تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818948646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محسن پرويز اعلام كرد: هزار نفر منتظر مجوز تأسيس انتشارات‌ هستند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: محسن پرويز اعلام كرد: هزار نفر منتظر مجوز تأسيس انتشارات‌ هستند
جام جم آنلاين: معاون فرهنگي وزارت فرهنگي و ارشاد اسلامي‌ گفت: يك‌هزار نفر در كشور در نوبت دريافت مجوز تأسيس انتشارات هستند. وي پرداخت مستقيم يارانه‌ كتاب به طلاب و دانشجويان و افزايش خريد كتاب از ناشران را از جمله تمهيدات جايگزين دراين زمينه ذكر كرد و افزود:‌ سال گذشته، 250 ميليارد ريال كتاب خريداري و حدود 600هزار كارت الكترونيك خريد كتاب براي طلاب و دانشجويان و اهالي فرهنگ صادر شد.


محسن پرويز در گفتگو با ايسنا ، افزود:‌ در اين زمينه، هيأت‌هايي كه قانون مشخص كرده، تشكيل جلسه مي‌دهند و براي صدور مجوز اقدام مي‌كنند.

او اظهار كرد: براي صدور مجوز چاپخانه نبايد سختگيري شود و در صورت كامل بودن مدارك و شرايط، مجوز لازم بايد صادر شود.

پرويز تعداد ناشران داراي مجوز نشر در كشور را حدود 8900 نفر ذكر كرد و افزود:‌ از اين تعداد، چهارهزار انتشارات كه در سال ، حدود چهار عنوان كتاب منتشر مي‌كنند، ساليانه پروانه خود را تمديد مي‌كنند.

معاون فرهنگي وزارت ارشاد افزود: از چهارهزار ناشر، حدود 600 ناشر در حوزه‌ نشر به صورت حرفه‌اي كار مي‌كنند و در واقع حرفه‌ اصلي آن‌ها، انتشار كتاب است.

او درباره‌ حذف يارانه‌ كاغذ ، گفت:‌ ناشران فعال خود متقاضي حذف يارانه كاغذ بودند كه در چارچوب مصوبه‌ مجلس و قانون برنامه چهارم توسعه و بر اساس ابلاغ كميسيون اقتصاد در اين زمينه، مصارف جايگزين كاغذ پيش‌بيني شده بود.

وي پرداخت مستقيم يارانه‌ كتاب به طلاب و دانشجويان و افزايش خريد كتاب از ناشران را از جمله تمهيدات جايگزين دراين زمينه ذكر كرد و افزود:‌ سال گذشته، 250 ميليارد ريال كتاب خريداري و حدود 600هزار كارت الكترونيك خريد كتاب براي طلاب و دانشجويان و اهالي فرهنگ صادر شد.

پرويز ميزان يارانه‌ كتاب را براي طلاب و دانشجويان به ازاي هر نفر ، 300 هزار ريال عنوان كرد.

او برپايي نمايشگاه‌هاي كتاب را در ارتقاي سطح كتاب و كتابخواني مثمرثمر دانست و افزود:‌ اين نمايشگاه‌ها با هدف فراهم آوردن زمينه‌ي دسترسي آسان مخاطبان به كتاب با قيمت مناسب پيش‌بيني شده است.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 456]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن