تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816600934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دور جديد شفاف سازي اطلاعات در پايگاه ملي مناقصات برخورد با متخلفان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دور جديد شفاف سازي اطلاعات در پايگاه ملي مناقصات برخورد با متخلفان
سرويس دولت الكترونيكي– دستگاه‌هاي نظارتي و سازمان بازرسي كل كشور با دستگاه‌هايي كه مناقصات خود را روي پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات اعلام نكنند برخورد خواهد كرد.
به‌گزارش عصر ارتباط، طبق بخش‌نامه دولت تمامي دستگاه‌هاي دولتي موظف هستند اطلاعات مناقصات خود را از طريق پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات اعلام كنند.
مدير كل انفورماتيك و اطلاع‌رساني معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي با تائيد اين مطلب در گفت‌وگو با عصرارتباط افزود: پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات خرداد ماه سال گذشته به بهره‌برداري رسيد و از همان زمان قرار شد تا تمامي دستگاه‌هاي دولتي مناقصات خود را از اين طريق اعلام كنند.
سيد محمد مهدي متقي گفت: از ابتدا تا كنون ( تقريبا يك سال) در حدود 3 هزار و 849 ركورد اطلاعاتي روي پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات ذخيره شده‌ و مناقصات جاري در اين پايگاه اطلاعاتي حدود 300 ركورد اطلاعاتي است .

او در پاسخ به اين سوال كه آيا در شرايط فعلي تمامي دستگاه‌هاي دولتي و اجرايي مناقصات خود را از اين طريق اعلام مي‌كنند گفت: قانون تمامي دستگاه‌ها را موظف به استفاده از اين پايگاه و شفاف‌سازي اطلاعات مناقصات خود كرده ‌است ولي هنوز برخي دستگاه‌هاي دولتي اطلاعات مناقصات خود را در اين پايگاه تكميل نكرده‌اند.
متقي در پاسخ به اين سوال كه چرا هنوز برخي دستگاه‌ها مناقصات خود را در پايگاه قرار نمي‌دهند؟ گفت: به تمامي دستگاه‌هايي كه مناقصات خود را از طريق اين پايگاه اعلام نكرده‌اند تذكر داده شده است. مشاور معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور طي جلسات متعددي كه با مسئولان حدود40 دستگاه اصلي برگزار كرده است تذكر داده كه عدم ورود اطلاعات مناقصات در پايگاه تخلف از قانون محسوب شده و كليه دستگاه‌ها موظف به اعلام مناقصات خود در اين سيستم هستند زيرا كار كردن با اين سيستم آسان بوده و كاربراني كه با فرآيند اجراي مناقصات آشنايي دارند به كمك راهنماي سيستم خيلي سريع مي‌توانند اطلاعات خود را وارد كنند.
او ادامه داد: بايد توجه كرد كه در شرايط فعلي اگر بخواهيم شرايط را سخت‌تر كنيم و فشار بيشتري بياوريم احتمال قفل شدن كارها وجود دارد، به‌طور مثال براي طرح‌ها و پروژه‌ها اگر پرداخت از خزانه را منوط به ورود اطلاعات به پايگاه كنيم ممكن است براي دستگاه‌هايي كه در شهرهاي دور از مركز هستند و دسترسي به امكانات براي آنان محدود است مشكل به‌وجود آيد.
او اضافه كرد: البته برنامه‌ريزي شده است كه تقريبا از پايان شهريور ماه امسال تمامي دستگاه‌ها ملزم به ورود اطلاعات مناقصات خود شوند چرا كه در صورت صلاحديد مسئولان، امكان منوط كردن پرداخت‌هاي خزانه به ورود اطلاعات به پايگاه ملي اطلاع‌رساني مناقصات وجود دارد.
او با اشاره به پيشينه ايجاد اين پايگاه اطلاع‌رساني گفت: با توجه به شرايط حاكم بر كشور و حركت دستگاه‌هاي اجرايي در جهت شفاف‌سازي مصوبه‌اي از سوي مجلس شوراي اسلامي اواخر سال 83 به تصويب رسيد كه طبق آن سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آن زمان و معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي فعلي موظف شد تا پايگاه اطلاع‌رساني مناقصات را راه‌اندازي كند.
او ادامه داد: پيش‌بيني شده بود كه راه‌اندازي اين سيستم تقريبا 2 سال به طول بينجامد و اين پروژه دقيقا در موعد مقرر تحويل و راه اندازي شد.
مدير كل انفورماتيك و اطلاع‌رساني معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي در خصوص فرهنگ‌سازي براي استفاده از اين پايگاه گفت: تقريبا 8 ماه پيش تمامي دستگاه‌هاي اصلي براي استفاده از اين پايگاه آموزش ديدند حتي برخي از دستگاه‌هاي تابعه نيز در اين كلاس‌ها شركت كردند يك سري شركت خصوصي نيز براي آموزش به سازمان‌هاي دولتي براي استفاده از اين پايگاه آموزش ديده‌اند كه اسامي كليه شركت‌هاي تاييد شده از طريق سايت مركزي معاونت به آدرس http://www.spac.ir و همچنين آدرس فرعيhttp://iets.mporg.ir/ قابل دسترسي است.
او افزود : در اصل تمامي فعاليت‌هاي لازم براي آموزش و فرهنگ‌سازي انجام شده‌است و تمامي دستگاه‌ها مي‌توانند از پايگاه استفاده كنند.
او در پاسخ به اين سوال كه آيا دستگا‌هاي اجرايي خود اطلاعات مناقصات را وارد مي‌كنند و يا بايد اطلاعات را براي دستگاه اصلي ارسال كنند؟ گفت: اين يك مبحث مديريتي است براي 40 دستگاه اصلي شناسه و گذر واژه تهيه شده وامكان تائيد اطلاعات توسط دستگاه اصلي و يا تفويض اختيار (از طريق تهيه و ارائه شناسه و گذرواژه) به دستگاه مناقضه گزار تابعه وجود دارد.
همچنين متقي در پاسخ به اين سوال كه آيا امكان برگزاري مناقصات به صورت كاملا الكترونيكي از طريق اين پايگاه وجود دارد افزود: در اين مقطع زماني هيچ الزام قانوني براي برگزاري مناقصات به صورت كاملا الكترونيكي وجود ندارد، از سوي ديگر تا آنجا كه اطلاع دارم در هيچ‌كدام از كشورها مناقصات كاملا الكترونيكي برگزار نمي‌شود ؛ ولي به لحاظ كلي درصورتيكه روال‌ها كاملا مشخص باشد،شرايط نرم‌افزاري وسخت افزاري براي اجراي كامل مناقصه الكترونيكي قابل تامين است.
او ادامه داد: هم‌اكنون بررسي راهكارهاي مديريتي در دستور كار قرار دارد تا در آينده نزديك شرايطي فراهم كنيم كه دستگاه‌هاي ناظر بتوانند نظارت خود را بر برگزاري مناقصات به صورت الكترونيكي اعمال كنند.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 401]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن