تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816601649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي رابطه توسعه يافتگي و تعداد كارت‌هاي بانكي يك ساله 5 ميليون كارت صادر شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بررسي رابطه توسعه يافتگي و تعداد كارت‌هاي بانكي يك ساله 5 ميليون كارت صادر شد
سرويس بانكداري الكترونيكي- سال گذشته شبكه بانكي در تهران بيش از 5 ميليون كارت صادر كرد.
به گزارش عصر ارتباط، طبق گزارش بانك مركزي از فرودين ماه سال‌گذشته تا فرودين ماه سال 87 ، 5 ميليون و 441 هزارو 876 كارت بانكي در تهران صادر شده است.
تعداد كارت‌هاي بانكي صادر شده در اين دوره زماني از 8 ميليون و 100 هزار و 863كارت به 13 ميليون و 542 هزارو 739 كارت رسيده است.
مقايسه اين ارقام نشان‌دهنده رشد زياد تعداد كارت‌هاي صادر شده در تهران است، چنين رشدي در ساير استان‌هاي كشور مشاهده نمي‌شود.
در مقابل فقط در طول اين يك سال 612دستگاه خودپرداز، در تهران نصب شده و تعداد اين دستگاه‌ها از 2 هزار و 297 به 2 هزارو 909 دستگاه ATM رسيده است ؛ اين درحاليست‌ كه براي رشد متناسب ميان كارت‌هاي صادر شده و دستگاه‌هاي ATM بايد تقريبا 2هزار دستگاه خودپرداز نصب مي‌شد.

سال گذشته به دليل تعرفه واردات دستگاه‌هاي خودپرداز، بانك‌ها براي واردات اين محصول در مضيقه بودند كه طي سال‌جاري با هماهنگي‌هاي صورت‌گرفته ميان وزارت اموراقتصادي و دارايي و وزارت صنايع و بازرگاني اين مشكلات برطرف شده‌است و پيش‌بيني مي‌شود امسال مشكلات سال‌ گذشته براي واردات اين محصولات وجود نداشته باشد.
پس از تهران بيشترين رشد تعداد دستگاه‌هاي خودپرداز دراستان اصفهان بوده ‌است؛ آمار بانك مركزي نشان مي‌دهد كه در اين دوره زماني تعداد كارت‌هاي اصفهان از يك ميليون و 734 هزارو 605 به 2 ميليون و 593 هزارو 653كارت رسيده است ، در اين صورت درطول يك سال گذشته تقريبا در اين استان بيش‌از 859 هزار كارت صادر شده‌است.
همچنين تعداد ATM هاي اين استان نيز 111 عدد رشد داشته و از 486 دستگاه خودپرداز در فرودين ماه سال گذشته به 597دستگاه خودپرداز رسيده است.
تعداد كارت‌هاي صادر شده در استان‌هاي مختلف نشان‌دهنده ميزان توسعه يافتگي و سطح اقتصادي آن استان است،در استان‌ها توسعه يافته‌تر تعداد كارت‌هاي بانكي بيشتري صادر شده است. مقايسه تعداد كارت‌هاي بانكي استان تهران و اصفهان نيز خود مويد همين نكته است.
هرچند شايد از نظر توسعه يافتگي استان اصفهان پس از تهران در رده دوم قرار گيرد ولي فاصله زياد تعداد كارت‌هاي بانكي و رشد اين تعداد كارت در يك دوره زماني يك ساله خود ثابت كننده فاصله استان تهران با اين استان است.
اين تفاوت آماري درپايانه‌هاي فروش نيز قابل مشاهده است ، تعداد پايانه‌هاي فروش در فروردين ماه 87 در تهران به از 167 هزار دستگاه گذشت، اين درحاليست كه تعداد اين دستگاه‌ها در فروردين ماه 86 حدود 85 هزارو 570 دستگاه POS بود. همچنين تعداد تراكنش‌ها نيز در اين در اين دوره زماني بيش‌از 894 هزار تراكنش رشد داشته است.ميزان رشد تعداد تراكنش‌هاي استان اصفهان روي دستگاه‌هاي POS ،ا103 هزار تراكنش بوده ‌است.
تعداد اين تراكنش‌ها از 54 هزارو 960 در فروردين ماه سال گذشته به بيش از 158هزار تراكنش رسيده است.
رتبه بعدي پس از تهران و اصفهان به استان فارس اختصاص دارد، تعداد كارت‌هاي صادر شده اين استان در يك دوره زماني يك ساله بيش از 678 هزار كارت رشد كرده و 58دستگاه خودپرداز نيز در اين دوره زماني در اين استان نصب شده است. تعداد پايانه‌هاي فروش در اين استان نيز از 7 هزارو 661 دستگاه به 15هزار و 113 رسيده‌ است در اصل در يك دوره زماني يك ساله تعداد پايانه‌هاي فروش دوبرابر شده است.
طبق گزارش بانك مركزي، 16 ميليون و 457 هزارو 500 عدد كارت در كل كشور در دوره زماني يك ساله از فروردين ماه 86 تا 87 صادر شده و تعداد كارت‌هاي صادر شده در پايان فروردين ماه به 40 ميليون و 361 هزارو 644 عدد رسيده است؛ همچنين تعداد دستگاه‌هاي خودپرداز نيز به 10 هزار دستگاه رسيده است.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 292]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن