخش ويژه با سه محور موضوعي، جايگاه موزه‌ها و گنجينه‌ها در ميراث فرهنگي، نقش رسانه‌ها در فرهنگسازي و اطلاع رساني صحيح در عرصه ميراث فرهنگي و
ميراث فرهنگي و نقش نهادهاي آموزشي بوده است.
وي تصريح كرد: اهميت ذاتي و تنوع و گستردگي مقوله ميراث فرهنگي باعث توجه ويژه فعالان عرصه رسانه اعم از روزنامه‌نگاران، عكاسان خبري و مستند سازان به اين حوزه شده است، از اين رو سومين جشنواره سراسري ميراث فرهنگي و رسانه در چهار گروه نشريات و خبرگزاري‌ها، توليدات ديداري، توليدات شنيداري و عكس برگزار و براي نخستين بار قالب‌هاي پويانمايي، نماهنگ و فيلم‌هاي يك دقيقه‌اي به جشنواره افزوده شد.
موسوي اظهار داشت: پس از انتشار فراخوان، در مجموع تعداد 3132 اثر در بخش سراسري (در قالب‌هاي خبر، گزارش خبري، گزارش توصيفي، گزار تحقيقي و تحليلي، گفت وگو، مقاله، نقد، يادداشت و سرمقاله
( تعداد 385 اثر در بخش عكس، تعداد 233 اثر در بخش توليدا ديداري و تعداد 48 اثر در بخش توليدات شنيداري (در مجموع 3798 اثر) به دبيرخانه جشنواره ارسال شد.
وي گفت: هيئت داوران نهايي جشنواره، پس از داوري آثار پديد آورندگان 63 اثر رسانه‌اي را شايسته انتخاب تشخيص دادند.
موسوي ادامه داد: در تركيب اعضاي هيئت داوران اين دوره از جشنواره علاوه بر اساتيد شاخص روزنامه‌نگاري و علوم ارتباطات، شماري از كارشناسان خبره و متخصص حوزه ميراث فرهنگي نيز حضور داشتند.
وي اضافه كرد: در بخش آثار مكتوب و خبرگزاري‌ها دكتر سيد طه هاشمي، محمد مهدي فرقاني، حسين قندي، مجيد رضاييان، يونس شكرخواه، فريدون صاديقي، مهدي منتظر قائم، حميد رضانوروزي طلب، رسول وطن دوست، حسن فاضلي نشلي، فريبرز دولت آبادي و ليلا رستگار كار داوري آثار ارسالي را بر عهده داشتند.
موسوي ادامه داد: كار داوري بخش آثار ديداري جشنواره توسط محمود كلاري، پيروز كلانتري و دكتر حسين جعفري انجام شد و داوري بخش عكس بر عهده سيف‌اله صمديان، جاسم غضبانپور و سعيد محمودي ازناوه بود. هم‌چنين احمد شيشه‌گران، عبدالحسين قلعه قوند و محمد نبي خسروي داوري آثار شنيداري را بر عهده داشتند.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن