تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816599907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سربازان استراليايي از نقششان در عراق و افغانستان خجلت‌زده‌اند!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سربازان استراليايي از نقششان در عراق و افغانستان خجلت‌زده‌اند!


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

يك سرگرد نيروهاي استراليايي كه در عراق خدمت كرده گفت: سربازان پياده نظام استراليا از نقش درجه دو در عراق و افغانستان كه به آنها محول شده خجالت‌زده و سرافكنده هستند و خواستار حضور درعمليات‌هاي جنگي و نقش‌هاي حفاظتي و بازسازي هستند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري رويتر، سرگرد جيم هامت، از افسران ارتش استراليا كه در عراق، سومالي، تيمور شرقي و تونگا خدمت كرده در آخرين شماره‌ي نشريه‌ي ارتش استراليا در مطلبي تحت عنوان "ما زماني سرباز بوديم " نوشت: برخي سربازان از پوشيدن يونيفورم ارتش استراليا خجالت زده هستند.

هامت در ادامه آورده است: محدوديت‌هايي كه در نتيجه حفاظت از نيرو‌ها و سياست‌هاي ملي روي نيروهاي مستقر شده در عراق و افغانستان اعمال شده گاهي اوقات باعث شده كه نيروهاي پياده نظام ما از پوشيدن يونيفورم و درجه‌هاي نظامي استراليا خجالت‌ بكشند.

وي افزود: اين مسايل باعث شده كه احساس شود نيروهاي ما بزدل هستند.

سروان گرگ كولتون، معاون فرمانده گردان سوم سيدني در مقاله‌ي ديگري در اين نشريه نوشته است: روحيه سربازان به خاطر اينكه از خطوط مقدم جنگ نظير مركز بغداد، بصره و هلمند در افغانستان عقب نگه داشته مي‌شوند، پايين آمده است.

كولتون اضافه كرده است: نوعي حس سرخوردگي در بين رده‌هاي مختلف نيروهاي پياده نظام در حال افزايش است، مبني بر اينكه تنها عمليات‌هاي درجه دو به يگان‌هاي پياده نظام واگذار مي‌شود.

استراليا يكي از متحدان اصلي آمريكا و يكي از اولين كشورهاي متعهد به حضور در جنگ عراق است. استراليا تقريبا 4000 سرباز، ملوان و پرسنل هوايي در خارج از كشور نظير عراق، افغانستان و هفت منطقه‌ي ديگر دارد.

اين كشور در عراق تنها 500 سرباز خط مقدم دارد كه در اواخر سال 2008 آنها را از عراق خارج خواهد كرد. استراليا هم‌چنين در افغانستان تنها 300 نيروي ويژه در افغانستان دارد.

جان هاوارد، نخست وزير محافظه‌كار سابق استراليا متعهد شده بود كه سربازان بيشتري را به عراق و افغانستان بفرستد . وي تاكيد داشت كه حضور نظامي استراليا در جنگ تحت امر آمريكا عليه تروريسم حياتي و سرنوشت ساز است و خروج هر سرباز از عراق نشانه‌ي شكست خواهد بود.

وي نوشته است: چنين سخناني به عنوان لفاظي‌هاي سياسي مردود هستند، زيرا سربازان آمريكايي و انگليسي و كانادايي جان خود را براي اهداف دولت‌هايشان به خطر مي‌اندازند در حالي كه به نظر مي‌رسد سربازان پياده نظام استراليايي همانند يك عده تماشاگر مشتاق و علاقه مند هستند.

سرگرد هامت اضافه كرده است كه پس از مصاحبه با سربازان پياده نظام متوجه شده سياست دولت استراليا مبني بر استفاده از نيروهاي ويژه براي عمليات‌هاي جنگي و دور نگه داشتن پياده نظام از خط مقدم نبرد باعث تحقير نظاميان استراليا در برابر ديگر سربازان متحد حاضر در عراق شده است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن