تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815958601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با راه اندازي مركزتعالي باليني در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي پروتكل هاي درماني تهيه و ملاك مميزي مراكز درماني تحت پوشش قرارمي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با راه اندازي مركزتعالي باليني در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي پروتكل هاي درماني تهيه و ملاك مميزي مراكز درماني تحت پوشش قرارمي گيرد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

با راه اندازي مركز تعالي باليني به عنوان واحدي براي سياستگذاري نظارت، آموزش پروتكل درماني تهيه و ملاكي براي مميزي مراكز درماني اعم از خصوصي و دولتي قرار مي گيرد.

به گزارش خبرنگار «بهداشت ودرمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكترعليرضا زالي امروز در حاشيه كارگاه تعالي باليني با اعلام اين خبر افزود: بدين ترتيب ارزشيابي و مميزي بيمارستاني، مطب، بازديد از ارايه دهندگان خدمت بر مبناي اين پروتكل درماني به عنوان يك ابزار حاكميتي بشمار مي رود.

وي ادامه داد: اين پروتكل براي پزشك و تيم پزشكي فعال در بيمارستان ها، مطب هاي واحد خيريه دولتي و خصوصي اين امكان را فراهم مي كند تا براساس شواهد علمي و با رعايت حداكثري اصل هزينه اثربخشي و كارايي عمل كنند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با بيان اينكه با مميزي باليني مي كوشيم تا ضمن رعايت استانداردها زمينه را براي تعالي آماده كنيم، گفت: انحراف از استانداردها به بروز مشكل سلامت منجر مي شود كه در اين راستا هم از ابزاري چون بازآموزي، خود آموزي، تمديد مدارك پزشكي بهره مي جويند.

دكتر زالي با اين توضيح كه در دنياي كنوني از اقداماتي براي افزايش هزينه اثربخشي خدمات درماني جامع استفاده مي شود، افزود: از اين رو در سراسر دنيا واحدهايي براي سياستگذاري، نظارت، آموزش و رصد كردن خدمات ارايه شده وجود دارد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اعتقاد به اين كه امروز نمي توان مداخله اي در ارايه خدمت را بدون كيفيت زندگي در نظر گرفت، افزود: اين امر بايد با نگاهي بلند و آينده نگر باشد.

دكتر زالي با تاكيد بر ضرورت توجه بيشتر به مسائل اقتصادي در عين توجه به اثر بخشي مداخلات درماني گفت: تعالي خدمات باليني نيز به معناي ارايه بهترين، معتبرترين و نسبتا ارزانترين خدمات در وجوه مختلف پزشكي است.

وي با بيان اينكه براي رسيدن به اين مرحله وجود دو پيش شرط هدف گذاري و تعيين سياست هاي فردي و كلان و وجود ابزار حاكميتي باليني الزامي است، افزود: از اين رو مي بايست در سيستمي واحد، مستندات مرتبط با بيماريها ارزيابي و از آن بررسي نظام مندي گزينش شود تا پايه اصلي طبابت، شواهد باليني و داده هاي علمي باشد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: در گام بعدي تيمي خدمات باليني را ارزيابي و شواهد حاصل از مرور نقادانه ارزيابي مي شود تا دريابند تا چه ميزان اين خدمات با شرايط بومي و اقليمي ايران سازگاري دارد كه در نهايت به خروج پروتكل درماني براي پاسخگويي به سوالات جديد باليني منتهي مي شود.

دكتر زالي با بيان اينكه هم اكنون اين پروتكل با بهره گيري از صاحبان فرايند گروه هاي باليني و اعضاي هيات علمي در دست تهيه است، گفت: اين كار با همكاري مشترك مركز توسعه آموزش پزشكي و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در دست تهيه است.

به گفته وي، اين مدل در منطقه مديترانه شرقي از طريق سازمان جهاني بهداشت قابل ارايه است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 314]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن