تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816336183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفتگوي مهر با دانشجو /پلمپ آزمايشگاههاي متخلف و ارجاع متخلفان به كميته انضباطي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گفتگوي مهر با دانشجو /پلمپ آزمايشگاههاي متخلف و ارجاع متخلفان به كميته انضباطي
رئيس دانشگاه تربيت مدرس از پلمپ آزمايشگاههايي كه اصول استاندارد و ايمني در آنها رعايت نمي شود خبر داد و گفت: دانشگاه تربيت مدرس دانشجويان يا اعضاي هيئت علمي كه دچار بي توجهي‌هاي مكرر در رعايت اصول ايمني در آزمايشات مي شوند را به كميته انضباطي ارجاع مي دهد.

دكتر "فرهاد دانشجو" رئيس تنها دانشگاه جامع تحصيلات تكميلي كشور در گفتگوي مشروح با خبرنگار مهر در خصوص تدابير اين دانشگاه در خصوص ايمني در آزمايشگاههاي اين دانشگاه گفت: شوراي ايمني از 5/2 سال گذشته در دانشگاه تربيت مدرس تشكيل شده و دانشجويان، اساتيد و كاركنان مواردي كه به ايمني يا حفاظت از محيط زيست صدمه مي رساند را با مكاتبه به شوراي ايمني اطلاع مي دهند. اين شورا به صورت مستمر جلساتي برگزار مي كند و در كليه دانشكده ها كميته ايمني و حفاظت از محيط زيست ايجاد كرده است.

ممنوعيت خريد غير رسمي تجهيزات آزمايشگاهي در دانشگاه تربيت مدرس

رئيس دانشگاه تربيت مدرس در خصوص ملاحظات اين دانشگاه در ارتباط با نوع تجهيزات و ايمني تجهيزاتي كه براي اين دانشگاه خريداري مي شود، گفت: معاونت پژوهشي در خريدهايي كه انجام مي شود نظارت دارد و دقت مي كند كه دستگاه مورد نظر از نظر استاندارد ايمني و آلودگي محيط زيست دچار مشكل نباشد.

وي با بيان اينكه خريد كليه تجهيزات بايد از طريق معاونان پژوهشي دانشكده ها و مديران معاونت اداري و مالي دانشكده ها صورت بگيرد، خاطرنشان كرد: خريدهايي كه به صورت غير رسمي توسط برخي دانشجويان يا برخي اعضاي هيئت علمي صورت مي گرفت ممنوع شده است. منظور از خريدهاي غير رسمي اين است كه پيش از اين دانشجو يا عضو هيئت علمي خودشان براي انجام پروژه به خريد تجهيزات يا وسايل اقدام مي كردند كه ديگر اين كار منع شده است.

حضور دانشجو در آزمايشگاه بدون حضور مسئول آزمايشگاه ممنوع شد

فرهاد دانشجو مسئوليت ايمني آزمايشگاهها در دانشگاه تربيت مدرس را در مرحله اول به عهده مسئول آزمايشگاه دانست و گفت: مسئول آزمايشگاه يك عضو هيئت علمي است و حضور دانشجويان يا افراد ديگر در آزمايشگاهها بدون حضور مسئول آزمايشگاه يا بدون مجوز وي ممنوع است. برخي مواقع دانشجويان متخصص موضوع مي‌شوند كه در اين صورت تشخيص با مسئول آزمايشگاه است كه دانشجو تنها در آزمايشگاه حضور يابد يا خير. به هر حال مسئوليت بر عهده مسئول آزمايشگاه است و مدير گروه بعد از مسئول آزمايشگاه مسئول ايمني آزمايشگاه است.

پرداخت هزينه آزمايشاتي كه امكان اجراي ايمن آنها در آزمايشگاههاي تربيت مدرس وجود ندارد

رئيس دانشگاه تربيت مدرس با بيان اينكه دانشگاه تربيت مدرس در سال گذشته بيش از 200 ميليون تومان براي ايمني هزينه كرده است، گفت: با شركتهايي قرارداد منعقد شده كه استانداردسازيها در دانشگاه را انجام مي دهند. خيلي از آزمايشگاههاي دانشگاه تربيت مدرس از نظر ايمني مشكلي ندارد اما آزمايشگاههاي بخش شيمي دانشكده علوم پايه و بخش مهندسي شيمي در دانشكده فني مهندسي و آزمايشگاههايي نظير آزمايشگاه حيوانات در دانشكده علوم پزشكي كه با مسائل ميكروبي سر و كار دارند و ممكن است آزمايشاتي را انجام دهند كه دستگاهها يا فضاي فيزيكي موجود امكان اجراي ايمن اين آزمايشها را مخدوش كند.

دانشجو در خصوص تدبير دانشگاه تربيت مدرس براي انجام آزمايشاتي كه امكان انجام ايمن آنها با تجهيزات موجود دانشگاه مقدور نيست به مهر گفت: تحت هر شرايطي هيچ آزمايشي كه مخالف استانداردها و مغاير با ايمني يا باعث به خطر افتادن محيط زيست باشد نبايد صورت گيرد البته برخي آزمايشات به شرايط ويژه اي نياز دارند و بعضا خطراتي نيز دارند، ممكن است برخي آزمايشات نياز به محيطهاي خاصي داشته باشند كه ايجاد آن محيط در حد چند صد ميليون تومان هزينه داشته باشد و اين بودجه در اختيار دانشگاه نيست اما دانشگاه هزينه هايش را براي انجام آزمايش در خارج دانشگاه و در آزمايشگاههايي ايمن تقبل خواهد كرد.

دستور موكد و مكتوب فرهاد دانشجو مبني بر خودداري از فعاليتهاي غير ايمن در آزمايشگاهها

به گفته رئيس دانشگاه تربيت مدرس برخي دانشجويان و اعضاي هيئت علمي بيشتر توجهشان به مسائل علمي و نتايج آزمايشها است و بعضا كارهايي انجام مي دهند كه مغاير با دستورالعملهاي ايمني و استانداردها است. در اين زمينه بخشنامه اي ارائه شده تا از اين گونه فعاليتهاي در آزمايشگاهها خودداري شود.

فرهاد دانشجو با بيان اينكه "بحث ما مقررات ايمني است." گفت: برخي اوقات در بخش مهندسي شيمي آزمايشگاهي را به دليل عدم رعايت برخي اصول ايمني پلمپ كرده ايم و بعد از مدتي پلمپ باز شده است. عشق و علاقه دانشجويان و اعضاي هيئت علمي به آزمايش و نتايج آن گاهي اوقات به قدري است كه حاشيه ساز مي شود و به هر صورت اگر فردي مصر به تخلف از قوانين ايمني به هر دليلي باشد به كميته انضباطي ارجاع داده مي شود.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 303]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن