تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816686317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نظام بانكي كشور را باتاخيري 20ساله اصلاح مي كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نظام بانكي كشور را باتاخيري 20ساله اصلاح مي كنيم
رييس كل بانك مركزي با تاكيد بر اصلاح ساختار نظام بانكي كشور گفت:ساختار نظام بانكي كشور با 20 سال تاخير در سال جاري اصلاح مي شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا،"طهماسب مظاهري"در هجدهمين كنفرانس سياست هاي پولي و ارزي به مقايسه رشد اقتصادي 9 ماهه سال 86 با سال 85 پرداخت و گفت: ميزان توليد ناخالص داخلي در سال 86 معادل 2/7 درصد است كه در مقايسه با رقم 4/6 دهم درصدي سال 86 نزديك به يك درصد افزايش دارد.

وي با بيان اينكه صنعت با 6/12 درصد بيشترين رشد توليد ناخالص داخلي در سال 86 را به خود اختصاص داده است، افزود:رشدتوليد ناخالص ملي بدون احتساب درآمدهاي نفتي در سال 86 معادل 9/7 درصد بوده كه اين عدد حكايت از توانمندي نظام اقتصادي و امكانات كشوري دارد.

رييس كل بانك مركزي رشد بخش كشاورزي در 9 ماهه سال 85 را 7/4 درصد عنوان كرد و گفت:ين ميزان در سال 86 به عدد 9/6 افزايش يافته است.

وي با بيان اينكه بخش كشاورزي يكي از سالم ترين بخش هاي اقتصادي كشور است،گفت: خوشبختانه بيش از 90 درصد از ساختار اقتصادي بخش كشاورزي از دولتي شدن مصون مانده است.

مظاهري تصريح كرد:يكي از جهت گيري ها و استعدادهاي قابل توجه و بالقوه كشورمان بر نظام بانكي بخش كشاورزي است كه بايد توجه جدي به آن داشت.

وي يكي از مهمترين محورهاي توسعه را خصوصي سازي عنوان كرد و گفت:مشكل خصوصي سازي در بخش كشاورزي به دليل كمبود حضور بخش دولتي بسيار كمتر از بخش هاي صنعت ، حمل و نقل و خدمات خواهد بود.

رييس كل بانك مركزي با اشاره به افزايش قيمت مواد غذايي در جهان سرمايه گذاري در بخش كشاورزي را توجيه پذير دانست و افزود:با توجه به وجود ظرفيت هاي خالي و متعدد در بخش كشاورزي بايد سرمايه گذاري هاي دولت و بانك ها در اين بخش افزايش يابد.

وي ميزان برداشت از حساب ذخيره ارزي با احتساب در آمد در سال 86 را 38/8ذكر كرد و گفت:بخش صنعت و حمل و نقل با 88/10 درصد بيشترين ميزان برداشت از حساب ذخيره ارزي را به خود اختصاص داده اند.

مظاهري با اشاره به رشد 4/26 درصدي صادرات غير نفتي در 11 ماهه سال گذشته اضافه كرد: ميزان صادرات غير نفتي به 3/14 ميليارد دلار در سال گذشته مي رسد.
رييس كل بانك مركزي رشد نقدينگي در سال 86 رانسبت به سال 85 حدود7/27 درصد ذكر كرد و گفت:اين ميزان از اواسط مهر تا دي ماه سال گذشته به بيش از 35 درصد مي رسد.

مظاهري رشد نقدينگي را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: مازاد رشد اقتصادي حاصل شده، افزايش سطح اقتصادي كشور را به همراه دارد.

به اعتقاد وي تركيب نقدينگي و رشد آن در سال 86 از رشد مناسبي برخوردار بوده است؛ اما تا حد قابل قبول و متعادل فاصله دارد.

رييس كل بانك مركزي در ادامه تصريح كرد:رشد سرمايه گذاري نهادهاي مالي در اقتصاد به مثابه خون رساني به بدن انسان است.

وي رشد سرمايه گذاري نهادهاي مالي در سال گذشته را مطلوب عنوان كرد و گفت: رشد نقدينگي در سال 86 نه تنها متعادل تر بوده بلكه از تركيب مناسب تري نيز برخوردار شده است؛به طوري كه از رشد ناشي از پايه پولي ياتزريق بانك مركزي در اقتصاد جلوگيري شده و تامين نقدينگي از طريق رشد نهادهاي مالي تا حد زيادي افزايش يافته است.

مظاهري محدوديت در اضافه برداشت بانك ها را از اقدامات اوليه سال 86 عنوان كرد و افزود: با توجه به آثار و تبعات منفي اضافه برداشت از منابع بانك مركزي اين امر به پايين ترين ميزان خود در سال 86 رسيده است.

مظاهري تورم را از نتايج اضافه برداشت از منابع بانكي دانست و گفت:بانك ها مي توانند از طريق جمع آوري منابع سرگردان جامعه ضمن افزايش سرمايه و قدرتمند شدن ، تسهيلات مناسب تري نيز در اختيار متقاضيان قرار دهند.

وي با اشاره به موافقت بانك مركزي با پيشنهاد افزايش سرمايه برخي از بانك ها در سال گذشته تصريح كرد:در سال جاري سازماندهي نظام هاي پولي فعال غير متشكل در قالب افزايش سرمايه محقق مي شود.

مظاهري در رابطه با تحليل نقدينگي و تورم اظهار داشت:مفاهيم تئوريك ، علمي ، پايه اي و بديهي را بايد در قالب طرح قابل انتقال به مديران غير مالي ، حكومتي و دولتي ارائه داد.

به گفته وي عدم بيان صحيح ، كامل و قابل انتقال مسايل بانكي از عمده ضعف هاي بانك مركزي و نظام بانكي كشور است.

رييس كل بانك مركزي حفظ ارزش مالي سپرده گذاران را وظيفه اصلي بانك ها عنوان كرد و گفت:بايد تسهيلات و ابزارهاي بانكي در جهت تنوع بخشي به روش هاي مختلف از جمله تامين در آمد سالم ، براي سپرده گذاران ختم شود.

بنابراظهارات وي ما بايد در نظام بانكي به دنبال تعيين روشي بر مبناي مسايل ارزشي ، فقهي و اسلامي باشيم.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 363]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن