تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805187690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نويسنده و كارگردان مجموعه «راز آرماگدون» در گفت‌و گو با فارس: «راز آرماگدون» به‌دنبال ردپاي كانون‌هاي صهيونيستي در ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نويسنده و كارگردان مجموعه «راز آرماگدون» در گفت‌و گو با فارس: «راز آرماگدون» به‌دنبال ردپاي كانون‌هاي صهيونيستي در ايران است
خبرگزاري فارس: «سعيد مستغاثي» گفت: وجه مهمي از «راز آرماگدون»، جستجوي ردپاي كانون‌هاي صهيونيستي است كه با نشاندن مزدوران وابسته در مناصب كشوري و نظامي، سوق دادن ايران به آرماگدون نقش خود را به مرموزانه‌ترين شكل ايفا كردند.


به گزارش خبرگزاري فارس، مجموعه «راز آرماگدون» يك مستند تلويزيوني 26 قسمتي است كه هرروز در ساعت 30/19 از شبكه خبر سيما پخش مي‌شود. اين مجموعه به دلائل مختلف مورد توجه محققان و علاقمندان به تاريخ و مخاطبان برنامه‌هاي مستند قرار گرفته است ، خصوصا از آن رو كه برخي گوشه‌هاي پنهان و مرموز تاريخ معاصر در اين مجموعه با تكيه براسناد و مدارك متقن نمايش داده مي‌شود و بخش‌هايي از آنچه تاكنون در تواريخ و نوشتجات تاريخي رايج بوده را زيرعلامت سوال مي‌برد. در همين زمينه با «سعيد مستغاثي» ، نويسنده و كارگردان اين مجموعه گفت‌وگويي انجام داده‌ايم كه بخشي از آن را ملاحظه مي‌فرماييد؛

-اصلا چرا «راز آرماگدون»؟ درباره آرماگدون توضيح دهيد.
- آرماگدون صورت يوناني هارمجدون ، نام محلي در كنعان باستان يا فلسطين امروز است ، شهري به نام مجدو در سرزمين فلسطين كه گروهي از بنيادگرايان انجيلي معتقدند در آخرالزمان ،جنگي عظيم در اين شهر روي‏ خواهد داد. باورهاي شبه مذهبي اين گروه از مسيحيان صهيونيست (Zionist Christian) وابسته به فرقه اوانجليكن (كه امروزه حدود 60 ميليون نفر از آمريكاييان از جمله نومحافظه كاران حاكم را دربرمي گيرد) و آرمان آخرالزماني آنها موسوم به «نبرد آرماگدون»، امروزه بحث هاي فراواني را در محافل مختلف سياسي و مذهبي دنيا به پا كرده است.اينكه براساس اين اعتقاد جعلي عنقريب جنگي هسته‌اي در منطقه‌اي به‌نام «هارمجدون» يا «آرماگدون» واقع در فلسطين اشغالي رخ خواهد داد كه در آن رقمي مابين 400 تا 700 ميليون نفر از سپاه شرق (مسلمانان) به عنوان ضد مسيح (Anti Christ) در مواجه با مسيح موعود نابود خواهند شد و افزون برآن دو سوم از مردم روي زمين در اين نبرد نابود خواهند شد. سپس مسيح موعود نزول اجلال خواهند نمود و بقاياي يهوديان دنيا به وي گرويده و تا 1000 سال بر كره زمين حكومت خواهند كرد! اين تصوري است كه اين روزها علاوه بر فيلم‌هاي متعدد هاليوودي و رسانه‌هاي خاص از قريب به 120 كانال ماهواره‌اي وابسته به اوانجليست‌ها و رهبران آنها تبليغ مي‌شود.

-چقدر اين باورها اهميت دارد، تا آن حد كه در سطح وسيعي مطرح شود؟
-اين باورها از آن رو اهميت فوق‌العاده‌اي در فضاي سياسي امروز دنيا پيدا مي‌كند كه صاحبان آنها يعني اوانجليست‌ها (حاكمان كنوني آمريكا) همراه ديگر صهيونيست‌ها، نبض سياست و اقتصاد دنيا را در قبضه خود دارند و جهان را به سمت همان جنگ موردنظرشان سوق مي‌دهند كه آثار فاجعه بارش را هم اينك در همين همسايگي خودمان يعني عراق و افغانستان به عينه شاهد هستيم.

- اين آرماگدون چه رازي دارد كه قرار است در اين مجموعه افشاء شود؟
- براي پي بردن به آن راز اجازه بدهيد تا خود مخاطبان مجموعه پس از تماشاي هر 26 قسمت مكشوفش كنند.

-آيا طرح برپايي رژيم اسراييل با آرماگدون ارتباطي دارد؟
- دقيقا ، در واقع اوانجليست ها (مسيحيان صهيونيست) همراه ديگر صهيونيست‌ها ، براساس آنچه در منابع مكتوب‌شان آورده‌اند، حكومت جهاني خود را از طريق برپايي كشور اسراييل و بازسازي معبد سليمان يعني همان آرمان هاي اشراف يهود دنبال مي‌كنند.

-يعني ماجراي اسراييل از قضيه نيل تا فرات هم گسترده‌تر است؟
- صددرصد. آنها در كتاب ها و مقالات و همچنين همان سند مهم «پروتكل‌هاي زعماي صهيون» به كرات از حكومت جهاني يهود سخن گفته‌اند و نه فقط حاكميت يك كشور و يا يك منطقه از جهان و همين خطر بزرگي براي كل بشريت است كه متاسفانه سعي مي‌كنند، در رسانه‌هاي‌شان، اين مقصد و هدف را پنهان ساخته و با فريب افكار عمومي مردم جهان، در نهايت همه طرح‌ها و برنامه‌هايشان را محدود به سرزمين فلسطين نشان دهند.

- در تبليغاتي كه براي آغاز پخش مجموعه انجام گرفت ، صحبت از تاريخ معاصر و به خصوص وقايع تاريخي يكصدسال اخير ايران شد. مقوله آرماگدون چه ارتباطي با تاريخ معاصر كشور ما پيدا مي‌كند؟
- مجموعه «راز آرماگدون» علاوه برروشن كردن اجمالي خطر عظيم باور آرماگدوني كه تمامي بشريت را تهديد مي‌نمايد، به سابقه تاريخي اين تفكر و باور ضدبشري در اسناد و متون كهن نقب مي‌زند و ريشه هاي آن را در متن معروف به «پروتكل‌هاي زعماي صهيون» مربوط به اواخر قرن نوزدهم جستجو مي‌كند. متني كه عليرغم شبهه‌اندازي‌هاي فراوان، اما سند باارزشي است كه عملكرد ديروز و امروز صهيونيست‌ها در سراسر جهان را به خوبي بازتاب مي‌دهد. بعد از پرداختن به اين موضوع ، به مصاديق اجراي «پروتكل‌هاي زعماي صهيون» در سياست جاري جهاني در اوايل قرن بيستم و خصوصا پس از صدور اعلاميه معروف بالفور در نوامبر 1917 مي‌پردازيم و نفوذ اشراف يهود در دربارهاي سلطنتي به خصوص انگليس و بوجود آمدن روش هاي استعماري را با اسناد منتشر شده در داخل و خارج كشور تبيين مي‌نماييم و از اينجاست كه آرماگدون به عنوان آرمان جنگي صهيونيسم، با تاريخ ميهن ما پيوند مي‌خورد.

- چگونه اين ارتباط به وجود مي‌آيد؟
- دراسناد متعددي كه وجود دارداز جمله برخي روزنامه‌هايي كه پس از كودتاي رضاخان منتشر مي‌شدند، به‌وضوح و بي‌پرده ذكر شده ، طرح برپايي كشور اسراييل در سرزمين فلسطين كه براساس اعلاميه بالفور از سوي دولت بريتانيا تضمين شده بود، مي‌بايست توسط حكومتي ديگر در منطقه كه با كشورهاي عربي هم تضاد تاريخي داشته باشد، حمايت و پشتيباني مي‌گرديد و از همين رو توسط كانون‌هاي وابسته به صهيونيسم طرح روي كارآوردن رژيمي دست‌نشانده و لاييك كه اسلام‌زدايي و ترويج آرمان هاي صهيونيستي در راس برنامه‌هايش قرار داشت را در دستور كار قرار دادند كه اين امر در اسفند سال 1299 با كودتاي رضاخان و سپس در سال 1304 با انقراض قاجاريه و تاسيس سلطنت پهلوي به انجام رسيد. از طرف ديگر هر آنچه در طول حضور مستقيم استعمار انگليس در كشور ما اتفاق افتاده نتيجه حضور بي‌واسطه كانون‌ها و عناصر صهيونيست در پشت پرده اين سياست هاي استعماري بوده است. در همين مجموعه ملاحظه مي كنيد كه در زمان كودتاي سوم اسفند 1299 كليه سياستمداران تعيين كننده مشي دولت بريتانيا صهيونيست بوده اند از ديويد لويد جرج (صدراعظم وقت) تا لرد ريدينگ يا سراسحاق روفوس (نايب السلطنه بريتانيا در هند) تا وينستون چرچيل (وزير جنگ) كه دست پرورده خاندان روچيلد (از سركردگان امپراتوري صهيونيسم) بود و تا ساموئل مونتاگ و هم‌خانواده‌هايش. يعني هرآنچه به نام استعمار انگليس در ايران فاجعه آفريده در واقع جزيي از نقشه‌ها و طرح‌هاي سازمان جهاني صهيونيسم بوده است.

- چه گوشه‌هاي پنهاني از تاريخ معاصر ما در اين مسير مكشوف مي‌شوند؟
- وجه مهمي از مجموعه «راز آرماگدون»، جستجوي ردپاي كانون‌هاي صهيونيستي در تاريخ معاصر كشورمان است كه با نشاندن مزدوران وابسته در مناصب كشوري و نظامي ، به غارت بردن منابع مادي و معنوي و سوق دادن ايران به سمت و سوي همان آرمان مورد نظرشان يعني آرماگدون ، نقش خود را به مرموزانه‌ترين شكل ايفا كردند. در اين مجموعه، براي نخستين بار به نقش پنهان و دسيسه‌گر دو بازوي امپراتوري جهاني صهيونيسم يعني سازمان فراماسونري و فرقه بهاييت به همراه تشكل مشكوكي همچون «انجمن اكابر پارسيان هند» در برآمدن رضاخان و قوام گرفتن رژيم پهلوي تا سال 1357 پرداخته مي‌شود و با اسناد تكان‌دهنده‌اي اين نقش مورد تحليل و بررسي كارشناسان و محققين قرار مي‌گيرد.

- اسناد تصويري و مكتوبي كه مورد استفاده قرار داده ايد تا چه حد جديد و نو هستند؟
- تحقيقا مي‌گويم كه بسياري از اين اسناد براي نخستين بار درمقابل دوربين تلويزيون قرار مي گيرند. از جمله «وصيت نامه خطي اردشير جي ريپورتر» عامل اصلي امپراتوري جهاني صهيونيسم ، از موسسين لژ فراماسوني بيداري ايرانيان ، مامور ارشد سرويس هاي اطلاعاتي غرب و نماينده انجمن اكابر پارسيان هند ، كه سالها رضاخان را با آموزه هاي ماسوني و صهيونيستي تربيت كرد و پرورش داد تا مقطع 1299 كه او را به عنوان فرد مورد نظر به ژنرال آيرونسايد (فرمانده ارتش انگليس در خاورميانه) معرفي كرد تا در كودتايي براي در دست گرفتن حكومت ايران ، حمايت و پشتيباني شود . همچنين اسنادي كه حضور عناصر معروف فراماسونر را پيرامون رضاخان افشاء مي‌كند، اشخاصي مانند محمد علي فروغي،علي اصغر حكمت، محمود جم و احمد متين دفتري كه در راس تمامي سياست‌ها و روش‌هاي ضد اسلامي رضاخان ميرپنج از جمله قضيه كشف حجاب، متحدالشكل كردن لباس‌ها، قرارداد ننگين نفت و بخشيدن بخش‌هايي از خاك ايران به تركيه و عراق و افغانستان براي استحكام پيمان استعماري سعدآباد و ...قرار داشتند. يا سندي مهمي كه ميثاق عناصر مشهور ماسوني مانند سيد محمد صادق طباطبايي و ميرزاكريم خان‌رشتي به همراه بنيانگذار چپ ماركسيسم در تاريخ يكصد سال اخير ايران يعني سليمان ميرزا اسكندري را با رضاخان براي حاكميت پهلوي افشاء مي سازد! و يا سند تكان دهنده‌اي كه درخواست عزيزالله نعيم (رييس انجمن صهيونيست ايران) براي بخشيدن زمين‌هاي حاصلخيز ايران به يهوديان سراسر دنيا و سكونت دادن آنها در ايران در زمان رضاخان را منعكس مي‌سازد و به نوعي حكايت از نقشه عميق صهيونيست‌ها براي تبديل ايران به اسراييل دوم دارد.

- از كارشناسان برنامه بگوييد. گويا يكي از نقاط قوت مجموعه ، حضور طيف وسيعي از محققين ، مورخين و كارشناسان معتبر است كه نام آنها را بر جلد منابع و كتاب هاي مهم تاريخ معاصر و يا مقالات و مطالب تاريخي بسيار ديده‌ايم.
- بله از جمله اين كارشناسان مي توانم به دكتر موسي حقاني (رييس موسسه مطالعات تاريخ معاصر) ، محمد تقي تقي پور و قاسم تبريزي ( از اعضاي هيئت علمي موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي سياسي) ، دكتر سيدحميد روحاني(مدير مركز تاريخ پژوهي ايران معاصر)، دكتر عباس سليمي نمين (رييس بنياد مطالعات و تدوين تاريخ ايران)، سيدهاشم ميرلوحي،محسن حلاج نيشابوري،شمس الدين رحماني و سيد كاظم موسوي(از كارشناسان تاريخ سياسي جهان) ، دكتر ايرج افشار سيستاني (محقق و ايرانشناس) كه بالغ بر 200 اثر تحسين شده نوشتاري در مورد تاريخ و جغرافياي سياسي ايران به رشته تحرير درآورده است ، دكتر مجتبي رحماندوست (از مسئولين بنياد دفاع از فلسطين) ، مصيب نعيمي (مدير مسئول روزنامه الوفاق) ، دكتر شفيعي سروستاني و دكتر سيد هادي افقهي (اساتيد دانشگاه و كارشناسان بحث آخرالزمان و آرماگدون) ، دكتر مجيد شاه حسيني و ابوالحسن علوي طباطبايي (كارشناس سينمايي) و ...اشاره كنم كه در كنار آنها مي‌توان از حضور افرادي نام برد كه خود يك سند تاريخي به شمار مي آيند از جمله مهدي صابونچيان از كارمندان ارشد دفتر حبيب الله ثابت پاسال (بهايي يهودي الاصل دستگاه طاغوت كه سرنخ بخش وسيعي از اقتصاد و رسانه رژيم شاه را به دست داشت و گرداننده بيش از 40 واحد اقتصادي و بانكي دوران پهلوي بود علاوه بر عضويت در لژهاي فراماسونري و سازمان روتاري) ، همچنين علي اكبر بديعي ، حقوقدان و روزنامه نگار دهه 20 و 30 كه علاوه بر سردبيري نشرياتي مانند «شاهد» و «نيروي سوم»، عضو ارشد حزب زحمتكشان بوده كه بعدا از آن حزب كنار رفت و يا عزت‌الله شاهي (مطهري) از مبارزان كهنه كار و استوار دوران طاغوت كه بيشترين شكنجه ها و سلول انفرادي را در كميته مشترك ضد خرابكاري تحمل كرد و از محورهاي مبارزه و تظاهرات مردمي عليه نفوذ سرمايه داران صهيونيست در اركان اقتصادي و فرهنگي عصر پهلوي به شمار آمده است.

- قسمت‌هايي را كه از اين مجموعه ديدم ، از ريتم خوبي برخوردار بود كه برخلاف نمونه‌هاي مشابه، به‌هيچ‌وجه مخاطب را خسته نمي‌كند.
- سعي شده ، مجموعه «راز آرماگدون» با تركيب چندگانه راوي /كارشناس در كنار گوينده اي كه برروي تصاوير مستند و اسناد و مدارك تاريخي صحبت مي كند به علاوه نقد و تحليل كارشناسان ياد شده،از ريتم زنده و پويايي برخوردار باشد و همچنين سعي كرديم از مطول گويي و روايات تكراري و دقايق كسالت‌بار بپرهيزيم. اين دقت درتدوين مجموعه به گونه اي اعمال شده كه تقريبااغلب آيتم هاي هر قسمت با زمان زير يك دقيقه ارائه مي‌شوند و بعضا با زمان هاي 20 و 30 ثانيه در مقابل ديدگان مخاطب قرار مي‌گيرند. تنوع تركيبي فوق‌الذكر با وله‌هايي متناسب، سرعت ريتم فوق را دوچندان كرده است. ضمن اينكه نمايش اسناد و تصاوير مستندي (به جز فيلم هاي مستند) بر زمينه‌هاي متحرك و رنگي و با حركات تركيبي و انواع و اقسام پاساژهاي تصويري به نظر بينندگان گذاشته مي شوند تا از هرگونه سكوني ولو به بهانه نمايش اسناد و مدارك پرهيز شود و برنامه از ريتم مورد نظر نيفتد ، ضمن اينكه تنوع لوكيشن در اين مجموعه مستند در حد خود ، بي‌سابقه است و تلاش براين بوده كه هر كارشناس در لوكيشني كه به بحث وي ارتباط دارد، در مقابل دوربين قرار گيرد.

- تيتراژ برنامه نيز خود حكايتي دارد ، دوربين در اتاقي كه گويا مركز توطئه است، به گردش درمي‌آيد و بعد برروي كره زمين مي‌چرخد كه آن را در حال شعله‌ور بودن مي‌بينيم و سياهي آن تصوير را مي پوشاند.در همين سياهي است كه عنوان «راز آرماگدون» نقش مي‌بندد و سپس همين عنوان با نور خورشيد از هم مي پاشد و پس از آن سياهي كره زمين با آرامشي در زير نور آن خورشيد فروزان و در فضاي لايتنهاهي قرار مي‌گيرد. قضيه آن نور و خورشيد چيست؟
-نمادي از ظهور حضرت مهدي صاحب‌الزمان (عج) است كه همه ما در انتظار ايشان هستيم و براين باوريم كه آغاز حكومت جهاني ايشان به تمامي نابساماني ها و جنگ ها و فجايع بشري از جمله همين طرح و توطئه نبرد آرماگدون و ساير نقشه‌هاي ضد انساني صهيونيست‌ها خاتمه خواهد داد و جهان را در صلح و آرامشي الهي فرو خواهد برد. اين مجموعه نيز با چنين اميد و آرزويي به پايان خواهد رسيد.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 406]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن