تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814680421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رعايت بهداشت بهترين راهكار براي پيشگيري از بروز بيماريهاي انگلي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رعايت بهداشت بهترين راهكار براي پيشگيري از بروز بيماريهاي انگلي است
كرج - رييس موسسه تحقيقات واكسن و سرم‌سازي رازي گفت: رعايت نكات بهداشت فردي و اجتماعي و بهسازي محيط بهترين راهكار براي پيشگيري از بروز بيماريهاي انگلي است .

دكتر عبدالحسين دليمي روز سه شنبه در ششمين همايش ملي و اولين كنگره منطقه‌اي انگل شناسي و بيماريهاي انگلي در كرج افزود: تحقيقات خوبي در زمينه مبارزه و كنترل اين نوع بيماريها مانند مالاريا و سالك در كشور با همكاري وزارت بهداشت انجام شده است.

وي يادآور شد: براساس آمار سال گذشته ‪ ۱۶‬هزار نفر بيمار مبتلا به بيماري مالاريا در كشور تحت درمان قرار گرفتند كه اغلب آنان در جنوب شرق كشور ساكن بودند.

وي خاطرنشان كرد: برخي از اين بيماريها مانند سالك ازطريق افراد بيمار كه از كشورهاي همسايه مانند عراق، افغانستان و پاكستان وارد كشور مي‌شوند به هموطنان سرايت مي‌كند.

دليمي گفت: اين موسسه امسال ‪ ۱۵‬هزار دز واكسن سالك بنا به در خواست سازمان بهداشت جهاني براي ارسال به كشور سودان توليد كرده است .

وي افزود: برخي ديگر از بيماريهاي انگلي مانند كيست هيداتيك ازطريق مدفوع حيواناتي مانند سگ به انسان منتقل مي‌شود كه موجب بروز بيماري دراندامهاي مختلف فرد همچون كبد، ريه ، مغز مي‌شود كه تنها راه درمان آن انجام جراحي است .

دليمي ادامه داد: صاحبان سگهاي نگهبان و گله براي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري،ا ضمن رعايت نكات بهداشتي، حداقل هر شش ماه يك بار داروي مبارزه با اين بيماري را به سگ خود بخورانند.

وي ، آگاهي نداشتن حدود ‪ ۷۰‬درصد مردم از بيماريهاي حيوانات مانند سگ را از دلايل عمده آلودگي در اين زمينه ذكر كرد .

دراين همايش سه روزه كه با شركت حدود ‪ ۴۰۰‬نفر از استادان، محققان ، كارشناسان و مديران مراكزتحقيقاتي سراسر كشور و تعدادي پژوهشگر خارجي در موسسه تحقيقات واكسن و سرم‌سازي رازي در كرج درحال برگزاري است، ‪۵۵۰‬ مقاله در زمينه بيماريهاي مذكور ارائه مي‌شود كه ‪ ۱۲۰‬مورد سخنراني و مابقي پوستر است .

كارشناسان خارجي شركت‌كننده در اين همايش از كشورهاي نيوزيلند، كره جنوبي، عراق، پاكستان، عمان و لبنان هستند.

اين همايش با همكاري انجمن انگل شناسي ايران و موسسه تحقيقات واكسن و سرم‌سازي رازي برگزار شده است .
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن