تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820251296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هنرمندان اصفهاني: انديشه امام(ره) تابلوي هنري ماندگار است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هنرمندان اصفهاني: انديشه امام(ره) تابلوي هنري ماندگار است
داخلي. اجتماعي. مراسم. ارتحال امام.

جمعي از هنرمندان اصفهاني معتقدند كه انديشه و تفكر امام خميني(ره) به مثابه تابلوي هنري ماندگاري ، فراروي همه مسلمانان جهان است.

اين عده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، ارزشهاي والاي شخصيتي منش و آزادانديشي،اعتقادات، عدالتخواهي و ايمان را از ويژگيهاي بارز رهبر كبير انقلاب اسلامي عنوان كردند.

"مينا طاهري" هنرمند خطاط اصفهاني در اين زمينه گفت: امام خميني (ره) بي‌نظيرترين شخصيت جهان اسلام در تاريخ معاصر است.

وي اظهار داشت: افكار و انديشه‌هاي بلند بنيانگذار انقلاب در همه‌ي ابعاد بويژه بعد فرهنگي جامعه راهگشا بوده است.

وي يادآورشد:وقتي به واژگان سخنان امام در مناسبتهاي مختلف دقت مي‌كنيم، مي‌بينيم كه همه‌ي الفاظ ايشان در قالب هنر به زبان جاري شده است.

"محسن قنبري" هنرمند قلمزن اصفهاني نيز گفت: امام با انقلاب تاريخي خود توانست روح آزادگي و حيات ديني و عرفاني را به كالبد مرده جامعه ما بدمد.

وي افزود: نسل جوان با مطالعه ديوان شعر امام راحل مي‌توانند به يكي از ويژگيهاي بنيانگذار انقلاب كه همانا هنر و عرفان بود، پي ببرند.

وي خاطرنشان كرد: هنرمندان بايد در اين راستا به انعكاس زندگي و تفكرات امام راحل در قالب هنرهاي تجسمي بپردازند.

وي يادآور شد:هرساله شخصيتهاي علمي و پژوهشي ازكشورهاي مختلف جهان براي بررسي و كشف حقايق هنري و عرفاني امام راحل به كشور ما سفر مي‌كنند و اين نشان از آن دارد كه امام متعلق به همه‌ي مسلمانان جهان است.

"شيوا نجار" هنرمند نقاش اصفهاني نيز گفت:امام خميني(ره) با گشودن عرصه بزرگي از معارف ديني و عرفاني به روي هنرمندان جهان،اين انقلاب را به عنصر هنر درهم‌آميخت.

وي ابعاد عرفاني شخصيت امام را بهترين گزينه براي هنرمندان نقاش جهت آفرينش آثار بديع و نو عنوان كرد و گفت: بايد زمينه تجلي هرچه بيشتر اين ارزشها در جامعه جهاني فراهم شود و هنر در اين زمينه حرف اول را مي‌زند.

هنرمندان اصفهاني نيز دوشادوش ساير اقشارمردم، نوزدهمين سالگرد بنيانگذار انقلاب اسلامي را گرامي مي‌دارند و به مناسبت ارتحال ملكوتي آن بزرگوار به سوگ مي‌نشينند.ك/‪۴‬
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن