تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806680173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهزاد نبوي با تحريم تلويحي انتخابات رياست جمهوري آينده: خاتمي بيايد معجزه‌اي نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: بهزاد نبوي با تحريم تلويحي انتخابات رياست جمهوري آينده: خاتمي بيايد معجزه‌اي نمي‌شود
بهزاد نبوي در گفتگو با يك روزنامه صبح ضمن مرور خاطرات انتخابات دوم خرداد و نااميدي همه‌طيف‌ها از رئيس‌جمهور شدن خاتمي به انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده اشاره كرد و با زير سوال بردن انتخابات در كشور گفت: اگر چهره اي مانند خاتمي مطرح نباشد و امكان راي آوردن پايين بيايد در آن زمان بايد بررسي كرد كه با شرايط ايجاد شده از طرف حكومت وارد شدن در عرصه انتخابات صحيح است يا خير؟


به گزارش باشگاه جواني برنا، بهزاد نبوي در گفتگو با ويژه نامه يك روزنامه صبح به مقدمات شكل گيري دوم خرداد 76 اشاره كرد و نكات قابل تاملي را ذكر كرد.
وي فرد مورد نظر گروه‌هاي پيروخط امام جهت انتخابات 76 را مير حسين موسوي عنوان كرد و گفت: تصور اين بود كه آقاي موسوي هم از نظر رأي آوردن و هم از نظر اجماع، ميان تمام گروههاي چپ اسلامي مناسب ترين گزينه است.

وي ضمن توصيف خوشحالي گروه ها از انتخاب موسوي ، آنرا مقطعي دانست و افزود: پس از اجماع به دست آمده ناگهان از طريق خبرگزاري جمهوري اسلامي، پيامي از آقاي موسوي دريافت شد مبني بر انصراف ايشان از نامزدي در انتخابات. نبوي در بخش ديگري از مصاحبه، به انتخاب سيدمحمد خاتمي جهت نامزدي انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: در يكي از جلسات ماهانه بحث اينكه آقاي خاتمي به عنوان نامزد مطرح شود، عنوان شد. آقاي خاتمي هم نفي نكرد و نامزدي ايشان مورد استقبال گروههاي چپ و خط امام قرار گرفت.

وي با اشاره به عكس العمل خاتمي نسبت به انتخابش افزود: خاتمي در مقابل اين انتخاب استنكاف نكرد اما استقبال ايشان در بعضي موارد دچار ترديد مي شد.

وي دليل پيروزي خاتمي در سال 76 را ديدگاه ها و مواضع او اعلام كرد؛ وي ادامه داد: تصور هيچ يك از اين نبود كه آقاي خاتمي رييس جمهور شود؛ ما تصور نمي كرديم آقاي خاتمي بتواند چنين رأي به دست آورد ولي ديدگاه هاي او و مواضعش سبب شد آراي عظيمي را به كسب كرده و رييس جمهور شود. نماينده مجلس ششم، با اشاره به انتخابات رياست جمهوري آينده راهكار پيروزي اصلاح طلبان را حضور خاتمي دانست.

بنا بر اين گزارش عضو سازمان مجاهدين، عدم حضور خاتمي را موجب ايجاد مشكلات بسياري در بين اصلاح عنوان كرد و گفت: اگر آقاي خاتمي وارد نشود، كار دشوارتر و بحث اجماع از اهميت بيشتري برخوردار مي شود.

نبوي در عين حال كه از عدم حضور خاتمي صحبت كرد، بحث حضور يا عدم حضور وي را مطرح كرد و گفت: اگر چهره اي مانند خاتمي مطرح نباشد و امكان راي آوردن پايين بيايد در آن زمان بايد بررسي كرد كه با شرايط ايجاد شده از طرف حكومت وارد شدن در عرصه انتخابات صحيح است يا خير؟

وي ضمن تحليل اوضاع اصلاح طلبان و مسائل داخلي اين گروه راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري را اينگونه عنوان كرد: اگر وارد شديم قطعاً بايد با اجماع وارد شويم ولي اگر در انتخاب كانديدا تفرق باشد و كار از آقاي خاتمي بگذرد، ممكن است مصلحت عدم شركت باشد.

نبوي در بخش ديگري از مصاحبه، سخنان خود را به انتخابات مجلس هشتم اختصاص داد و مدعي شد: مردم قبل از انتخابات و پيش از رد صلاحيت ها اميدوارتر بودند. اما رد صلاحيت ها سبب شد مردمي كه آمادگي حضور در انتخابات را داشتند نا اميد شوند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا سلامت در انتخابات وجود دارد يا نه گفت: خير به سلامت انتخابات ايمان ندارم زيرا ما دستگاه اجرا و نظارت را يك دست و كاملا سياسي مي دانيم ، وقتي كساني در وزارت كشور به هيات هاي اجرايي بخشنامه كنند كه چه كساني بايد رد صلاحيت شوند، مشخص است كه در اجرا چه خواهد گذشت.

نبوي همچنين با زير سوال بردن انتخابات مجلس هشتم، اعلام درصدهاي مشاركت مردم از سوي دولت را كار مشكلي ندانست و در اظهاراتي عجيب افزود: در انتخاباتي كه اجرا و نظارت در دست يك جناح باشد، اعلام عدد و رقم و درصد ها كار مشكلي نيست. در اين انتخابات گفته شده 60 درصد مشاركت داشته اند در حالي كه با آمار و ارقام خودشان جور در نمي آيد. حتي مي توانستند بگويند 70 تا80 درصد چه كسي محاسبه مي كند؟ وي البته به اين اشاره نكرد كه اگر اينگونه بوده است، انتخابات مجلس ششم و دولت هشتم نيز زير سوال است.

نماينده مجلس ششم انتخاب خاتمي به رياست جمهوري را در حاليكه فاقد معجزه هايي در اوضاع كشور مي دانست، عنوان كرد و گفت: مردم بايد بدانند اگر آقاي خاتمي رئيس جمهور شود، معجزه اي نخواهد كرد ولي ممكن است با استفاده از تجربيات قبل، چند قدم جلوتر رود. آن ها بايد بدانند كه كار اصلاحي با انقلاب تفاوت دارد.

نبوي در پايان مصاحبه‌اش، ضمن اشاره به حضور برخي از اصلاح طلبان در رسانه هايي مثل صداي آمريكا، آن را بي‌فايده دانست و ادامه داد: اين نوع برنامه ها اثر وضعي ندارد، تحول از درون كشور بايد ايجاد شود.(!!)
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 303]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن