تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814256534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«راديوي نو و سنتي» و «آينده‌ي جشنواره بين‌المللي راديو» گزارشي از نظرات عليرضا نوري و مسعود احمدي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: «راديوي نو و سنتي» و «آينده‌ي جشنواره بين‌المللي راديو» گزارشي از نظرات عليرضا نوري و مسعود احمدي
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

«راديوي نو و سنتي» و «آينده‌ي جشنواره بين‌المللي راديو» با حضور مسعود احمدي(مدير جديد راديو جوان و دبير دهمين جشنواره‌ي بين‌المللي راديو) و دكترعليرضا نوري (مدير راديو ايران و دبير نهمين جشنواره‌ي بين‌المللي صدا) در «دو قدم مانده به صبح» با اجرا و كارشناسي محمدجعفر خسروي به بحث گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون و راديوي ايسنا، عليرضا نوري دبير نهمين جشنواره راديو، در خصوص مدل راديوي نو در ايران خاطرنشان كرد: «راديو جوان» راديوي نويي است كه ادبياتي نو وارد اين عرصه كرد چرا كه راديو جوان در زمينه نوع ادبيات گوينده و ساختار برنامه سنت‌شكني كرده است. اين شبكه تجربيات موفقي از قبيل برنامه گلبرگ (گفت‌وگو محور)، چهارراه جواني، تابستان نه شب سلام، كلبه تابستاني، شب‌بخير دانشمند و روي خط جواني را دارد.

وي افزود: راديو جوان پايه‌گذار حركت‌هاي خوبي شد. سال 1378 در اوج كشمكش‌هاي سياسي اين شبكه در جذب مخاطب به راديو موفق بود. از اين طريق سازمان صداوسيما توانست تربيوني در آن‌زمان براي طيف‌هاي مختلف جوانان باشد. البته راديوي نو ويژگي‌هاي ديگري نيز دارد اما چنين راديويي را مي‌توان نو دانست.

دبير نهمين جشنواره بين‌المللي راديو با اشاره به جشنواره امسال نيز گفت:تقريبا از شهريورماه سال گذشته برنامه‌ريزي در خصوص جشنواره را شروع كرديم. ما بايد از يك نگاه دروني خارج مي‌شديم و نگرش جهاني پيدا مي‌كرديم. چنين جشنواره‌هايي با هزينه مردم برگزار مي‌شود، درست نيست كه به چند دستاورد بسنده كنيم بلكه نوعي نگاه فرهنگي بين‌المللي هدف ما بود.

وي تصريح كرد: بازخورد حضور ميهمانان خارجي هدف جشنواره نهم را محقق كرد. از بازخوردهاي آن‌ها چنين به نظر مي‌رسيد كه تصور آن‌ها در خصوص ايران نسبت به قبل كاملا تفاوت كرده است. آن‌ها حاميان رسانه هستند نگرش آن‌ها در برنامه‌ها تأثير مي‌گذارد. اين يك دستاوري براي جشنواره امسال كافي بود. اما دستاوردهايي نيز در زمينه برنامه‌سازي و مسايل نرم‌افزاري و سخت‌افزاري را نيز به دست آورديم.

نوري گفت: ارزيابي داوران خارجي اين بود كه برنامه‌هاي راديويي در ايران از نظر محتوا حرفي براي گفتن دارند. ما بايد در اين زمينه رقابت را در صورت تنگاتنگ ادامه دهيم و بتوانيم تجربيات خود را به ديگران منتقل كنيم.

به گزارش ايسنا، در ادامه برنامه‌ مسعود احمدي مدير راديو جوان درباره‌ي «راديوي نو و سنتي» خاطرنشان كرد: مهم‌ترين نكته براي هر شبكه موضوع‌يابي است. موضوع مدام در حال تعيير است. به طبع آن راديو نيز درحال حركت است. بنابراين تمام راديوها با تمام قدمتشان جديد هستند.

وي افزود: مساله ديگر در زمينه راديوهاي نو، مشخص‌شدن زبان معيار است.برنامه‌سازان به دنبال اين هستند كه مخاطب را جذب كنند. بنابراين نوع زبان را بايد مخاطب بپذيرد، اما نبايد عوام‌پسند باشد.

دبير جشنواره دهم با بيان اين‌كه جشنواره آينده را با شركت سه شبكه راديويي جديد (خانواده، نمايش، آوا و نوا) برگزار خواهيم كرد، ادامه داد: به گذراندن 9 دوره، جشنواره راديو درحال پيشرفت است. اين مساله را از سطح بالاي مقالات، محورها و ميهمانان مي‌توان درك كرد. راديو در ايران پس از گذراندن سه دهه وارد عرصه بين‌المللي شده است و اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي آسيا و اقيانوسيه ( ABU )، راديوي ايران را به رسميت مي‌شناسد كه اين حركت رو به رشد در جشنواره‌هاي آينده بايد روبه‌ رشدتر باشد.

نوري نيز با اشاره به كاربرد زبان معيار در راديو خاطرنشان كرد: هر شبكه‌اي زبان معيار خاص خودش را مي‌طلبد. چنان‌چه بخواهيم ادبيات را در راديو جوان به كار ببريم، در اين صورت از زبان معيار در جوان چگونه بايد استفاده كنيم.

احمدي هم در پايان بر اين كه «صدايمان را با بهترين محتوا به مخاطب عرضه كنيم» تاكيد كرد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 345]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن